Gå til innhold

Ang. eggløsning

Anbefalte innlegg

Gjest kan noen svare meg

Min lege har fortalt meg at jeg ikke har eggløsning like ofte som "normale" jenter, og at jeg derfor har problemer med å blir gravid. Har en datter, og ønsker så gjerne et barn til. Men det ser ikke ut til at det skal klaffe for oss. Jeg lurer på om det finnes en eller annen kur for å få eggene til å slippe litt oftere? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107703-ang-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å drive med temperaturmålinger. Det har jeg gjort i utrallige år, men resulterte bare i tull og endeløse skjemaer.

Det du bør gjøre er å få legen din til å henvise deg til en gynekolog. Der vil du høyst sannsynlig få resept på et preperat som heter PERGOTIME. Det er eggløsningstabletter. Som regel taes disse samtidig som man på visse fastsatte dager tar blodprøver i tillegg for å påvise eggløsning. Vet at det er mange som har fått barn ved hjelp av dem, og "faren" for flerlingfødsel er tilstede.

Det er mitt råd til deg om hva jeg synes du skal gjøre.

Det finnes jo også så klart slike eggløsningtesteter, men jeg kan kun si av erfaring at de ikke har virket på meg da jeg har PCOS som skyldes at jeg sjelden slipper eggene mine.

Lykke til skal du ha.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107703-ang-eggl%C3%B8sning/#findComment-632973
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...