Gjest Sirupssnipp Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg satt faktisk og skrev et langt innlegg her til samlivsspalten tidligere i natt. Om kjæresten min som jeg snart skal flytte sammen med. Om hans egenskaper, og noen av dem jeg irriterte meg over, som jeg mente var et stort problem. Kunne jeg holde ut dette? Innlegget forsvant bare, av ukjent årsak. Kanskje var det like greit. Jeg ville jo snakke med ham om det uansett, selv om jeg tenkte jeg kunne få DOL'ernes syn på saken også? Kanskje en venninne også kunne få høre litt....? Men jeg ringte ham, pga klumpen i magen jeg hadde fått fordi jeg hadde vært så irritabel og avvisende mot ham, jeg ville forklare hvorfor (det var selvsagt han det var noe 'galt' med..) Og jeg tenkte faktisk; om man hele tiden skal gå på utsiden og tolke videre for seg selv eller sammen med alle andre (f.eks forumianere...) - bak personens rygg, bærer det galt avsted. Det er iallefall å begynne i feil ende. Parten har ikke mulighet til å forvare seg, eller komme med sin side av saken. Kanskje han hadde et annet bilde på situasjonen. Hvordan så han på meg? Det var en sjanse å ta, jeg hadde jo ikke tenkt på at jeg hadde like mye feil. Jeg er heldig: Kjæresten min er alltid villig til å lytte, og prøve å forstå. Jeg forklarte, men han var ikke uten videre enig i det jeg sa, og krøp ikke rett til korset. Jeg fikk derimot mitt pass pent påskrevet og en tankevekker. Det var jo ikke bare han som var problemet, det var akkurat like mye meg, kanskje mer! Men vi møtte hverandre. Vi greide faktisk å finne brikken, og forstod hvorfor vi har irritert hverandre. Jeg tenker på innlegget til Rex Rodney, om samlivsproblemer - og bare problemer, her inne på samlivsspalten. Derfor ville jeg skrive dette innlegget, om hvordan det nytter å kommunisere med gjensidig respekt, lytterevne og et ønske om å forstå hverandre. Når vi snakker slik sammen, blir vi stadig mer kjent, ikke bare med hverandre, men også oss selv - svært konstruktivt for egen personlighet. Det er vanskelig å se seg selv utenfra. Isteden for å feiltolke eller snakke med andre om det (slik kvinner er gode til) - eller tie, og la det skure og gå - (slik menn ofte takler det). Det er også ganske lett å surfe lenge på forelskelsen, men plutselig møter man et stup, og man er ikke vant til å kommunisere på et slikt nivå, og ting kan skjære seg fullstendig. Jeg og kjæresten min er så enstemmige etter en slik diskusjon/prat; vi blir så mye nærere, og forstår og respekterer hverandre så mye mer. Ganske flott!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108195-om-kommunikasjonog-alle-problemene-her-p%C3%A5-samliv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusken Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Så flott at dere løste dette aktuelle "problemet"! Jeg er enig med både deg og Rex r. at man kanskje også bør fokusere på løsninger her inne ikke bare problemer. Men "problemet" er vel ofte når man er midt oppi det at man ikke ser noen løsning? Og når man er lykkelig er det kanskje ikke første man tenker på å skrive det her inne. MEN uansett, alle bør vi kanskje dele mer av våre løsninger også? Vi løser ofte våre problemer med en barnefri kveld. Nå har vi hatt en periode med mye jobb (for mannen min) og lite samvær. Da tærer det alltid på vår forhold, i blir ampre og krangler mer. På torsdag gikk vi ut og spiste og gikk på en romantisk/morsom film. Bestemte oss på forhånd om å IKKE snakke om problemene, bare ha det hyggelig! OG du og du hvor koselig det var! Ble nesten som nyforelska igjen... Dette kan vi leve lenge på! Det var mitt tips.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108195-om-kommunikasjonog-alle-problemene-her-p%C3%A5-samliv/#findComment-636862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirupssnipp Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Så flott at dere løste dette aktuelle "problemet"! Jeg er enig med både deg og Rex r. at man kanskje også bør fokusere på løsninger her inne ikke bare problemer. Men "problemet" er vel ofte når man er midt oppi det at man ikke ser noen løsning? Og når man er lykkelig er det kanskje ikke første man tenker på å skrive det her inne. MEN uansett, alle bør vi kanskje dele mer av våre løsninger også? Vi løser ofte våre problemer med en barnefri kveld. Nå har vi hatt en periode med mye jobb (for mannen min) og lite samvær. Da tærer det alltid på vår forhold, i blir ampre og krangler mer. På torsdag gikk vi ut og spiste og gikk på en romantisk/morsom film. Bestemte oss på forhånd om å IKKE snakke om problemene, bare ha det hyggelig! OG du og du hvor koselig det var! Ble nesten som nyforelska igjen... Dette kan vi leve lenge på! Det var mitt tips.... ;-) Hei - det var veldig hyggelig at dere finner løsninger. Ja, det er lett å bli fastlåst og fokusere på det vanskelige og bli blind for utveier. Lykke til videre! Leve kjærligheten og respekt i forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108195-om-kommunikasjonog-alle-problemene-her-p%C3%A5-samliv/#findComment-637159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Fint innlegg og leve kjærligheten! Dessuten har du et deilig nick 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108195-om-kommunikasjonog-alle-problemene-her-p%C3%A5-samliv/#findComment-637197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirupssnipp Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Fint innlegg og leve kjærligheten! Dessuten har du et deilig nick Takk & tusen takk! *smatt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108195-om-kommunikasjonog-alle-problemene-her-p%C3%A5-samliv/#findComment-637331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Kommunikasjon er vel noe av det viktigste i et forhold. Og kommunikasjonen må gjøres på en slik måte at det som blir sagt og gjort oppfattes slik som avsender mener det. Begge parter må forstå den andres språk.... Dette er vanskelig, men veldig viktig. For oss går det veldig opp og ned - fra loft til kjeller til loft igjen, ofte innenfor et døgn eller to... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108195-om-kommunikasjonog-alle-problemene-her-p%C3%A5-samliv/#findComment-637397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.