gosjameg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei jeg er en mann i 30 årene som har vært gift i 6 år, og kjæreste i 11 år. Vi har to barn sammen. Siden vi treftes har vi sett at vi har vært ulike, og vi har kranglet en del, men samtidig så har vi hatt det ganske fint sammen. Sexen er det ingenting i veien med. Jeg er en person som kanskje kan være litt "høgrøstet" og blir lagt merke til i forsamlinger, noe som min kone alltid har mislikt. Der er flere ting som hun misliker med meg, men det har liksom ikke gjort all verden. Før nå i vår, da hun totalt har skiftet mening. Hun er lei av livet vi har sammen, og hun har begynt å vil gå ut på byen mere og mere. Spesielt har dette vært gjeldende etter at hun fikk en ny enslig venninne. På meg virker det som hun har fått en ny vår med henne og liksom glemmer at det finnes et familieliv med meg og barna. Jeg er ganske fortvilet, og føler at min væremåte har delvis gjort henne slik. Er det noe jeg kan gjøre bortsett å bli fortvilet og sur på hennes venninne, jeg elsker min kone mere enn noensinne og har prøvd å bli mere slik hun mener jeg skal være ? Det er ganske fortvilende, spesielt når jeg merker at det at jeg prøver å "jekke" meg ned egentlig ikke hjelper noenting. Hun sier at hun vet ikke om hun vil flytte eller ei. Hun ser heller ikke for seg å bo alene sier hun. Hun sier rett og slett at hun ikke vet. Vi skal reise til syden snart og jeg føler meg litt usikker om det er vist å reise ilag, når hun skal være så dominerende, for det har hun blitt. Skal jeg sette foten ned å kreve et svar eller skal jeg bare la det skure og gå. Det sliter på meg (jeg er en meget humørfylt person til vanlig) men merker at det går utover jobben min og meg. Er det rett av meg å ta med ungene bort nå i pinsen til min bror slik at hun får være alene og få tenke for seg selv og ha det artig med sine venner. Det hadde vært fint med et godt svar. (Min kone kunne forresten aldri tenke seg å gå til et familirådgivningskontor, hun er ikke den typen som liker å snakke ut så mye) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rex Rodney Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Du må aldri forandre deg etter andres meninger - aller minst fra dine nærmeste. Hun prøver bare å jekke deg ned fordi hun selv har dårlig selvfølelse. Det virker som hun prøver å holde deg på sitt eget nivå. Det beste nå er å holde hodet kaldt, se det an, dra på sydentur sammen med familien og vær deg selv. Oppsøk venner du også uten at det skal føles at dere konkurrerer på noen måte. Det at hun nå tror at hun kan gjøre som hun vil gjør ikke saken bedre, så jeg tror du skal holde kortene tett til brystet og plei deg selv litt mer. Dra til frisøren, ta en joggetur - det får henne til å lure på hva som skjer. Hold kjeft, men si at du har det bra og du ønsker å komme i form. Hun er kanskje i en periode hun trenger å finne ut av ting, og da er det viktig at du ikke senker skuldrene og tror det værste, men beholder humøret. Husk at hun ikke har bestemt seg, og da er jo greit å vise seg fra sin beste side, eller hur? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trur eg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Du må aldri forandre deg etter andres meninger - aller minst fra dine nærmeste. Hun prøver bare å jekke deg ned fordi hun selv har dårlig selvfølelse. Det virker som hun prøver å holde deg på sitt eget nivå. Det beste nå er å holde hodet kaldt, se det an, dra på sydentur sammen med familien og vær deg selv. Oppsøk venner du også uten at det skal føles at dere konkurrerer på noen måte. Det at hun nå tror at hun kan gjøre som hun vil gjør ikke saken bedre, så jeg tror du skal holde kortene tett til brystet og plei deg selv litt mer. Dra til frisøren, ta en joggetur - det får henne til å lure på hva som skjer. Hold kjeft, men si at du har det bra og du ønsker å komme i form. Hun er kanskje i en periode hun trenger å finne ut av ting, og da er det viktig at du ikke senker skuldrene og tror det værste, men beholder humøret. Husk at hun ikke har bestemt seg, og da er jo greit å vise seg fra sin beste side, eller hur? Lykke til! Du har helt rett Rex R. Menn som maser og syter og klenger og truer er ikke noe særlig. Kanskje makta i forholdet er snudd på hodet, og det gjør begge parter forvirret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xpil Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Legg nå for all del ikke skylda for din kones oppførsel på venninna! Hvis en mann direkte eller indirekte legger skylden på andre for partnerens oppførsel, vi det si at de nedgraderer sin partner til å være et menneske uten egen vilje. Er det kanskje du som så langt har "bestemt" hvordan hun skal oppføre seg, og når har du fått en konkurrent i vennina? Din kone er et voksent menneske og kan sikkert stå for egne handlinger. Ingen venninne kan komme og ødelegge noe som i utgangspunktet er bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Du er blitt en dott, en dørmatte, en hun vet alltid er der for henne uansett hva hun gjør. Hun tar deg for gitt og spenningen i forholdet er borte. Du skal aldri prøve å endre deg for å tekkes den andre (med mindre det er snakk om helt uakseptabel oppførsel, noe det ikke er her). Prøv heller å gå ut selv, drit i henne. Sjekk gjerne opp andre kvinner. La henne forstå at det er konkuranse om deg, at andre kvinner kanskje vil ta deg fra henne. Så våkner kanskje instinktene i henne og hun innser at hun må ofre noe og gjøre en innsats for å holde på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gosjameg Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Du må aldri forandre deg etter andres meninger - aller minst fra dine nærmeste. Hun prøver bare å jekke deg ned fordi hun selv har dårlig selvfølelse. Det virker som hun prøver å holde deg på sitt eget nivå. Det beste nå er å holde hodet kaldt, se det an, dra på sydentur sammen med familien og vær deg selv. Oppsøk venner du også uten at det skal føles at dere konkurrerer på noen måte. Det at hun nå tror at hun kan gjøre som hun vil gjør ikke saken bedre, så jeg tror du skal holde kortene tett til brystet og plei deg selv litt mer. Dra til frisøren, ta en joggetur - det får henne til å lure på hva som skjer. Hold kjeft, men si at du har det bra og du ønsker å komme i form. Hun er kanskje i en periode hun trenger å finne ut av ting, og da er det viktig at du ikke senker skuldrene og tror det værste, men beholder humøret. Husk at hun ikke har bestemt seg, og da er jo greit å vise seg fra sin beste side, eller hur? Lykke til! Takk Rex Rodney. Det var en konstruktiv tilbakemelding. Jeg satte pris på dette. Jeg mener at jeg gjør det rette når jeg drar hjem og besøker mine gamle venner og familie. Jeg så forøvrig at hun ble misunnelig når jeg nevnte at jeg og barna tar oss en pinseferie, slik at hun og veninnene kunne kose seg her. (I tillegg har hun arbeidshelg i pinsa, så hun kunne ikke være med). Jeg skal prøve å heve skuldrene og se lyst på livet, uten at vi skal ha en kontinuerlig konkurranse. Takk for tilbakemeldingen, den var meget konstruktiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gosjameg Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Legg nå for all del ikke skylda for din kones oppførsel på venninna! Hvis en mann direkte eller indirekte legger skylden på andre for partnerens oppførsel, vi det si at de nedgraderer sin partner til å være et menneske uten egen vilje. Er det kanskje du som så langt har "bestemt" hvordan hun skal oppføre seg, og når har du fått en konkurrent i vennina? Din kone er et voksent menneske og kan sikkert stå for egne handlinger. Ingen venninne kan komme og ødelegge noe som i utgangspunktet er bra. Jeg legger egentlig ikke skylda på venninna, men jeg må få lov til å bli litt sjalu på henne. Hun er "nyoppdaga", slik som jeg var når vi treftes, derfor altså. Ellers så kan du ha rett i at jeg kan ha vært dominerende, men merk deg at hun har en sterk personlighet, bortsett fra hun liker ikke å snakke om følelser. Uansett så har vel både jeg og henne godt av at jeg tar med meg ungene og drar på ferie, selv om hun nå plutselig sa at hun kunne tenkt seg å være med ? Jeg blir ikke helt klok på kvinner, da hun tidligere (1 uke siden) sa at hun godt kunne tenke seg å ha en "veninnehelg". Kan du forkalre meg dette ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gosjameg Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Du er blitt en dott, en dørmatte, en hun vet alltid er der for henne uansett hva hun gjør. Hun tar deg for gitt og spenningen i forholdet er borte. Du skal aldri prøve å endre deg for å tekkes den andre (med mindre det er snakk om helt uakseptabel oppførsel, noe det ikke er her). Prøv heller å gå ut selv, drit i henne. Sjekk gjerne opp andre kvinner. La henne forstå at det er konkuranse om deg, at andre kvinner kanskje vil ta deg fra henne. Så våkner kanskje instinktene i henne og hun innser at hun må ofre noe og gjøre en innsats for å holde på deg. Jeg skjønner din tankegang, men er ikke helt enig. Ja jeg er deppa, da jeg har blitt mere glad i henne, men er det ikke litt macho å liksom ta igjen. Meg bekjent så har hun ingen mann i kikketen. Det er bare det at siste to månedene så har hun følt at hun kveles... Men ett råd jeg er enig i. Jeg må prøve å leve mitt liv, og ikke gå "gråtende" bak ryggen og be om unnskyld hele tiden, for det tror jeg har bidratt til at hun har følt seg enda sterkere. Pinseturen var hun ikke så glad for at hun ikke fikk være med plutselig, selv om hun sier at jeg må virkelig kose meg med kompisene mine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xpil Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg legger egentlig ikke skylda på venninna, men jeg må få lov til å bli litt sjalu på henne. Hun er "nyoppdaga", slik som jeg var når vi treftes, derfor altså. Ellers så kan du ha rett i at jeg kan ha vært dominerende, men merk deg at hun har en sterk personlighet, bortsett fra hun liker ikke å snakke om følelser. Uansett så har vel både jeg og henne godt av at jeg tar med meg ungene og drar på ferie, selv om hun nå plutselig sa at hun kunne tenkt seg å være med ? Jeg blir ikke helt klok på kvinner, da hun tidligere (1 uke siden) sa at hun godt kunne tenke seg å ha en "veninnehelg". Kan du forkalre meg dette ? Vi kvinner har vel kanskje en tendens til å teste ut, bevisst eller ubevisst. Føler vi at vi kan gjøre nesten som vi vil, og likevel ha en tiggende mann rundt bena så blir det kjedelig. Ta med deg barna du, og reis bort i pinsen. Ikke ydmyk deg selv med å tigge og be, la henne skjønne at du kan stå på egne ben hvis det skulle bli nødvendig. Hun kan vel bruke helga til å tenke seg om hva hun vil og ikke vil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gosjameg Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Vi kvinner har vel kanskje en tendens til å teste ut, bevisst eller ubevisst. Føler vi at vi kan gjøre nesten som vi vil, og likevel ha en tiggende mann rundt bena så blir det kjedelig. Ta med deg barna du, og reis bort i pinsen. Ikke ydmyk deg selv med å tigge og be, la henne skjønne at du kan stå på egne ben hvis det skulle bli nødvendig. Hun kan vel bruke helga til å tenke seg om hva hun vil og ikke vil? Takk for tilbakemeldingen, jeg har fagtisk tro på at hun mere vil at vi skal være et par enn ikke. Men time will show. Man får gjerne ekstra energi når man kommer bort og får tingene litt på avstand. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xpil Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Takk for tilbakemeldingen, jeg har fagtisk tro på at hun mere vil at vi skal være et par enn ikke. Men time will show. Man får gjerne ekstra energi når man kommer bort og får tingene litt på avstand. Selv i de flotteste forhold kan det være nyttig å savne hverandre. Få ting på avstand og tenke litt. Lykke til, jeg er overbevist om at ting ordner seg for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg skjønner din tankegang, men er ikke helt enig. Ja jeg er deppa, da jeg har blitt mere glad i henne, men er det ikke litt macho å liksom ta igjen. Meg bekjent så har hun ingen mann i kikketen. Det er bare det at siste to månedene så har hun følt at hun kveles... Men ett råd jeg er enig i. Jeg må prøve å leve mitt liv, og ikke gå "gråtende" bak ryggen og be om unnskyld hele tiden, for det tror jeg har bidratt til at hun har følt seg enda sterkere. Pinseturen var hun ikke så glad for at hun ikke fikk være med plutselig, selv om hun sier at jeg må virkelig kose meg med kompisene mine. Det jeg foreslår er ikke noe annet enn det hun gjør selv. Tror det er viktig at en beholder spenningen i forholdet. Blir det for sikkert blir det kjedelig. Hun vet at du tåler alt og fortsatt kommer krypende. Det må du slutte med. Det er det samme som de andre her råder deg til. Sure damer som spiller såret fordi de ikke får være med, all den tid hun takket nei til å begynne med, blir patetisk. Ikke gi deg på den. Mitt beste råd er å spille "hard to get". La henne kjempe litt for deg, la henne tenke på de positive sidene ved deg som kanskje forsvinner dersom hun ikke passer på deg. Litt sjalusi kan gjøre underverker for et forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gosjameg Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Selv i de flotteste forhold kan det være nyttig å savne hverandre. Få ting på avstand og tenke litt. Lykke til, jeg er overbevist om at ting ordner seg for dere. Takk, ønsk meg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-634531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei! Det er ikke sikkert det er din væremåte og høyrøstede stil som er problemet. Det kan heller være at din kone har utviklet seg selv og har fått behov for å komme mer ut fra hjem og plikter i familien for å få andre impulser. Det er i seg selv bare sunt og naturlig. Jeg forstår at du synes det er vanskelig og merkelig av henne å dra ut på byen for å lufte seg. Jeg har sett så mange unge kvinner som gjør nettopp dette etter mange år bundet til barneomsorg og husstell. De går lei og trenger påfyll fra livet utenfor familien. I steden for å se negativt på hennes forandring synes jeg du skal forsøke å komme henne i møte. Forsøk å forstå hva hun er ute etter. Spør henne uten å kritisere. Dere må få til en dialog om dette for å få samlivet til å komme på skinner igjen. Altså jeg råder deg til hverken å la det skure og gå, og heller ikke sette foten ned, men å komme henne i møte og legge godviljen til. Livet går i prosesser. Nå er din kone i en viktig fase i livet. Snakk med din kone om hun ville like at du reiser bort med ungene alene i pinsen. Liker hun det, så reis. Men kanskje hun heller vil at dere skal være sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-635155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei! Det er ikke sikkert det er din væremåte og høyrøstede stil som er problemet. Det kan heller være at din kone har utviklet seg selv og har fått behov for å komme mer ut fra hjem og plikter i familien for å få andre impulser. Det er i seg selv bare sunt og naturlig. Jeg forstår at du synes det er vanskelig og merkelig av henne å dra ut på byen for å lufte seg. Jeg har sett så mange unge kvinner som gjør nettopp dette etter mange år bundet til barneomsorg og husstell. De går lei og trenger påfyll fra livet utenfor familien. I steden for å se negativt på hennes forandring synes jeg du skal forsøke å komme henne i møte. Forsøk å forstå hva hun er ute etter. Spør henne uten å kritisere. Dere må få til en dialog om dette for å få samlivet til å komme på skinner igjen. Altså jeg råder deg til hverken å la det skure og gå, og heller ikke sette foten ned, men å komme henne i møte og legge godviljen til. Livet går i prosesser. Nå er din kone i en viktig fase i livet. Snakk med din kone om hun ville like at du reiser bort med ungene alene i pinsen. Liker hun det, så reis. Men kanskje hun heller vil at dere skal være sammen? Problemet med å la henne gjøre dette er at ganske mange kvinner bryter ut av forholdet etter slike utenfor familien turer. Forholdet er blitt kjedelig og hun treffer noen, det er spennende (som alle forhold i starten) og hun bryter med sin mann. Synes hun bør ta hensyn til han og hans følelser også, ikke bare "realisere" seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-635355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du må aldri forandre deg etter andres meninger - aller minst fra dine nærmeste. Hun prøver bare å jekke deg ned fordi hun selv har dårlig selvfølelse. Det virker som hun prøver å holde deg på sitt eget nivå. Det beste nå er å holde hodet kaldt, se det an, dra på sydentur sammen med familien og vær deg selv. Oppsøk venner du også uten at det skal føles at dere konkurrerer på noen måte. Det at hun nå tror at hun kan gjøre som hun vil gjør ikke saken bedre, så jeg tror du skal holde kortene tett til brystet og plei deg selv litt mer. Dra til frisøren, ta en joggetur - det får henne til å lure på hva som skjer. Hold kjeft, men si at du har det bra og du ønsker å komme i form. Hun er kanskje i en periode hun trenger å finne ut av ting, og da er det viktig at du ikke senker skuldrene og tror det værste, men beholder humøret. Husk at hun ikke har bestemt seg, og da er jo greit å vise seg fra sin beste side, eller hur? Lykke til! Helt enig med "Rex Rodney". Jeg er jente, og jeg tror det lureste du kan gjøre er å holde hodet oppe, og vise deg fra din mest selvstendige og, hyggelige side. Det blir mye vanskeligere for henne å gjøre noe som er kjipt for deg. Hvis du blir sur og sytete, er det lettere :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-635613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sevenup Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror hun trenger en lang ferie uten barn og mann. Så får hun slappe av, kose seg, ta hensyn til seg selv, og ikke minst føle at hun savner dere :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107933-hvordan-skal-jeg-takle-fremtiden/#findComment-637776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.