Gå til innhold

Katten min tisser i blomsterbedet til husfruen!

Anbefalte innlegg

Gjest Que vadis?

Vi leier en flott sokkelleilighet, med kjempefin hage som vi får disponere fritt. Klipper plenen mot billigere leie.

Katten min er også fornøyd, og bruker alle blomsterbedene til gamlefruen som toalett! Dette til hennes store fortvilelse, da hagen er en av hennes store hobbyer.

Jeg har forsøkt å ta han med for å gå på do andre steder enn blomsterbedene. Men han stikker av og løper til bedene og tisser i en fei.

Hun har kjøpt "Katt-deg-vekk" til å strø på bedene, og det hjelper ikke. Hun luker og sår, katten min bæsjer og graver vekk det nysådde. Jeg er fortvilet og ydmyk.

Har laget en alternativ do, med blanding av jord og kattesand ute i buskene til han. Den bruker han ikke, selv om jeg har vist ham den flere ganger, og han har gravd litt prøvende.

Jeg trenger flere tips!!!

Fortsetter under...

Gjest CatePus

Hehe.. Stygt å le, men de er jo morsomme også, da, disse kattene...

Du kan jo lage et blomsterbed selv, som han kanskje får lyst å bruke istedet for husfruen sitt?

Alternativet blir vel å holde katten inne - inntil dere flytter en gang....

Du KAN forsøke dette:

Følg med ham ut. Straks han skal til å gjødsle husfruens blomster, gir du ham en dusj kaldt vann (bruk spray vanningsflaske) og sier NEI. Dette krever jo en del oppfølging, men BØR være effektivt.

Gjest Que vadis?

Hehe.. Stygt å le, men de er jo morsomme også, da, disse kattene...

Du kan jo lage et blomsterbed selv, som han kanskje får lyst å bruke istedet for husfruen sitt?

Alternativet blir vel å holde katten inne - inntil dere flytter en gang....

Du KAN forsøke dette:

Følg med ham ut. Straks han skal til å gjødsle husfruens blomster, gir du ham en dusj kaldt vann (bruk spray vanningsflaske) og sier NEI. Dette krever jo en del oppfølging, men BØR være effektivt.

Jo, gode forslag - men litt vanskelig å følge opp da han går fritt ut og inn av soveromsvinduet.

Det er umulig å holde ham inne til vi flytter, har nettopp flyttet hit og har ikke planer om å flytte før om 1-2 år. Han blir gal om han ikke får gå ut...

Jeg skal gå ut og spa litt mer i den tillagde doen hans. Jeg tror ikke det er blomstene han er så glad i, men den herrrrlige jorden!

:-)

Gjest CatePus

Jo, gode forslag - men litt vanskelig å følge opp da han går fritt ut og inn av soveromsvinduet.

Det er umulig å holde ham inne til vi flytter, har nettopp flyttet hit og har ikke planer om å flytte før om 1-2 år. Han blir gal om han ikke får gå ut...

Jeg skal gå ut og spa litt mer i den tillagde doen hans. Jeg tror ikke det er blomstene han er så glad i, men den herrrrlige jorden!

:-)

Hehe.. Ja, de vet hva de liker... Mine to kastrerte hannkatter er mye ute om dagen. De har vært innekatter lenge, men som du sier, de blir jo helt ko-ko når de ikke får gå ut og løpe litt.

Lykke til i alle fall!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...