Gå til innhold

Hvorfor skal eks'er alltid være venner?

Anbefalte innlegg

Er stort sett gode vener med alle eksane mine eg. Nokre ser eg oftare enn andre, men har eit greit tilhøve til alle saman, også dei som såra meg då dei forlot meg for ein annan.

Kjærleikssorg og venskap går ikkje spesielt godt saman. Eg er nyleg forlatt igjen, og vil ikkje ha noko med ho å gjera ei god stund, men når det er over ser eg eigentleg ikkje nokon grunn til ikkje å ha kontakt. Eg ynskjer faktisk det beste for ho sjølv om eg ikkje er ein del av livet hennar.

Patetisk, hæ? :)

De eksene som ser viktigheten med å være venner er vel de som ikke har problemer med følelsene sine. som ikke har preoblemer med bruddet.Hvorfor så viktig som venn når du ikke var verdt kjærligheten?Kanskje det føles godt for noen å se lidelsen. Ser du lidelsen i et annet menneske vet du at du er betydningsfull.

Fortsetter under...

Gjest Mistress

De eksene som ser viktigheten med å være venner er vel de som ikke har problemer med følelsene sine. som ikke har preoblemer med bruddet.Hvorfor så viktig som venn når du ikke var verdt kjærligheten?Kanskje det føles godt for noen å se lidelsen. Ser du lidelsen i et annet menneske vet du at du er betydningsfull.

"Hvorfor så viktig som venn når du ikke var verdt kjærligheten?"

Jeg må si jeg har mange venner jeg ikke føler jeg elsker på noe som helst annet plan enn det vennskapelige. Personer jeg aldri kunne tenke meg å ha noe forhold til, men vennskapet med dem setter jeg utrolig høyt.

Det har vel ikke noe å gjøre med å ikke være verdt kjærligheten??? For meg blir det unaturlig å ikke ønske kontakt etter et brudd. Er det slik at når kjærligheten tar slutt for deg så er det ingen ting du liker ved den personen lenger? Har du da levd på en illusjon gjennom hele forholdet? Eksen har vel fortsatt de fleste av egenskapene du en gang likte intakt?

Som jeg nevnte er det vanskelig å ha et vennskapsforhold hvis ikke begge er enige om bruddet, eller begge har kommet over det. Man vil jo ikke påføre lidelse på noen man liker. Om det skulle få meg til å føle meg betydningsfull å påføre venner lidelser, slik du påstår, så får jeg heller være ubetydelig!!!

Jeg tror kanskje det er vanskelig å begynne med kjærlighet og fortsette med vennskap... Jeg har aldri ønsket å ha veldig kontakt med noen av mine eks'er etter brudd, men samtidig prater vi jo sammen dersom vi treffer hverandre tilfeldigvis. Det må da være slitsomt for nye kjærester også, å hele tiden ha et kobbel med gamlekjærester man må være venner med?? Hadde ikke fixet at sambo hadde flere eks-damer jeg måtte omgås... Slutt er slutt mener jeg:) Men vi er jo forskjellige da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...