Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå endelig fått en avtale med et sykehus, men det jeg lurer på nå er hvordan best forklare legen/kirurgen hvordan en vil ha det? Er litt sjenert så det blir ikke så lett tror jeg, ihvertfall ikke vis ikke jeg blir spurt, noe jeg tviler litt på. Forstår at noen her har vært gjennom det samme, og i den forbindelse lurer jeg på om dere har noen råd.

Vil helst ha det "high and tight" som det heter på engenlsk, men hvordan forklare det?

Hadde jo vært litt kjedelig om jeg ikke hadde fått det slik jeg ble fornøyd med det, det er jo tross allt jeg som skal gå med det.

Hilsen;

(Litt bekymret)

Z.253

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106916-omskj%C3%A6ring-hvordan-forberede-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ække helt med her.

Hvordan du skal forklare hvordan du vil ha det? Det er vel ikke så mange muligheter?

Jeg tviler på at kirurgen går med på å kappe bare halve forhuden, eventuelt snitter den på en eller annen orginal måte for din skyld.

En grei måte å vise hvordan du vil ha det er å ta med seg bilder (selv om det kan være litt "flaut", men legen vil sikkert ikke synes det er flaut). Da kan du jo rett å slett spørre om det er mulig å få "dette resultatet som vises på bildet".

Når det gjelder en såkalt "high and tight" så baserer dette seg på at arret plasseres noen centimeter bak penishodet. Et slikt kutt bevarer mye av den indre forhuden (som er sensitiv) og fjerner litt mer av den ytre forhuden. Legges arret rett bak hodet innebærer dette at meste parten av den indre forhuden fjernes og den ytre bevares (såkalt "low" cut).

Tight innebærer at det er lite overflødig hud igjen slik at gjenværende hud ikke dekker hodet i slapp tilstand (og er skikkelig stram i erigert tilstand). Et "loose" cut innebærer at mye av hodet dekkes av hud i slapp tilstand. Estetisk og seksuelt sett tror jeg "high and tight" er å foretrekke. Metodene de benytter her i Norge resulterer som oftest i "low and tight" eller "low and loose" fordi dette er enklest å utføre kirugisk sett. Bruk av såkalte "clamping devices" er ikke vanlig i Norge, men svært mye brukt i USA.

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...