Gjest kjæresten hennes hater meg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Han satte et ultimatum: enten han eller venninna (meg), Jeg kaller han for T og hun A. A og jeg var som to siamesiske tvillinger. Mange felles interesset, lik humor og svært lik i utseende. Til tider ble det fortrolige venninnesamtaler, hvor vi fortalte det meste som opptok oss under hverdagen. Da kom også sider av kjærestene våres frem - både positive og negative. Flere ganger hadde kjæresten hennes, T, oppført seg rart/urettferdig mot henne, og jeg kom ofte med respons og meninger på hva hun fortalte. Blant annet: * Han kjøper et billig undertøy til henne i bursdagspresang til henne den ene uka, og tar kreditt på DVD m/ surround anlegg (4600 NOK) uka etter * Han jobber 29 dager i uka, ofte opp mot 13 timer dagen, og synes det er greit at han ikke får overtidsbetalt eller fridager. Han avtalte med arbeidsgiver at han kunne ta sykemelding om en mnd. * På grunn av all jobbingen hans får de to minimal tid sammen. Og hun ble ofte skikkelig sulten på oppmerksomhet fra T. Jeg syntes han priotierte litt feil... * Han kjører rundt med en bil som suger opptil 3500 kr bensin i måneden. (2 km til jobben) Hva med en billigere bil og mindre jobbing? * Han skriver under på en leilighet usett som koster 6000NOK i leie. Den var ikke ferdig utflyttet; full av søppel på terasse, skikkelig skitten, og løse elektriske lednigner og punterte vinduer.. HAn ble skikkeig fornærmet da jeg lo av dumheten. HAn leide to polakker til å vaske ned leiligheten for 500 kroner. Dårlig taktisk var at hun rapporterte til han på hva vi har snakket om og hva jeg har sagt. Ikke rart at han fikk meg opp i halsen etterhvert. Overarbeidet, sky og hårsår som han var... For 3 mnd siden... det begynte med at han ville kaste henne ut fordi hun rotet for mye. (De rydder ved å kjøre sekker med rot til moren hans og samtidig klarer de å fylle opp et soverom til taket.) Men så ga han henne et ultimatum at hun måtte velge mellom han eller meg. (Normalt?) A og jeg hadde "silence" i denne perioden. Hensikten var at han ikke skulle beskylde henne for å ha snakket/vært med meg hvis hun hadde en mening. Jeg sa jeg ville ha en oppklarende samtale med T når denne drøftingsperioden var over. Jeg ønsker ikke å påvirker deres beslutning på et videre forhold. I morges hadde tida gått ut: meldingen på mobilen min var: "Jeg har bestemt meg. Ønsker ikke å ha kontakt med deg mer" Jeg svarte: "Snakk med meg 1/2 time og ta skikkelig farvel. Vær så snill. " (Eg ønsker at hun skulle fortelle hva som hadde skjedd iløpet av disse 3 mnd. og resonnementet hennes ) Svaret hennes ble: "Du er manipulernende og destruktiv. Kom deg ut av livet mitt for godt. NÅ! " *Grøss* Fyren har jammen stått på denne perioden. Jenta er totalt hjernevasket. Hvem ber kjæresten sin om å velge mellom seg selv og en venn? Nå står de på springbrett med ferdig utdannelse, etablering av hjem og produksjon av barn. Mon tro hvor lang tid det tar før hun våkner.... Hun er utenlandsk, og har flyttet fra familie og venner for 7 år siden. Hun har i årenes løp ikka hatt mange venner. Den eneste gutten hun har hatt, er T. (Siden hun var 17 år.) Jeg beundere deg som har lest alt dette. Kanskje noen har noen kloke ord til meg? Jeg kommer ikke til å kontakte henne. Hun har tatt et valg, og må ta konsekvense for det. Jeg er skikkelig glad i henne. Er oppgitt, lei og noe forbannet. Livet er rart noen ganger... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest haifa Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei, Har lest igjennom hele innlegget (så takk for beundringen ;-)) - og jeg ,å si jeg stiller meg spørsmålet: Hvem er det som er manipulerende her? Hun sier det er deg. Jeg mener det er ham. Forøvrig syns jeg hele opplegget er sinnsvakt barnslig, og kunne aldri i verden fått respekt for noen som ba meg velge mellom min venninne og min kjæreste. For en utrolig dust av en kjæreste hun har!? Forøvrig syns jeg alle de tingene du ramser opp om ham, var litt under din verdighet. Du har vel i grunnen ikke noe med hvordan han bruker sine penger eller lever livet? Ikke din bussiness for å si det rett ut. Men greit nok , får bare ikke håpe han eller hun leser på DOL, for du er ganske detaljert. Anyway, jeg forstår du er oppgitt og lei deg. Jeg har jo ikke hørt deres side av saken, og det kan være jeg da ville tenkt annerldes, men utifra det du nå sier - så høres gutten klin sprø ut - og venninna di enda verre som faktisk går med på noe så sykt som å velge(!) Jeg syns dette er helt utrolig... Lykke til pgså håper jeg du finner deg noen ekte venner i fremtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-630756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Du er ganske sikker på at venninna di har blitt hjernevaska, og allikevel bryr du deg så lite at du ikke engang prøver å ta kontakt med henne på en litt mer aktiv måte enn EN sms? Hva med å besøke henne hjemme (eller på hennes jobb?) på et tidspunkt av døgnet som du vet han jobber, slik at du er sikker på å få henne på tomannshånd, og dermed kan vurdere hvorvidt hun "er seg selv" eller er "under pisken" og ikke egentlig har et valg? En sms til svar kan jo tross alt være skrevet av han og ikke henne... Litt tynt grunnlag å vrake et vennskap i mine øyne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-630757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjkhjkh Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Nåja..dette er ikke svart/hvitt da.. håper du tilgir meg for at jeg ikke tar kun ditt parti her, jeg regner med du ikke skrev inn utelukkende for å få sympati/bekreftelse på at du har "rett" og han "feil"? Én ting er at han kanskje er tosk på dette med bursdagspresang til henne vs egne kjøp og lignende, men hallo?? Må si jeg blir litt sjokkert av at du/dere kan stelle istand så mye krøll av så lite. Hadde det vært noe mer alvorlig - ok, da hadde du kunnet blande deg inn. Men dette? Han er sliten, overarbeidet, hårsår, og har sikkert en rekke andre vanlige problemer i tillegg, og så har dama hans ei superkritisk venninne som driver og legger seg borti der dama skulle greid å si fra selv, og virker som om hun har bestemt seg for at hun skal gjøre alt for å sabotere? Om enn litt drastisk, så skjønner jeg han på en måte. Han har det sikkert slitsomt nok i utganspunktet, og du hadde godt kunne vært mer voksen og hjulpet til HVIS de hadde ønsket det, istedet. Skjønner at det kan oppfattes som om du er den som manipulerer. Det du gjør best i, er å være dønn ærlig med deg selv. En god venninne er ikke nødvendigvis en som peker på "feil" i den andres forhold og prøver å "hjelpe", iallefall ikke når det går så langt som det tydeligvis har gjort her, men heller en som prøver å ha et voksent syn på det hele og dermed klarer å gi GODE råd som kan være til HJELP for de som er sammen. Hvorfor har ikke du prøvd det? Jeg får litt følelsen av at du har vært barnslig og egoistisk i bunn og grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-630849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C-one Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Det kan høres ut som du har vært flink til å "fyre oppunder" alle de bekymringene hun har hatt i forholdet, istedet for å støtte og backe opp. Du bør huske at det er hun som har valgt denne mannen, istedet for å påpeke alt det "dumme" han gjør, kanskje du kunne hjelpe henne med å finne årsaken til at han har oppført seg som han har, og tipse henne om hva hun kan gjøre for å få et bedre forhold. Og skal jeg være helt ærlig var det ikke mange av de punktene du ramset opp som var spesielt alvorlige... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-630894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Et godt råd: legg deg ALDRI borti andres kjærlighetsliv, spesielt ikke gode venner eller familie. Det kommer aldri noe godt ut av det. Du burde skjønt at hun ville si videre til han det du sa til henne. Og da er det ikke rart at han reagerer. På han virker det sikkert som om du prøver å ødelegge for dem. Og da er ikke ultimatumet hans så rart. Har du egentlig noe med hvor mye han jobber eller hvilke gaver han kjøper? Legger du deg borti slikt må det jo bli bråk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-630918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Synes ikke venninna di er en særlig "god venninne" når hun plaprer videre til han.. Når en av mine ordentlige venninner utrykker bekymringer ovenfor meg så holder jeg kjeft om det, selv om det er om samboern min og jeg er uenig med henne. Ikke særlig smart å få typen sin i mot venninnene sine. Og en annen ting.. At han kjøper DVD, leier søplete leilighet osv. bør ikke DU klage på, men henne! Så hadde ikke lagt meg oppi sånne ting hadde jeg vært deg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-630982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alpt Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei, Har lest igjennom hele innlegget (så takk for beundringen ;-)) - og jeg ,å si jeg stiller meg spørsmålet: Hvem er det som er manipulerende her? Hun sier det er deg. Jeg mener det er ham. Forøvrig syns jeg hele opplegget er sinnsvakt barnslig, og kunne aldri i verden fått respekt for noen som ba meg velge mellom min venninne og min kjæreste. For en utrolig dust av en kjæreste hun har!? Forøvrig syns jeg alle de tingene du ramser opp om ham, var litt under din verdighet. Du har vel i grunnen ikke noe med hvordan han bruker sine penger eller lever livet? Ikke din bussiness for å si det rett ut. Men greit nok , får bare ikke håpe han eller hun leser på DOL, for du er ganske detaljert. Anyway, jeg forstår du er oppgitt og lei deg. Jeg har jo ikke hørt deres side av saken, og det kan være jeg da ville tenkt annerldes, men utifra det du nå sier - så høres gutten klin sprø ut - og venninna di enda verre som faktisk går med på noe så sykt som å velge(!) Jeg syns dette er helt utrolig... Lykke til pgså håper jeg du finner deg noen ekte venner i fremtiden. Hva om det er han som sender meldingene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ova Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg mener kanskje at du har latt deg involvere litt mye i A og T's saker. (Noen ganger er det slik at et venninneforhold går over i en annen fase når det kommer menn inn i bildet.) Og nå er det altså blitt for mye for ham ! Men jeg ville ha undersøkt om det om hun virkelig vil dette, at hun vil bryte helt med deg. Men jeg tror ikke at du under noen omstendighet regne med at forholdet mellom deg og venninnen kan bli like åpent som før. Kanskje det rett og slett det ble for fortrolig ? At han følte hun delte alt med deg. Ja, slik kan jeg se det ,rent utenifra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlepungen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Han virker ikke akkurat som Mr. Sympatisk den fyren der, det har du rett i. Men selv om han er en klyse så må du huske at det er hennes kjæreste. Det er et fryktelig minefelt å begi seg inn på når en blander seg inn i andres kjærlighetsliv. Jeg forstår godt hva du mener når du sier at du og ho var uadskillelige før. Ho var nok på en måte som en del av deg selv. Og nå føler du at du har mistet noe viktig. Har det skjedd nylig dette bruddet mellom deg og veninna di? For hvis det har skjedd nylig så kan det jo være mye som endrer seg i løpet av noen uker. Om du og veninna di får kontakt igjen så må du prøve å involvere deg minst mulig i forholdet deres. Om han er en stor idiot( i følge deg) så skal du prøve å tenke at det er hennes liv og hun må leve det slik hun vil. Om hun har litt ryggrad så vil hun etter hvert finne ut selv om han er en dust og så kvitte seg med han. Det var dårlig gjort av han å si at veninna di måtte velge mellom deg og han. Den var rimelig drøy. Men så vet jeg ikke hvordan han har oppfattet deg? Kanskje han har følt seg veldig krenket og nedverdiget? Jeg selv dreit meg ut på det området der en gang, men på en litt annen måte enn deg. Jeg gikk og holdt pusten omtrent og håpet på at en veninne av meg skulle kvitte seg med typen sin. Han var noe av det merkeligste jeg har møtt på i hele mitt liv. Jeg sa ingenting til henne mens de var sammen men så ble det slutt. Da det ble slutt sa jeg aaaaalt dritt jeg hadde tenkt om denne fyren hele tiden de hadde vært sammen. Jeg fortalte veninna mi også hva alle andre synes om den rare eksen hennes. Og plutselig etter en uke.... bang, de ble sammen igjen. Og da var hun sur på meg kan du tro he-he. Vi har ikke hatt kontakt på 2 år. Dette bare viser hvilket minefelt det er å blande seg inni andres forhold. Håper du og veninna di finner sammen igjen ivertfall. Og prøv da å være skikkelig "rund i kantene". Altså ikke kom med sarkastiske kommentarer selv om han er så teit at du blir kvalm. Snakk med henne om vanlige veninne ting. Se opp for minefeltet. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjæresten hennes hater meg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du er ganske sikker på at venninna di har blitt hjernevaska, og allikevel bryr du deg så lite at du ikke engang prøver å ta kontakt med henne på en litt mer aktiv måte enn EN sms? Hva med å besøke henne hjemme (eller på hennes jobb?) på et tidspunkt av døgnet som du vet han jobber, slik at du er sikker på å få henne på tomannshånd, og dermed kan vurdere hvorvidt hun "er seg selv" eller er "under pisken" og ikke egentlig har et valg? En sms til svar kan jo tross alt være skrevet av han og ikke henne... Litt tynt grunnlag å vrake et vennskap i mine øyne... Heisann! Jeg har i denne "silence"perioden sendt henne en og annen melding for å "høre" omd et gikk bra med henne, et jeg håpte ting ordnet seg, at jeg savnet henne, men ingen svar. Hun svarte heller ikke da jeg prøvde å ringe henne på slutten av perioden. Etter at jeg ba om å få snakke med henne en time, var svare å komme meg ut av hennes liv øyeblikkelig. Da hadde jeg ikke så lyst å ringe hyppig på hverken telefon eller ringeklokke. Følte jeg måtte respektere hennes ønske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjæresten hennes hater meg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei, Har lest igjennom hele innlegget (så takk for beundringen ;-)) - og jeg ,å si jeg stiller meg spørsmålet: Hvem er det som er manipulerende her? Hun sier det er deg. Jeg mener det er ham. Forøvrig syns jeg hele opplegget er sinnsvakt barnslig, og kunne aldri i verden fått respekt for noen som ba meg velge mellom min venninne og min kjæreste. For en utrolig dust av en kjæreste hun har!? Forøvrig syns jeg alle de tingene du ramser opp om ham, var litt under din verdighet. Du har vel i grunnen ikke noe med hvordan han bruker sine penger eller lever livet? Ikke din bussiness for å si det rett ut. Men greit nok , får bare ikke håpe han eller hun leser på DOL, for du er ganske detaljert. Anyway, jeg forstår du er oppgitt og lei deg. Jeg har jo ikke hørt deres side av saken, og det kan være jeg da ville tenkt annerldes, men utifra det du nå sier - så høres gutten klin sprø ut - og venninna di enda verre som faktisk går med på noe så sykt som å velge(!) Jeg syns dette er helt utrolig... Lykke til pgså håper jeg du finner deg noen ekte venner i fremtiden. Heisann! De tingene jeg ramset opp var ting som jeg hun fortale meg om, som jeg kunne finne på kommentere. Det er ikke min oppgave å henge meg oppi hvordan de brukte pengene, ordnet husvære... Men jeg suntes han var en tosk som prioriterte en lusejobb fremfor å få en skikkelig jobb og dermed få bedre til på A. Hun ville gejrne ha han med på sportslige aktiviteter, kino, vennebesøk. Men han hadde aldri overskudd. Men jeg har sagt direkte til henne at jeg ikke synes at de passer sammen. Og det mener jeg fortsatt. Hva ville dere synes å være på hennes bursdagsselskap, som hun hadde sammen med en jobb-bekjent. Hun hadde kun 1 venn (meg) , den andre jenta 7-8 andre. T låg på soverommet under festen fordi han var så trøtt, og sendte teksmelding til henne i 22.30 tiden fordi han kom på at naboen var helgepappa, og vi måtte dempe musikken. (Gipsvegger) A slo musikken drastisk ned... Gledesdreper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjæresten hennes hater meg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Han virker ikke akkurat som Mr. Sympatisk den fyren der, det har du rett i. Men selv om han er en klyse så må du huske at det er hennes kjæreste. Det er et fryktelig minefelt å begi seg inn på når en blander seg inn i andres kjærlighetsliv. Jeg forstår godt hva du mener når du sier at du og ho var uadskillelige før. Ho var nok på en måte som en del av deg selv. Og nå føler du at du har mistet noe viktig. Har det skjedd nylig dette bruddet mellom deg og veninna di? For hvis det har skjedd nylig så kan det jo være mye som endrer seg i løpet av noen uker. Om du og veninna di får kontakt igjen så må du prøve å involvere deg minst mulig i forholdet deres. Om han er en stor idiot( i følge deg) så skal du prøve å tenke at det er hennes liv og hun må leve det slik hun vil. Om hun har litt ryggrad så vil hun etter hvert finne ut selv om han er en dust og så kvitte seg med han. Det var dårlig gjort av han å si at veninna di måtte velge mellom deg og han. Den var rimelig drøy. Men så vet jeg ikke hvordan han har oppfattet deg? Kanskje han har følt seg veldig krenket og nedverdiget? Jeg selv dreit meg ut på det området der en gang, men på en litt annen måte enn deg. Jeg gikk og holdt pusten omtrent og håpet på at en veninne av meg skulle kvitte seg med typen sin. Han var noe av det merkeligste jeg har møtt på i hele mitt liv. Jeg sa ingenting til henne mens de var sammen men så ble det slutt. Da det ble slutt sa jeg aaaaalt dritt jeg hadde tenkt om denne fyren hele tiden de hadde vært sammen. Jeg fortalte veninna mi også hva alle andre synes om den rare eksen hennes. Og plutselig etter en uke.... bang, de ble sammen igjen. Og da var hun sur på meg kan du tro he-he. Vi har ikke hatt kontakt på 2 år. Dette bare viser hvilket minefelt det er å blande seg inni andres forhold. Håper du og veninna di finner sammen igjen ivertfall. Og prøv da å være skikkelig "rund i kantene". Altså ikke kom med sarkastiske kommentarer selv om han er så teit at du blir kvalm. Snakk med henne om vanlige veninne ting. Se opp for minefeltet. Lykke til Du har et skikkelig godt poeng! Dette er en dyr lærdom. :c) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjæresten hennes hater meg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Et godt råd: legg deg ALDRI borti andres kjærlighetsliv, spesielt ikke gode venner eller familie. Det kommer aldri noe godt ut av det. Du burde skjønt at hun ville si videre til han det du sa til henne. Og da er det ikke rart at han reagerer. På han virker det sikkert som om du prøver å ødelegge for dem. Og da er ikke ultimatumet hans så rart. Har du egentlig noe med hvor mye han jobber eller hvilke gaver han kjøper? Legger du deg borti slikt må det jo bli bråk. Eg er med på resonnementet ditt. Fella var vel at hun ikke klarte å skille mellom venne-fortroligheter, hvor man sa sine frustrasjoner, og daglig kmmunikasjon med T 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Og vet du med 100% sikkerhet at meldingen på mobilen var skrevet av HENNE da....? Jeg ville nå passet på etter skole-eller arbeidstid, og stilt opp der for å forlange en face-to-face samtale. Ikke en lusen tekstmelding som fyren hennes like gjerne kunne skrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107464-venninna-blir-hjernevasket/#findComment-631692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.