Gå til innhold

Gjorde jeg noe dumt??/...dere der ute

Anbefalte innlegg

Gjest tåreline

Hei. Jeg er 2 mnd'er på vei og jeg og kjæresten skulle flytte sammen til jul. Men så no har det dukket opp et problem. Han har visst om ei jente i et halvt år. Det er kusina til bestekompisen hans og han har møtt ho en gang. No for ei uke sida så fikk han Icq-nummeret hennes og tok kontakt bak ryggen min. På bekreftelsen om at ho godttok ham på lista si sto det: "Henger du meg på veggen no??". Jeg har reagert med sinne og sjalusi (+ endel hormonsvingninger som følge av svangerskapet) Jeg sa jeg ikke ville godta henne i hans liv, for spørsmålet mitt var: hvorfor nå? Og svaret var: hvorfor ikke. Da sa jeg at da kunne vi ikke være sammen mere, og ba ham gå. Han gikk for han sa at han ikke kunne gi opp alle vennene sine for meg. (dette er jo et som ikke var der før mi tid) Jeg ba ham velge mellom det som var viktig for ham: meg eller denne "nye" venninna si.

Tydeligvis valgte ham, da ham gikk. Har jeg vært for firkanta og steil??? Til opplysning er jeg sjalu og jobber endel med å bygge opp tilitten til han jeg var sammen med. Slik at jeg kunne stole blindt på ham (har hatt endel vonde opplevelser bak meg) Føler at han ikke gjør ting lettere for meg med å skaffe seg nye venninner i hytt og pine.

Ville dere godtatt slik oppførsel av ev vordende pappa??? (vi har vært sammen litt over 2 mnd'er)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10795-gjorde-jeg-noe-dumtdere-der-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tåreline

Hei. Jeg er 2 mnd'er på vei og jeg og kjæresten skulle flytte sammen til jul. Men så no har det dukket opp et problem. Han har visst om ei jente i et halvt år. Det er kusina til bestekompisen hans og han har møtt ho en gang. No for ei uke sida så fikk han Icq-nummeret hennes og tok kontakt bak ryggen min. På bekreftelsen om at ho godttok ham på lista si sto det: "Henger du meg på veggen no??". Jeg har reagert med sinne og sjalusi (+ endel hormonsvingninger som følge av svangerskapet) Jeg sa jeg ikke ville godta henne i hans liv, for spørsmålet mitt var: hvorfor nå? Og svaret var: hvorfor ikke. Da sa jeg at da kunne vi ikke være sammen mere, og ba ham gå. Han gikk for han sa at han ikke kunne gi opp alle vennene sine for meg. (dette er jo et som ikke var der før mi tid) Jeg ba ham velge mellom det som var viktig for ham: meg eller denne "nye" venninna si.

Tydeligvis valgte ham, da ham gikk. Har jeg vært for firkanta og steil??? Til opplysning er jeg sjalu og jobber endel med å bygge opp tilitten til han jeg var sammen med. Slik at jeg kunne stole blindt på ham (har hatt endel vonde opplevelser bak meg) Føler at han ikke gjør ting lettere for meg med å skaffe seg nye venninner i hytt og pine.

Ville dere godtatt slik oppførsel av ev vordende pappa??? (vi har vært sammen litt over 2 mnd'er)

Åsa Prebensen, Jordmor

Nej, du gjorde inget dumt. Om han skall bli pappa och ni skall flytta i hop så måsste ju du kunna lita(stole) på honom. Du kan inte acceptera att han har ett annat förhållande då. Jag tycker att du gjorde rätt som sa att han måsste välja. Om han då inte väljer dig, så är han inte mogen för ett seriöst förhållande och det stora ansvaret som det är att bli pappa. Du skall absolut reda ut detta med honom och höra efter hur han ser på detta och hur han tänker. Att flytta ihop och att bli förälldrar är ett stort steg i livet som inte alltid är så lätt när ni bara har varit i hop i 2 månader. Om ni inte lyckas att reda ut detta på egen hand, så måste du se till att få prata med någon annan om erat problem. Att bli ensamstående mamma är inte en lätt uppgift och spesiellt inte om du är ung. Jag önskar dig lycka till och hoppas att han kommer på bättre tankar!

Gjest chrissie

Hvis de bare er venner så synes jeg du overreagerer. Gutter / menn har ofte jentevenner de også slik som vi jenter også har kompiser.

Men dersom forholdet deres er mer intimt enn som så så synes jeg han er rimelig korttenkt og umoden.

eg syns ikkje du gjorde noe dumt!han må jo være ganske teit då som valgte hun istedenfor deg.Hvis det vennskapet virkelig betydde mer enn deg, så tror eg det er noe mer en vennskap.(utrolig dårlig gjort siden du er gravid)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...