Gå til innhold

Omskjært - hvordan ronker man?

Anbefalte innlegg

Gjest hjerterdame

Fire fakta:

Forhuden med det viktige hudområdet og nerver er vekk.

Huden på hodet blir tykkere og mer ufølsomt, da det er ubeskyttet.

Menn trenger mer stimulering fra nerver når de blir eldre for å få orgasme.

Rullemekanismen er vekk, så onanering blir svært mye venskeligere og mindre intressant.

Disse fire fakta kan da umulig gjøre at en mann får et _bedre_: sexliv ?

Interessant...men hvilke kilder er det dere har for deres opplysninger?

Jeg stusser bl.a. på dette med at manglende hud skulle gjøre hodet mindre følsomt - jeg går uten bh og jeg har ammet, men sannelig om brystvortene mine er blitt noe mindre følsomme av den grunn. Så hvorfor skulle det skje med hodet etter omskjæring? Det kan jeg ikke skjønne. (og ikke føles hodet særlig hardt ut, heller, snarere noe av det mest silkemyke som finnes her i verden!)

Tror dere virkelig ikke en så stor del av verdens befolkning ville ha avsluttet praksisen med omskjæring dersom det er slik dere sier? Det tror nemlig jeg!

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

20

• SierDuDet

4

• favn

4

• Anki

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest insyh

Det er å ødelegge en smart og viktig mekanisme. En her på forumet skrev ting som fikk meg til å undersøke hva dette inngrepet virkelig har konsekvenser for. Jo mer jeg leste om saken, jo mer skjønte jeg at det er en alvorlig skade man gjør.

Amerikanske leger tjente ufattelige summer på å utføre dette inngrepet og gjorde sitt beste for å skjule konsekvensene. De samarbeidet om å finne vikarierende årsaker for å opprettholde tradisjonen.

En kvinne fikk på to år med seg hele legestanden i USA og fikk dem motvillig til å ta avstand fra det. Mange leger sa åpent at det er feil og at det var penger som drev dem.

Til og med jødiske rabbier tar nå avstand fra inngrepet. De sier "Vi sluttet å idømme dødsstraff for utroskap for noen hundre år siden, nå er det på tide å slutte å mishandle barn."

Der det er to jøder, er det minst tre meninger. Det finnes sikkert noen rabbinere som er mot omskjæring - men de er unntaket som bekrefter regelen. De rabbinerne du snakker om, er unntak.

Den omskårne mannen jeg elsker med, ronker - manglende glede av det, kan like gjerne skyldes vond samvittighet - noe også norske menn er velkjente med, i hvert fall dem som har levd en stund. Min partner har stor glede av å ronke - og jeg av å hjelpe til.

Gjest mursia

Jeg stusser bl.a. på dette med at manglende hud skulle gjøre hodet mindre følsomt - jeg går uten bh og jeg har ammet, men sannelig om brystvortene mine er blitt noe mindre følsomme av den grunn. Så hvorfor skulle det skje med hodet etter omskjæring? Det kan jeg ikke skjønne. (og ikke føles hodet særlig hardt ut, heller, snarere noe av det mest silkemyke som finnes her i verden!)

Tror dere virkelig ikke en så stor del av verdens befolkning ville ha avsluttet praksisen med omskjæring dersom det er slik dere sier? Det tror nemlig jeg!

Grunnen til at hodet blir mindre følsomt er som følger: Penishodet er vanligvis beskyttet av forhuden. Når den er borte vil huden på penishodet bli herdet, akkurat som huden under føttene. Man får selvfølgelig ikke hard hud på penishodet, men huden blir mer lik den vi har på resten av kroppen.

Gjest hjerterdame

Grunnen til at hodet blir mindre følsomt er som følger: Penishodet er vanligvis beskyttet av forhuden. Når den er borte vil huden på penishodet bli herdet, akkurat som huden under føttene. Man får selvfølgelig ikke hard hud på penishodet, men huden blir mer lik den vi har på resten av kroppen.

Jeg hører du sier dette, men er ikke enig. Har du vitenskaplig belegg for det du sier, eller er det en teori?

Er du selv omskåret, kjenner du omskårne som har fortalt dette - og i så fall,hvordan vet de at deres penishoder er mindre følsomme enn andres - og omvendt?

Ulv I Faarikaal

Det er først nå i det siste f eks amerikanerne har skjønt at det er helt absurd å gjøre.

Tradisjonen i USA kommer fra en stor religiøs gruppe for 100 år siden som ville forhindre at gutter onanerer. Senere er det funnet på et utall vikarierende årsaker for å gjøre det og

legene følger opp av profitthensyn.

Argumentene har vært at det blir lettere å vaske, det blir mindere peniskreft og at kvinner får mindre livmorkreft.

At man skal skjære av en kroppsdel for å slippe å vaske er jo helt absurd. Forskning viser at det er like mange tilfeller av peniskreft uansett. Det med livmorkreften oppsto fordi jødiske kvinner har en genetisk fordel som gjør at de er mindre utsatt for livmorkreft, det har ikkeno med omskjæring å gjøre.

En av ca 50 menn har problemer med for trang forhud, men skal vi omskjære de andre 49 for det ?

Alle argumenter er tilbakevist og legene er enige nå om at det ikke fins noen netto helsegevinst og at det er feil å skjære av en beviselig svært funksonell og viktig kroppsdel.

Du kan f eks søke på "male circumsison" på nettet.

Ulv I Faarikaal

Hva er problemet med å ha sex med en omskjært mann?

Problemet er bare at forhuden virker som en medbragt sleide som hodet glir i, letter inntrengning og virker som en pakning som holder smøringen inne. Uten forhud vil smøringen skuffes ut og det blir tørrere. Men man kan fylle på kunstig smøring da og noen kvinner smører svært rikelig, og da merkes det kanskje ikke.

En teori er også at siden vi vet at AIDS smitter lettere fra mann til kvinne, så kan det ha med tørre slimhinner å gjøre.

Annonse

Problemet er bare at forhuden virker som en medbragt sleide som hodet glir i, letter inntrengning og virker som en pakning som holder smøringen inne. Uten forhud vil smøringen skuffes ut og det blir tørrere. Men man kan fylle på kunstig smøring da og noen kvinner smører svært rikelig, og da merkes det kanskje ikke.

En teori er også at siden vi vet at AIDS smitter lettere fra mann til kvinne, så kan det ha med tørre slimhinner å gjøre.

*spy*

MÅ du gå sånn i detalj? :)

Gjest mursia

Jeg hører du sier dette, men er ikke enig. Har du vitenskaplig belegg for det du sier, eller er det en teori?

Er du selv omskåret, kjenner du omskårne som har fortalt dette - og i så fall,hvordan vet de at deres penishoder er mindre følsomme enn andres - og omvendt?

Jeg er sykepleier og har vært borte i dette ved flere anledninger... Flere forskningsartikler skriver om dette temaet. Mulig at det er en fordel, siden man blir mer utholdende ved samleie, men det er ingen grunn til å fjerne noe som er der naturlig for det. Jeg har erfaring med dette privat også fordi jeg har vært sammen med en muslim.

Fire fakta:

Forhuden med det viktige hudområdet og nerver er vekk.

Huden på hodet blir tykkere og mer ufølsomt, da det er ubeskyttet.

Menn trenger mer stimulering fra nerver når de blir eldre for å få orgasme.

Rullemekanismen er vekk, så onanering blir svært mye venskeligere og mindre intressant.

Disse fire fakta kan da umulig gjøre at en mann får et _bedre_: sexliv ?

Er det ikke bedre om en omskjært mann heller uttaler seg om dette enn en som tydeligvis ikke har peiling på det? :)

Annonse

Gjest insyh

Er det mulig og runke UTEN skinn lissom? Kan jeg neppe tenke meg

DET sier mer om din fantasi enn om fakta!

Har lest gjennom alle innleggene her og omsider skjønt at dere ikke sitter inne med fakta, men med synsing.

Ikke vanskelig å ronke fordi om det ikke er forhud der - og det er minst like deilig - skal man dømme etter den den sitter fast på, i hvert fall!

Gjest Normale fra naturen

DET sier mer om din fantasi enn om fakta!

Har lest gjennom alle innleggene her og omsider skjønt at dere ikke sitter inne med fakta, men med synsing.

Ikke vanskelig å ronke fordi om det ikke er forhud der - og det er minst like deilig - skal man dømme etter den den sitter fast på, i hvert fall!

OK.

Samma pokker for oss andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...