Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilie717

Jeg er 36 år skilt og har to barn, har hatt forhold til mann som er 2 år yngre enn meg i 1,5 år, han har ikke barn.

Vi har hatt det veldig bra i det siste, han har hilst på barna og kommer godt overens med dem.

For noen uker siden begynnte han å snakke alvorlig om vårt forhold og at vi burde beg. å tenke på fremtiden, han er litt skeptisk ovenfor min ex og at jeg har 2 barn, han vet ikke om han takler det.

Så nå har han bestemmt seg for at vi skal være fra hverandre en stund, han vil tenke og se om han er klar for mitt "konsept" meg elsker han det er ingen tvil.

Nå har det gått 3-4 uker vi har truffet hverandre og snakket mye sammen, men han vil fortsette å tenke, jeg blir frustrert og vet ikke om jeg skal stille han opp til veggen eller bare gi han tid!!!?

Vennligst gi meg råd, jeg er veldig glad i han!!! og har tro på vårt forhold.

C.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagert litt på at fyren faktisk er 34 år og tror at den han kommer til å bli sammen med ikke har barn og ikke tidligere forhold bak seg. Dette burde ikke komme som en overraskelse når man er blitt 34. Mulig at han trenger litt tid til å venne seg til dette.

Hva er egentlig grunnen til at han er så skeptisk ovenfor ex'en din ?

For all del han og ex'en din trenger sikkert ikke å bli perlevenner heller. Men han burde jo akseptere at du og din ex faktisk har barn sammen og vil lenge være i kontakt med hverandre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634276
Del på andre sider

Gjest Cecilie717

Jeg reagert litt på at fyren faktisk er 34 år og tror at den han kommer til å bli sammen med ikke har barn og ikke tidligere forhold bak seg. Dette burde ikke komme som en overraskelse når man er blitt 34. Mulig at han trenger litt tid til å venne seg til dette.

For all del han og ex'en din trenger sikkert ikke å bli perlevenner heller. Men han burde jo akseptere at du og din ex faktisk har barn sammen og vil lenge være i kontakt med hverandre.

Han er skeptisk ovenfor ex er sjenerelt,men er at vi har for mye kontakt etc.

Jeg forstår at han vil tenke før vi tar neste skritt men jeg vet ikke hvor lang tid jeg skal gi ham, det er vondt å sitte i et vakum.

men på en annen side vet jeg hvor bra vi har det sammen så kanskje det er verdt det!?

C.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634290
Del på andre sider

"Jeg reagert litt på at fyren faktisk er 34 år og tror at den han kommer til å bli sammen med ikke har barn og ikke tidligere forhold bak seg".

DET var vel ikke akkurat noe argumement? Det er vel ikke forhåndsbestemt at han må bli sammen med ei på 34?!

Han kunne jo like gjerne ha falt for et som var 27 og IKKE hadde barn?

Forøvrig synes jeg fyren høres ut som en umoden, eiesyk dott.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634474
Del på andre sider

Gjest Cecilie717

"Jeg reagert litt på at fyren faktisk er 34 år og tror at den han kommer til å bli sammen med ikke har barn og ikke tidligere forhold bak seg".

DET var vel ikke akkurat noe argumement? Det er vel ikke forhåndsbestemt at han må bli sammen med ei på 34?!

Han kunne jo like gjerne ha falt for et som var 27 og IKKE hadde barn?

Forøvrig synes jeg fyren høres ut som en umoden, eiesyk dott.

Så hva hadde du gjort i en slik situasjon?

Interssant å høre :)

C.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634489
Del på andre sider

Så hva hadde du gjort i en slik situasjon?

Interssant å høre :)

C.

Det er ikke så mye å gjøre. Hvis du begynner å "mase" vil det mest sannsynlig virke mot sin hensikt.

Det er lov å være skeptisk til eks'er og at den du er forelsket i har barn fra før. Det fins imidlertid visse menn som takler dette bedre enn andre.

Jeg tror det har mye å gjøre med modenhet og hvor sikker man er på seg selv.

Vedkommende må kunne akseptere og ikke minst forstå at BARNET alltid vil være det viktigste i partnerens liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634508
Del på andre sider

Annonse

Clue1365380406

Han er skeptisk ovenfor ex er sjenerelt,men er at vi har for mye kontakt etc.

Jeg forstår at han vil tenke før vi tar neste skritt men jeg vet ikke hvor lang tid jeg skal gi ham, det er vondt å sitte i et vakum.

men på en annen side vet jeg hvor bra vi har det sammen så kanskje det er verdt det!?

C.

La ham tenke til han er ferdig, du. Og det er da bra at han vil tenke gjennom det, det innebærer jo en god del for han også. Det er nok av dem som iler inn i et forhold der den ene har barn, og finner ut at dette var nå egentlig ikke noe for dem. Synes han hører voksen og ansvarlig ut.

Hvis han får ro til å tenke gjennom dette, og finner ut at han vil satse på deg, vet du at han mener det fullt ut.

Hvis du stiller ham til veggs, og krever et svar NÅ, kan du ikke være sikker på å få det rette svaret. Hvis han da satser på deg, kommer du til å være usikker på om det var dette han egentlig ville.

Hvis han velger å trekke seg, gjør han det kanskje fordi han føler seg presset til et svar, og vil være på den sikre siden.

La ham få tid.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634596
Del på andre sider

Gjest Cecilie717

La ham tenke til han er ferdig, du. Og det er da bra at han vil tenke gjennom det, det innebærer jo en god del for han også. Det er nok av dem som iler inn i et forhold der den ene har barn, og finner ut at dette var nå egentlig ikke noe for dem. Synes han hører voksen og ansvarlig ut.

Hvis han får ro til å tenke gjennom dette, og finner ut at han vil satse på deg, vet du at han mener det fullt ut.

Hvis du stiller ham til veggs, og krever et svar NÅ, kan du ikke være sikker på å få det rette svaret. Hvis han da satser på deg, kommer du til å være usikker på om det var dette han egentlig ville.

Hvis han velger å trekke seg, gjør han det kanskje fordi han føler seg presset til et svar, og vil være på den sikre siden.

La ham få tid.

Lykke til

takk for et saklig og fint svar, jeg er veldig enig med deg og jeg har imotsetning til mine venninner altid forsvart hans skepsis, jeg synest det er så mange som haster inn i et forhold og finner ut når barna er blitt involvert at dette var ikke riktig. Tid har jeg igrunn nok av :) ....kanskje jeg også har godt av å tenke!

C.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-634642
Del på andre sider

takk for et saklig og fint svar, jeg er veldig enig med deg og jeg har imotsetning til mine venninner altid forsvart hans skepsis, jeg synest det er så mange som haster inn i et forhold og finner ut når barna er blitt involvert at dette var ikke riktig. Tid har jeg igrunn nok av :) ....kanskje jeg også har godt av å tenke!

C.

Jeg ser egentlig saken litt annerledes. For det første så lurer jeg på hva konkret er det som gjør at han skeptisk til din ex og barna. Er det ditt forholdt til ex? Da må du jo gjøre det klart at når du har barn med han så medfører dette kontakt, men helt uten følelser. At det dere gjør er KUN til beste for barna. Hvis det er at han f.eks. vil ha barn selv så må jo dette avklares før dere innvolveres noe mer. Det er også veldig viktig å snakke helt åpent om hva som en uroer seg for i et forhold, og at skal samtalen føre hen så MÅ en være ÆRLIG og åpen. Med det grunnlaget din nye type har til din familie vil ikke føre noe godt med seg før det er løst!!

Stikkord: Kommunikasjon, ærlig, åpen, fremtid og ikke minst det å kunne forhandle/være enig i de avgjørelser som blir tatt sammen.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107948-tenkepause/#findComment-635942
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...