Gå til innhold

Hvor er alle fedrene?

Anbefalte innlegg

Gjest vårglad

Jeg er nok sann :-)

Jeg skjønner at du ikke hadde lyst, men jeg prøver å snu litt på det. Som du sier, hva kom først - høna eller egget.

Kanskje han dro bort fordi han ikke fikk sex og det samlivet han ønsket?

OK - hva tror du virker best, Petter:

Hvis du kommer med oss på tur i helga, skal jeg ligge med deg eller

Jeg ligger med deg nå, men da må du bli med oss på turen?

Det lureste er vel den første, tror du ikke?

Eller:

Hvis du ikke blir med oss på tur i helga, vil jeg ikke ligge med deg -

Ja, for det er jo slik vi kvinner er, ikke sant?

Manipulerende, beregnende, selvopptatte kvinnfolk - æsj!

Ikke rart han ikke vil være sammen med ungene sine i helga, men heller med kameratene!

Fortsetter under...

Gjest vårglad

Hvorfor er den dum?

Mange kvinner klager over manglende romantikk, oppmerksomhet osv fra mannen. Dette er noe de trenger for å få overskudd til sex. Men hva med at mannen gjerne trenger sex for å få overskudd til det kvinner ønsker?

Hvorfor er det alltid mannen det er noe feil med når forholdet ikke fungerer?

"Men hva med at mannen gjerne trenger sex for å få overskudd til det kvinner ønsker?"

Er det kvinnen som ønsker at faren skal være sammen med barna i helga?

Er det fordi hun ønsker det og fordi han får nok sex at han vil være sammen med sine egne unger?

Så hvis en mann ikke får nok sex, vil han ikke ha ungene, da?

Den der må jeg tenke litt mer over, gitt!

Annonse

Gjest prust

Dette varierer nok veldig fra sted til sted. Jeg har ikke lagt merke til det du sier. Vi er som regel på tur sammen, alle fire, og gjerne sammen med andre familier (inkl. pappaene). Og vi treffer andre hele familier på tur!

I helga var vi tre familier på hyttetur - deilig! Seks voksne og åtte barn. Knall vær, småturer og utelek.

På og rundt lekeplassene i nærområdet er det imidlertid mammaene som dominerer. De dagene min mann er hjemme med barna, farter han mer rundt med bilen enn det jeg gjør, men han er og på lekeplassen.

Gjest vårglad

Dette varierer nok veldig fra sted til sted. Jeg har ikke lagt merke til det du sier. Vi er som regel på tur sammen, alle fire, og gjerne sammen med andre familier (inkl. pappaene). Og vi treffer andre hele familier på tur!

I helga var vi tre familier på hyttetur - deilig! Seks voksne og åtte barn. Knall vær, småturer og utelek.

På og rundt lekeplassene i nærområdet er det imidlertid mammaene som dominerer. De dagene min mann er hjemme med barna, farter han mer rundt med bilen enn det jeg gjør, men han er og på lekeplassen.

Det høres akkurat ut som en slik tilværelse jeg lengter etter! Flere familier sammen, flere voksne og flere unger! Det er supert! Har imidlertid merket meg at straks pappaene er med på lekeplassene, klatrer ungene høyere opp i stativene og trærne - det tror jeg er sunt! Menn har noe å tilføre ungene som vi kvinner ikke er like gode til!

Gjest prust

Det høres akkurat ut som en slik tilværelse jeg lengter etter! Flere familier sammen, flere voksne og flere unger! Det er supert! Har imidlertid merket meg at straks pappaene er med på lekeplassene, klatrer ungene høyere opp i stativene og trærne - det tror jeg er sunt! Menn har noe å tilføre ungene som vi kvinner ikke er like gode til!

Ja, jeg mener det er veldig viktig at også pappaene er delaktige i barnas lek - og rett og slett bare være sammen som familie.

Nå er det selvfølgelig ikke alltid så rosenrødt; at vi alltid er ute på tur sammen - men relativt ofte. Vi prøver å få til en søndagstur hver helg - av og til i skogen, av og til i Dyreparken, av og til en kjøretur innover i landet etc. Søndagsmiddag for oss er ofte pølser i skogen, eller middag på kafé! Gidder ikke bruke masse tid på kjøkkenet på søndagen - da skal vi heller være sammen! Lørdagen bruker vi ofte til praktiske ting hver for oss.

Det å reise på overnattingstur flere familier sammen, er spennende, men også sårbart. En kommer tett innpå hverandre, og noen fasader kan sprekke. Men vennskapet blir jo vanligvis dypere og sterkere når en får innblikk i flere sider av andre :-)

Gjest irony

Men prioriterte du sex og intimitet med han?

Et forhold stiller krav til begge to, ikke bare han.

Jeg har venninner som gjør som du foreslår - tar seg et nummer med gubben for å få ham til å gjøre det de vil. Personlig synes jeg det smaker vel meget av manipulering og mener det er mye greiere å være skilt, da tar han ungene uten mer dikkedarer. Så får jeg heller ta meg et nummer med rørleggeren, elektrikeren og vaktmesteren når jeg har behov for deres tjenester. På den måten er jeg fri og frank og får dessuten deilig variasjon i mitt kjærlighetsliv - uten å være bundet på hender og føtter av trofasthet og slike gammeldagse ting! Så nå har jeg barnevakt, håndtverkere og frihet og nyter tilværelsen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...