Gjest Om å ta valg Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Kan jeg få anbefale litteratur: Menn fra Mars og kvinner fra Venus Se om du kan kjenne igjen noen av symptomene - der beskriver han hvordan menn trekker seg tilbake i perioder - hører du beskriver det samme. Bøkene er lettleste og har morsomme eksempler. Jeg kjente meg også litt igjen i kvinnene han beskriver, men mennene bedre. Lykke til! De bøkene John Grey har skrevet, har gitt meg mye mer innsikt og ro i forhold til menn. Takk for tipset! Skal se om jeg finner den boka du snakker om i morgen kanskje 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106816-hva-mener-menn-n%C3%A5r-de-sier/page/2/#findComment-627581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du kan vel ikke vite at jeg er klengete?? Hvordan kan du si det. Jeg har ikke sagt at han skal sitte hjemme med meg kveld etter kveld. Vi bruker å besøke vennepar sammen, vi trener hver for oss etc... Jeg har ikke tenkt å henge sammen i hofta med typen min. Da har du snudd dette i hodet ditt til noe det ikke er. Det jeg har reagert på er han er vekk hele dager og i en uke eller to omtrent hele dagen. Det blir jeg tussete av fordi han ikke forteller meg hvorfor han har behov for dette. Hadde han sagt det hadde jeg taklet det bedre. Dere menn er ofte lite flinke til å fortelle ting dere har inne i hodet. Kvinner kan ikke være synske og automatisk vite... vips nå trenger han litt avstand... han trenger å tenke ut noe på egen hånd... han trenger pusterom fordi han er stresset om dagen etc. Dere må bli flinkere til å si ting og ikke bare forvente at alt som gjøres skal oppfattes rett. For signaler som blir sendt ut(fra begge kjønn) kan gjerne bli mistolket. Og det med ekteskap er ofte store skrekken for enkelte menn. Menn har generelt mer redsel for å binde seg. That`s it. Jenter kan bli for opphengt i tanken på ekteskap iblant ja, det stemmer nok. Men på den andre siden av gjerdet sitter en haug mannfolk og skjelver i buksene bare fordi de skal gifte seg. Merkelig? Ja der har vi nok det med kjønnsforskjellene igjen. Ekteskap handler ikke bare om å "få det på papiret". Det også er inne i bildet ja. Men frieri er for mange kvinner den aller største kjærlighetserklæringen. Og i ekteskapet er det også mer trygghet med tanke på for eksempel arv og om en har felles barn. Jeg vet ikke om du har sett Dr Phil på tv tre. Men han sa noe som var litt interessant/morsomt. Han sa at noe av grunnen til at menn ikke vil gifte seg nå til dags er at menn aldri har hatt lettere tilgang på sex utenfor ekteskapet. *ler* Er det derfor du ikke gifter deg? Eller er du redd for å binde deg? Forstår ikke hvorfor. Det er jo omtrent like enkelt å skille seg nå til dags som det er å avslutte et samboerforhold. Jeg bare spurte om du var klengete, siden du hadde få venner der dere bor og du savnet hans nærvær. Men det er heller ikke normalt å stikke av på denne måten han gjør. Du er helt sikker på at han ikke har noen på si? Kanskje sliter han med angst, og stikker av når han føler det blir for mye, for seriøst, for så å komme til fornuft igjen og komme tilbake? Som du sier, det hadde hjulpet om han sa fra hvorfor han dro, til hvem, for hvor lenge osv. Å sitte der og ikke vite noe er det verste. Tror dere bør ta en prat med en rådgiver, dette blir utenfor min "ekspertise". Nå er det jo mange jenter som heller ikke ønsker å gifte seg, som enkelte sier de trenger kun menn for forplantningens skyld. Jeg skal nok gifte meg, men har ingen hast med det. Hadde vært litt trist om jeg kun giftet meg for å få sex. Men jeg ønsker ikke å skille meg, jeg ser på ekteskapet som noe som skal holde og som en ikke bør gå inn uten å være 110 % sikker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106816-hva-mener-menn-n%C3%A5r-de-sier/page/2/#findComment-630884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Om å ta valg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg bare spurte om du var klengete, siden du hadde få venner der dere bor og du savnet hans nærvær. Men det er heller ikke normalt å stikke av på denne måten han gjør. Du er helt sikker på at han ikke har noen på si? Kanskje sliter han med angst, og stikker av når han føler det blir for mye, for seriøst, for så å komme til fornuft igjen og komme tilbake? Som du sier, det hadde hjulpet om han sa fra hvorfor han dro, til hvem, for hvor lenge osv. Å sitte der og ikke vite noe er det verste. Tror dere bør ta en prat med en rådgiver, dette blir utenfor min "ekspertise". Nå er det jo mange jenter som heller ikke ønsker å gifte seg, som enkelte sier de trenger kun menn for forplantningens skyld. Jeg skal nok gifte meg, men har ingen hast med det. Hadde vært litt trist om jeg kun giftet meg for å få sex. Men jeg ønsker ikke å skille meg, jeg ser på ekteskapet som noe som skal holde og som en ikke bør gå inn uten å være 110 % sikker. Han sier alltid fra hvor han drar når han er på besøk hos noen. Jeg vet at han ikke har noen på si. Takk og lov for det. Det er bare så irriterende når han sier "jeg blir borte i 2 timers tid". Og så plutselig ringer han og sier at han stikker en tur innom ole dole og doffen også(og blir der også i 2 timer). Spør gjerne om jeg vil være med, men siden han har flere kompiser som jeg synes er harry blir jeg ikke så ofte med. Takker forresten for svarene dine. Du Får ha et lykkelig liv sammen med din kjære, enten dere blir gift eller ikke:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106816-hva-mener-menn-n%C3%A5r-de-sier/page/2/#findComment-631276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.