Gå til innhold

Hjelp!!!! Gubben har fridd :)

Anbefalte innlegg

...og jeg sa ja! Så nå blir det giftemål! Men problemet er at vi eier ikke nåla i veggen, og har slettes ikke råd til å ha noe bryllupsfest. Har knapt nok råd til prest, tror jeg....egentlig :)

Vel, det er jo egentlig ikke så ille. Vi vil ikke ha noe kjempebryllup likevel. Vi har vært samboere i mange år, og vi har barn sammen, dessuten har jeg vært gift en gang tidligere.

Faktisk så kunne vi tenke oss å bare gjøre det, og så fortelle det til alle etterpå. Men hvordan gjør vi da med vitner/forlovere? Har lest en plass at de som skal være vitner må kjenne paret godt. Vi har nettopp flyttet til en ny plass, så her kjenner vi absolutt INGEN - og vi vil altså ikke si det til noen andre vi kjenner....hva gjør vi da?

Er det ellers noen som har noen tips til feiring av dagen på en 'rimelig' måte?

Alle innspill mottas med takk!

PS! Også postet på Åpent forum og Foreldre-småbarn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107799-hjelp-gubben-har-fridd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder forlovere; hva med å spørre kollegaer eller lignende?

Med henhold til feiring: Inviter til selskap/bryllup; og be folk ta med seg mat/kaker o.l. i stedet for gaver. Sjekk om kirken dere skal gifte dere i, har tilgjengelig selskapslokale/bedehus dere kan låne. Prismessig er dette ofte svært gunstig.

Da kan man få et hyggelig selskap til en rimelig penge.

Hvis dere bare inviterer den nærmeste familie, dvs hans søsken og foreldre og dine søsken og foreldre + eventuelt noen gode venner så trenger det ikke bli så dyrt..

For anledningen bør gode venner langtveis fra stille opp som forlovere. Det er jo en ære å bli spurt om det!

Gjest Rusle

Dere kan gifte dere i all stillhet. Forlovere behøver ikke å være tilstede. Plukk ut de dere vil ha som forlovere, uansett hvor de måtte bo. Forlovere skriver under på skjema som dere sender(?) dem. Forloverne returnerer papirene.

Dere ordner med vielse i kirke eller byfogd. Vielse uten forlovere i kirke er jeg ikke sikker på.

Ring å hør hos byfogden og prstekontoret.

Gjest birgit47

Hehe. Nei det er ikke enkelt. Vi skal også gifte oss, men utsetter stadig. Hva med å reise bort å gjøre det. Ei lanhelg i København eller noe sånt. Har vært med som forlover engang hos fylkesmannen og det var romantisk det også. Nei jeg har ikke noe råd. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...