Gå til innhold

Spill: sikkert dårlig nyhet for de som forakter spill

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det bekrefter noe som jeg har visst lenge, i de nye spillene som f eks "Medal of honor" er det mye å holde orden på, feile, planlegge og finne ut av. Det må ha en effekt på prosesser i hjernen, som alltid vil strebe etter å lære noe, og nye synapser dannes. Sjøl blir jeg helt svett av å løse oppgavene, koordinere bevegelser og tanker osv. Nesten fysisk sliten etter et par timer.

Det skal vel nevnes at det ikke er for barn det er ikke lek som ludo.

http://itavisen.no/art/1301268.html?fm=nbh

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Ref:

"Det er først og fremst visuelle evner som forbedres. Undersøkelsene dokumenterte ikke at tv-spill gir deg høyere IQ, heller ikke at det forbedrer lese-, skrive- eller regneferdigheter."

noe jeg heller ikke har påstått. Hjernen er mangfoldig, og intelligens er noe individuelt.

En høne ville hatt store fordeler av de evnene som man kunne få med dataspill. Kjekt når man skal plukke og spise så mange flygemaur som mulig før de andre hønene spiser dem.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...