Sandra33 Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Hei Er det noen av dere som vet hvordan "hei vennen" skrives på samisk? 0 Siter
soleil Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Buorre bæivii betyr i hvertfall god dag.. eidtjie - far tidjie - mor Kan jammen mye nyttig, jeg. 0 Siter
Sandra33 Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Skrevet 7. juni 2003 Buorre bæivii betyr i hvertfall god dag.. eidtjie - far tidjie - mor Kan jammen mye nyttig, jeg. Kjempe flott, takker så mye!!! Kan dere noe mer samisk? 0 Siter
soleil Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Kjempe flott, takker så mye!!! Kan dere noe mer samisk? Hett tips: http://www.samisk-sr.no/toppindex_no1.html 0 Siter
Sandra33 Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Skrevet 7. juni 2003 Hett tips: http://www.samisk-sr.no/toppindex_no1.html Suverent!!! Takk!!! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Buorre bæivii betyr i hvertfall god dag.. eidtjie - far tidjie - mor Kan jammen mye nyttig, jeg. Grøss og gru. "Buorre beaivvi" er god dag på nordsamisk. Det er ikke 'æ' i det nyere samisk. Det andre du listet opp er på sørsamisk. Siden sørsamisk og nordsamisk er likner like mye som tysk og norsk er det kanskje greit å vite hvilken "dialekt" Sandra er ute etter... "Hei olmmai" er "hei vennen" direkte oversatt, men det er ikke akkurat naturlig å si det. 0 Siter
soleil Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Grøss og gru. "Buorre beaivvi" er god dag på nordsamisk. Det er ikke 'æ' i det nyere samisk. Det andre du listet opp er på sørsamisk. Siden sørsamisk og nordsamisk er likner like mye som tysk og norsk er det kanskje greit å vite hvilken "dialekt" Sandra er ute etter... "Hei olmmai" er "hei vennen" direkte oversatt, men det er ikke akkurat naturlig å si det. Beklager at jeg ikke stavet det riktig. Og beklager at jeg ikke kan forskjellen på sørsamisk og nordsamisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.