Gå til innhold

Kan jeg kreve dette av ham?

Anbefalte innlegg

Gjest slem?

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 år. De tre første årene bodde vi ca. 8 mil fra hverandre. Så flyttet jeg for å studere, og avstanden ble 12 mil. Det siste året har jeg bodd 15 mil unna, jeg studerer fortsatt. Skolen min finnes bare dette ene stedet.

Nå skal han ut i siviltjeneste, og jeg har spurt om han ikke kunne tenke seg å ta den i "min" by, slik at vi kan flytte sammen, eller i det minste nærmere hverandre.

Han vil ikke flytte hjemmefra, sier han (vi er begge 21 år).

Og så sier han at det var jeg som valgte å flytte hit, og at det ikke er hans skyld at vi nå bor langt fra hverandre.

Han sier han vil bo hjemme til det er smart å flytte hjemmefra. Han tenker veldig økonomisk, og jeg mistenker at han ikke vil flytte hjemmefra før moren kaster ham ut eller tar betalt. Og det kommer hun aldri til å gjøre.

Nå har jeg sagt at jeg ikke orker denne avstanden lenger. Enten får han flytte til min by (eller i nærheten) mens han tar siviltjenesten, eller så orker jeg ikke mer.

Er jeg slem som krever dette?

Jeg kan jo tross alt ikke bo noe annet sted, da jeg studerer. Siviltjeneste kan man jo ta i hvilken som helst by?

Jeg er lei av firetimers tog- og busstur hver gang jeg skal besøke ham, og jeg er drittlei "klining på gutterommet". Jeg og "svigermor" har ikke noe superforhold, og jeg er lei av at hun er "over meg" hver gang jeg besøker kjæresten.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108291-kan-jeg-kreve-dette-av-ham/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Diskenspringer

Du har funnet deg en kjæreste som trives godt med mammas omsorg og kjøttkaker. Vær klar over at den dagen dere flytter sammen forventer han at du overtar mammas rolle.

Eller hun har funnet seg en moden og fornuftig gutt som ønsker å tenke på framtiden.

Gjest slem?