element20 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg fyller 20 om ikke så lenge, hun fyller 18. Vi har vært sammen i 2 år om et par mnd. Vi har hatt det utrolig fint sammen. Jeg synes vi passer perfekt sammen, det gjør hun også. Vi har hatt våre krangler, opp- og nedturer. Men i den siste tida har hun pratet om at hun rett og slett er lei av å ha kjæreste. Hun er ikke lei av meg som person, men hun er lei av å ikke ha kjæreste. Hun sier hun ikke er interessert i å gå på byen og finne seg en fyr og rote med, men å ha muligheten til å gjøre det. Det hører til med i historien, at da jeg møtte henne hadde jeg hatt et par/tre partnere tidligere, uten at det var så veldig seriøst. Hun derimot, har hatt noen kjærester som har vart i noen mnd, hun har rotet, festet osv., men aldri hatt sex med en annen enn meg. Og jeg tror det er her problemet ligger, at hun rett og slett er nysgjerrig. Jeg kan vel heller ikke klandre henne så mye for akkurat det. Jeg skulle bare ønske at hun visste som meg, at å ha kjæreste og at vi er sammen og de forpliktelsene det medfører er så utrolig mye bedre enn å drikke seg sanseløs og rote rundt og ha sex med forskjellige folk. Altså, det vanlige singel-livet. Men vi har det forstatt veldig fint. Vi har mye sex og den er veldig bra. Vi er sammen med andre folk, både kompisene mine og venninnene hennes. Vi er ute på byen og har det koselig osv. Men hun sier fortsatt hun er lei av akkurat det å ha kjæreste. Så hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg blir jo redd og bekymret når hun skal ut på byen alene når situasjonen er som denne. Vi har pratet om alt det der, og jeg vet at hun ikke ville ha vært utro. Men hvordan skal jeg forholde meg til dette? Det føler nesten som om jeg bare går og venter på at hun skal dumpe meg og gå på byen og gjøre hva hun vil. Jeg blir så frustrert. Jeg elsker denne jenta av hele mitt hjerte, og prøver og forstå henne, og delvis kan jeg det. Men hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108196-kj%C3%A6resten-min-er-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemggen Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Forstår din frustrasjon, det verste må være å høre ordene, se følelsene; at hun er lei av deg.. Her er du sjikkelig i klemma,, der er liksom ikkeno du kan gjøre. Dere har vært sammen siden hun var 16 og hun kan ha forandret seg mye. de fleste vennene hennes er kansje ikke i faste forhold, og "går ut" på en annen måte.. Vær ærlig mot henne og vis at du ønsker ærlighet tilbake, det skylder hun deg. Ellers må du bare se hva som skjer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108196-kj%C3%A6resten-min-er-lei/#findComment-636432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilie717 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei! Hun er 18 og du er 20, jeg har opplevd det samme for "noen" år siden, når jeg var 20 hadde jeg kjæreste på 22 år, han var søkende og ville gjerne putte meg i "fryseboksen" i 3-4 år mens han nøt det å være ung og prøve seg frem....fordi på godt og vondt så trenger de allerfleste av oss det. Jeg takket nei til "fryseboksen" hadde det vondt i noen uker ...men i dag ville jeg gjerne takke min ex. for at han brøt den gangen, vi var så ALT for unge og umodne til å binde oss den gang. Det er lett for meg å si det men jeg mener at hun budre få være alene og "smake" på livet. Er det sann kjærlighet mellom dere så vil hun finne tilbake til deg senere (hvis ikke det er for sent da) dere vil om noen år finne ut at dere har bare så vidt begynnt......så NYT livet! Lykke til!!! C. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108196-kj%C3%A6resten-min-er-lei/#findComment-636497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kjære venn! Kjæresten din høres ut som en vanlig, usikker og umoden jente på 18 år. Jeg tror du skal la henne få finne ut av seg selv. Kanskje prøve igjen med henne om noen år -- gi henne sjanse til å komme opp på ditt nivå. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108196-kj%C3%A6resten-min-er-lei/#findComment-636704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
element20 Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Hei! Hun er 18 og du er 20, jeg har opplevd det samme for "noen" år siden, når jeg var 20 hadde jeg kjæreste på 22 år, han var søkende og ville gjerne putte meg i "fryseboksen" i 3-4 år mens han nøt det å være ung og prøve seg frem....fordi på godt og vondt så trenger de allerfleste av oss det. Jeg takket nei til "fryseboksen" hadde det vondt i noen uker ...men i dag ville jeg gjerne takke min ex. for at han brøt den gangen, vi var så ALT for unge og umodne til å binde oss den gang. Det er lett for meg å si det men jeg mener at hun budre få være alene og "smake" på livet. Er det sann kjærlighet mellom dere så vil hun finne tilbake til deg senere (hvis ikke det er for sent da) dere vil om noen år finne ut at dere har bare så vidt begynnt......så NYT livet! Lykke til!!! C. Hei. Takker for svar. Men, hvor lett er det for meg og bare la kjæresten min gå? "For å smake på livet".. Jeg elsker henne jo, og vil at hun skal være bare min, og at vi skal ha det fint. Jeg kan skjønne at hun vil finne ut av ting, men det vil jo være så totalt selvmotsigende som overhodet mulig å elske en person så mye, for å så slippe henne vekk fra meg, SELV om hun sier at hun elsker meg osv. Vi har det fortsatt fint, vi har mye sex, og koser oss skikkelig. Vi prater om ferieturer fremover osv, men samtidig er hun "lei av å ha kjæreste". Hvordan skal jeg forholde meg til akkurat dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108196-kj%C3%A6resten-min-er-lei/#findComment-636735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei. Takker for svar. Men, hvor lett er det for meg og bare la kjæresten min gå? "For å smake på livet".. Jeg elsker henne jo, og vil at hun skal være bare min, og at vi skal ha det fint. Jeg kan skjønne at hun vil finne ut av ting, men det vil jo være så totalt selvmotsigende som overhodet mulig å elske en person så mye, for å så slippe henne vekk fra meg, SELV om hun sier at hun elsker meg osv. Vi har det fortsatt fint, vi har mye sex, og koser oss skikkelig. Vi prater om ferieturer fremover osv, men samtidig er hun "lei av å ha kjæreste". Hvordan skal jeg forholde meg til akkurat dette? Nei, det er ikke selvmotsigende å slippe henne fri hvis du elsker henne. Kjærlighet betyr at du er mer fokusert på at hun skal være lykkelig enn på dine egne behov. Og det er jo en viss mulighet for at hun vil angre seg. Friheten virker alltid mer forlokkende når man ikke har den. Det kan også hende at det rett og slett er for tidlig for henne å forplikte seg alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108196-kj%C3%A6resten-min-er-lei/#findComment-638730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.