Gjest Paganini Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Hei alle sammen. Jeg var ikke sikker på hvilket forum jeg skulle peile meg på for de spørsmålene jeg har, siden situasjonen min strekker seg ut i et vidt spekter. Her er tingen: Jeg er en gutt på 16 år, og er forlovet med ei fantastisk jente på 15 (Fyller 16, 27. desember) Dette er et veldig seriøst forhold, som vi begge er sikre på. Momentet ved dette inlegget er at vi faktisk begge har et sterkt ønske om å få barn, (Og det virker som om vi har fått til det "grunnleggende") Men, det jeg egentlig lurer på, er om det finnes økonomiske støttemidler for oss, som er spesielt unge, og så lurer jeg på om det finnes støttegrupper for dette på nettet vi kan titte innom? Vi blir lykkelige for ethvert seriøst svar! Mange glade hilsener fra oss=^) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paganini Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Hei alle sammen. Jeg var ikke sikker på hvilket forum jeg skulle peile meg på for de spørsmålene jeg har, siden situasjonen min strekker seg ut i et vidt spekter. Her er tingen: Jeg er en gutt på 16 år, og er forlovet med ei fantastisk jente på 15 (Fyller 16, 27. desember) Dette er et veldig seriøst forhold, som vi begge er sikre på. Momentet ved dette inlegget er at vi faktisk begge har et sterkt ønske om å få barn, (Og det virker som om vi har fått til det "grunnleggende") Men, det jeg egentlig lurer på, er om det finnes økonomiske støttemidler for oss, som er spesielt unge, og så lurer jeg på om det finnes støttegrupper for dette på nettet vi kan titte innom? Vi blir lykkelige for ethvert seriøst svar! Mange glade hilsener fra oss=^) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Du må vel forvente å få svar fra folk som meg som sier: "Du kan ikke få barn når du er 16 år!!" Jeg vet ingenting om støtteapparater e.l., men jeg kan ikke tenke meg at det er godt tilrettelegt. Men barn i en så unge alder? Hva sier foreldrene deres? Og går dere ikke på skole? Dere skulle ikke engang vært forlovet! Dere motsier nemlig dere selv med alt dette hastverket. Dersom dere virkelig hadde vært så sikker på hverandre og forholdet, så hadde dere ikke trengt å hastet slik. Virker som om dere skal binde hverandre fast... Om dere hadde fått et barn nå hadde det vært ren, skjær EGOISME!!! For uansett hvor voksen dere føler dere så er dere IKKE i klar til det ansvar et barn medfører. Et par uker inn i hverdagen med bleieskift og våkenetter så kommer dere til å bryte sammen og barnet får lide for det. Dermed er det stygt overfor et evnt. barn å få det i så ung alder. Dessuten er det ikke sikkert i det hele tatt at dere kommer til å holde sammen. Har ikke tall på hvor mange av mine venner (meg selv inkludert) som har hatt forhold i den alderen som "garantert kommmer til å vare!! Vi er perfekt for hverandre!!" Ingen av dem er sammen den dag i dag. Vet at det er vanskelig å se det nå, men om noen år kommer du til å tenke tilbake på hvor naive dere var og hvor lite dere visste, også kommer du til å råde andre 16-åringer om å vente litt, men de vil ikke høre på deg... Jeg sier ikke dermed at forholdet ikke har en sjanse, selvsagt har det det, og det er bare fint å høre om at dere to er så glade i hverandre. Men ingen har garantier, og særlig ikke i den alderen. Så det jeg mener er bare hvorfor hastverket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-48351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Du må vel forvente å få svar fra folk som meg som sier: "Du kan ikke få barn når du er 16 år!!" Jeg vet ingenting om støtteapparater e.l., men jeg kan ikke tenke meg at det er godt tilrettelegt. Men barn i en så unge alder? Hva sier foreldrene deres? Og går dere ikke på skole? Dere skulle ikke engang vært forlovet! Dere motsier nemlig dere selv med alt dette hastverket. Dersom dere virkelig hadde vært så sikker på hverandre og forholdet, så hadde dere ikke trengt å hastet slik. Virker som om dere skal binde hverandre fast... Om dere hadde fått et barn nå hadde det vært ren, skjær EGOISME!!! For uansett hvor voksen dere føler dere så er dere IKKE i klar til det ansvar et barn medfører. Et par uker inn i hverdagen med bleieskift og våkenetter så kommer dere til å bryte sammen og barnet får lide for det. Dermed er det stygt overfor et evnt. barn å få det i så ung alder. Dessuten er det ikke sikkert i det hele tatt at dere kommer til å holde sammen. Har ikke tall på hvor mange av mine venner (meg selv inkludert) som har hatt forhold i den alderen som "garantert kommmer til å vare!! Vi er perfekt for hverandre!!" Ingen av dem er sammen den dag i dag. Vet at det er vanskelig å se det nå, men om noen år kommer du til å tenke tilbake på hvor naive dere var og hvor lite dere visste, også kommer du til å råde andre 16-åringer om å vente litt, men de vil ikke høre på deg... Jeg sier ikke dermed at forholdet ikke har en sjanse, selvsagt har det det, og det er bare fint å høre om at dere to er så glade i hverandre. Men ingen har garantier, og særlig ikke i den alderen. Så det jeg mener er bare hvorfor hastverket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liksom Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 16 år du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-48353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liksom Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 16 år du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Hei "Paganini" Jeg forstår at du etterlyser støtteordninger for unge foreldre. De offentlige ordningene vi har i vårt land gjelder for alle, og meg bekjent favoriseres ikke svært unge foreldre. Jeg ser at dere ønsker å få barn sammen nå. Mitt råd til dere er: tenk dere om, og kontakt gjerne helsesøster der dere bor for informajon. Eller dere kan ringe familiekontoret for råd og veiledning. Å bli foreldre, i svært ung alder, handler om mye mer enn at økonomien er på plass. Jeg håper dere nyter flere år fremover som par før dere planlegger å bli foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-48375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Hei "Paganini" Jeg forstår at du etterlyser støtteordninger for unge foreldre. De offentlige ordningene vi har i vårt land gjelder for alle, og meg bekjent favoriseres ikke svært unge foreldre. Jeg ser at dere ønsker å få barn sammen nå. Mitt råd til dere er: tenk dere om, og kontakt gjerne helsesøster der dere bor for informajon. Eller dere kan ringe familiekontoret for råd og veiledning. Å bli foreldre, i svært ung alder, handler om mye mer enn at økonomien er på plass. Jeg håper dere nyter flere år fremover som par før dere planlegger å bli foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpeedyG Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Du må vel forvente å få svar fra folk som meg som sier: "Du kan ikke få barn når du er 16 år!!" Jeg vet ingenting om støtteapparater e.l., men jeg kan ikke tenke meg at det er godt tilrettelegt. Men barn i en så unge alder? Hva sier foreldrene deres? Og går dere ikke på skole? Dere skulle ikke engang vært forlovet! Dere motsier nemlig dere selv med alt dette hastverket. Dersom dere virkelig hadde vært så sikker på hverandre og forholdet, så hadde dere ikke trengt å hastet slik. Virker som om dere skal binde hverandre fast... Om dere hadde fått et barn nå hadde det vært ren, skjær EGOISME!!! For uansett hvor voksen dere føler dere så er dere IKKE i klar til det ansvar et barn medfører. Et par uker inn i hverdagen med bleieskift og våkenetter så kommer dere til å bryte sammen og barnet får lide for det. Dermed er det stygt overfor et evnt. barn å få det i så ung alder. Dessuten er det ikke sikkert i det hele tatt at dere kommer til å holde sammen. Har ikke tall på hvor mange av mine venner (meg selv inkludert) som har hatt forhold i den alderen som "garantert kommmer til å vare!! Vi er perfekt for hverandre!!" Ingen av dem er sammen den dag i dag. Vet at det er vanskelig å se det nå, men om noen år kommer du til å tenke tilbake på hvor naive dere var og hvor lite dere visste, også kommer du til å råde andre 16-åringer om å vente litt, men de vil ikke høre på deg... Jeg sier ikke dermed at forholdet ikke har en sjanse, selvsagt har det det, og det er bare fint å høre om at dere to er så glade i hverandre. Men ingen har garantier, og særlig ikke i den alderen. Så det jeg mener er bare hvorfor hastverket? Jeg er 110% enig med leila som skrev et fortreffelig innlegg. Håper Papanini leser og tar til seg lærdom:) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-48688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpeedyG Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Du må vel forvente å få svar fra folk som meg som sier: "Du kan ikke få barn når du er 16 år!!" Jeg vet ingenting om støtteapparater e.l., men jeg kan ikke tenke meg at det er godt tilrettelegt. Men barn i en så unge alder? Hva sier foreldrene deres? Og går dere ikke på skole? Dere skulle ikke engang vært forlovet! Dere motsier nemlig dere selv med alt dette hastverket. Dersom dere virkelig hadde vært så sikker på hverandre og forholdet, så hadde dere ikke trengt å hastet slik. Virker som om dere skal binde hverandre fast... Om dere hadde fått et barn nå hadde det vært ren, skjær EGOISME!!! For uansett hvor voksen dere føler dere så er dere IKKE i klar til det ansvar et barn medfører. Et par uker inn i hverdagen med bleieskift og våkenetter så kommer dere til å bryte sammen og barnet får lide for det. Dermed er det stygt overfor et evnt. barn å få det i så ung alder. Dessuten er det ikke sikkert i det hele tatt at dere kommer til å holde sammen. Har ikke tall på hvor mange av mine venner (meg selv inkludert) som har hatt forhold i den alderen som "garantert kommmer til å vare!! Vi er perfekt for hverandre!!" Ingen av dem er sammen den dag i dag. Vet at det er vanskelig å se det nå, men om noen år kommer du til å tenke tilbake på hvor naive dere var og hvor lite dere visste, også kommer du til å råde andre 16-åringer om å vente litt, men de vil ikke høre på deg... Jeg sier ikke dermed at forholdet ikke har en sjanse, selvsagt har det det, og det er bare fint å høre om at dere to er så glade i hverandre. Men ingen har garantier, og særlig ikke i den alderen. Så det jeg mener er bare hvorfor hastverket? Jeg er 110% enig med leila som skrev et fortreffelig innlegg. Håper Papanini leser og tar til seg lærdom:) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paganini Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Jeg er 110% enig med leila som skrev et fortreffelig innlegg. Håper Papanini leser og tar til seg lærdom:) Mvh Ikke rart de fleste i dette forumet har samlivsproblemer. Og så lav moral.. Vi følger følelsene våres. Det var det det hele begynnte med. Det er noe som har gått galt når verden styres av et system vi selv har lagt opp, som vi selv må følge uten at vi vil det. Det er skremmende hvor opphengt folk er av sine egne problemer, samtidig som det går utover andre. Beklager de sterke utalelsene. Nå var det jeg som skrev hva jeg mener. Offentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-48747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paganini Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Jeg er 110% enig med leila som skrev et fortreffelig innlegg. Håper Papanini leser og tar til seg lærdom:) Mvh Ikke rart de fleste i dette forumet har samlivsproblemer. Og så lav moral.. Vi følger følelsene våres. Det var det det hele begynnte med. Det er noe som har gått galt når verden styres av et system vi selv har lagt opp, som vi selv må følge uten at vi vil det. Det er skremmende hvor opphengt folk er av sine egne problemer, samtidig som det går utover andre. Beklager de sterke utalelsene. Nå var det jeg som skrev hva jeg mener. Offentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paganini Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Hei "Paganini" Jeg forstår at du etterlyser støtteordninger for unge foreldre. De offentlige ordningene vi har i vårt land gjelder for alle, og meg bekjent favoriseres ikke svært unge foreldre. Jeg ser at dere ønsker å få barn sammen nå. Mitt råd til dere er: tenk dere om, og kontakt gjerne helsesøster der dere bor for informajon. Eller dere kan ringe familiekontoret for råd og veiledning. Å bli foreldre, i svært ung alder, handler om mye mer enn at økonomien er på plass. Jeg håper dere nyter flere år fremover som par før dere planlegger å bli foreldre. Ikke rart de fleste i dette forumet har samlivsproblemer. Og så lav moral.. Vi følger følelsene våres. Det var det det hele begynnte med. Det er noe som har gått galt når verden styres av et system vi selv har lagt opp, som vi selv må følge uten at vi vil det. Det er skremmende hvor opphengt folk er av sine egne problemer, samtidig som det går utover andre. Beklager de sterke utalelsene. Nå var det jeg som skrev hva jeg mener. Offentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-48749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paganini Skrevet 24. november 2000 Del Skrevet 24. november 2000 Hei "Paganini" Jeg forstår at du etterlyser støtteordninger for unge foreldre. De offentlige ordningene vi har i vårt land gjelder for alle, og meg bekjent favoriseres ikke svært unge foreldre. Jeg ser at dere ønsker å få barn sammen nå. Mitt råd til dere er: tenk dere om, og kontakt gjerne helsesøster der dere bor for informajon. Eller dere kan ringe familiekontoret for råd og veiledning. Å bli foreldre, i svært ung alder, handler om mye mer enn at økonomien er på plass. Jeg håper dere nyter flere år fremover som par før dere planlegger å bli foreldre. Ikke rart de fleste i dette forumet har samlivsproblemer. Og så lav moral.. Vi følger følelsene våres. Det var det det hele begynnte med. Det er noe som har gått galt når verden styres av et system vi selv har lagt opp, som vi selv må følge uten at vi vil det. Det er skremmende hvor opphengt folk er av sine egne problemer, samtidig som det går utover andre. Beklager de sterke utalelsene. Nå var det jeg som skrev hva jeg mener. Offentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10707-unge-trenger-r%C3%A5d/#findComment-55625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.