Tilly1365380530 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei, og takk for fin spalte. Jeg er 30 år, og tok ut kobberspiralen for ca 4 mnd siden da vi ønsket å forsøke å få barn nummer to (har ei tulle på 3 år). Vi har forsøkt, men det har ikke gitt resultat ennå. Har noen spørsmål som bekymrer meg og som jeg lurer på om påvirker befruktningsevnen: 1) Ble behandlet hos gyn for chlamydia-infeksjon for ca 4 år siden. 2) Menstruasjonsblødningene har blitt mindre etter at jeg tok ut spiralen. Blør "vanlig" i 2 dager, og "lite" i 2 dager. Regelmessig menstruasjon 28-30 dager. Er ellers i god form. Vårt første barn kom med en gang, mens barn nr to lar vente på seg. Jeg vet jeg ikke skal stresse dette, men blir det allikevel, og bekymrer meg over om chlamydia-infeksjonen kan ha ført til betennelse på eggleder (har lest om dette...) og om redusert menstruasjonsblødning gjør meg mindre fruktbar. Bør jeg kontakte gynekologen min? Noen tips til hvordan takle nedturene som kommer hver måned når graviditeten uteblir? Hva synes du om disse eggløsningstestene? Har hørt om refleksologi som fjerner stressbarrierer, men er dette alt for tidlig å tenke på dette nå? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107442-fruktbarhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Ta det helt med ro! 4 mnd er jo ikke mer enn 4 eggløsniger og det er alt for tidlig å begynne å stresse nå. Dersom du ikke har blitt gravid når det lakker over jul og nyttår så kan du ta turen til legen for utredning, men frem til da skal du bare slappe av og knulle som vanlig! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107442-fruktbarhet/#findComment-631776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hvis du har vært gravid etter din chlamydiainfeksjon, tyder det på at du ikke har tatt skade. Jeg synes ikke det har noen vits med eggløsningstest for de gir bare utslag rett ved eggløsning og da har du faktisk bare sjanse for graviditet samme dagen. Hvis dere har samleie to til tre ganger i uken skulle det holde bra. Blødningene blir mindre etter spiralen er fjernet, det er ikke tegn på noe unormalt. Du må vite at med alderen går det tregere å bli gravid, så ha tålmodighet. Ikke tenk på å oppsøke lege før det er gått minst ett år. Det vil ikke komme noe ut av å forsere det. Jeg har ingen erfaring med refleksologi. Hvis du har normal syklus er det ikke stress som betyr noe. Se på vedlagte statistikk og lykke til. Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene: 1 måned: 30% 2 måneder: 45% 3 måneder: 55% 6 måneder: 65% 1 år: 80% Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107442-fruktbarhet/#findComment-632376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vikcy Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hvis du har vært gravid etter din chlamydiainfeksjon, tyder det på at du ikke har tatt skade. Jeg synes ikke det har noen vits med eggløsningstest for de gir bare utslag rett ved eggløsning og da har du faktisk bare sjanse for graviditet samme dagen. Hvis dere har samleie to til tre ganger i uken skulle det holde bra. Blødningene blir mindre etter spiralen er fjernet, det er ikke tegn på noe unormalt. Du må vite at med alderen går det tregere å bli gravid, så ha tålmodighet. Ikke tenk på å oppsøke lege før det er gått minst ett år. Det vil ikke komme noe ut av å forsere det. Jeg har ingen erfaring med refleksologi. Hvis du har normal syklus er det ikke stress som betyr noe. Se på vedlagte statistikk og lykke til. Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene: 1 måned: 30% 2 måneder: 45% 3 måneder: 55% 6 måneder: 65% 1 år: 80% Vennlig hilsen Mette H Moen dette var egentlig veldig betryggende å lese. Slutta på pila i oktober og har i det siste blitt kjempebekymret for at jeg kanskje ikke kan få barn. Jeg er 24 år.har vært mye inne på graviditets-forumet og der sies det at man skal ha sex annenhver dag for å lykkes.......det har ikke vi. Den gravid raten du tegnet opp var også veldig fin for det ga meg tålmodighet til å prøve noen mnd til før jeg kontakter lege.Mannen min mener at vi ikke har lykkes fordi jeg tenker på det hele tiden. har egentlig ikke trodd så veldig på et så på en måte var det litt betryggende at du ikke haddehørt noe om det. Etter mange ord så er det jeg vil fram til er TAKK. Du har gitt meg lit håp :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107442-fruktbarhet/#findComment-636494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.