Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt på sykehus med styrtblødning for en uke siden, etter et samleie. Natten i forveien blødde jeg også kraftig etter samleie, men det stoppet raskt. De fant ikke årsak til blødningen, alt normalt ved ultralyd. Friskt blod med mange og appelsinstore koagler. De stanset blødningen med Cyklokapron. Jeg er 35 år, fikk barn for 4 mnd siden ved hjelp av IVF. Har ennå ikke fått menstruasjonen, ammer ennå. Jeg ble utskrevet etter halvannet døgn med beskjed om å ta Provera 10 mg i 28 dager, at dette ville få meg i normal syklus. Men det ble ikke tatt blodprøve for å sjekke hormonnivået. Er bekymret for at dette skal skje igjen, og lurer på hva det skyldes. Tar ennå Cyklokapron, men har helt sluttet å blø. Bør jeg stå på de forebyggende? Kan blødningen være tegn på noe ondartet? Har menslignende ryggsmerter nå i ettertid, kan det være mensen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108323-styrtbl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg går ut fra at legene undersøkte i skjeden for å noe unormalt på livmorhalsen, en rift eller skjøre slimhinner? Så lenge du ikke har fått menstruasjon tilbake er slimhinnen i skjeden meget tynn og sårbar, men styrtblødning er ikke vanlig, det vil vanligvis være blodspor. Cyklokapron stopper ikke blødning og forebygger ikke, men reduserer en pågående blødning. Du skal ikke bruke det når du ikke har blødning.

Når legene har gitt deg Provera er det sannsynligvis fordi de mener at din menstruasjon er kommet tilbake, men at det ikke har vært eggløsning. 28 dagers behandling var ganske lenge, vanlig er å behandle i 10-14 dager. Hvis du får blødning noen dager etter siste tablett er tatt, er det tegn på at du er begynt å produsere østrogen. Produksjonen hemmes ved amming.

Hvis du er undersøkt innvendig kan du slå deg til ro, ellers bør du få en ny sjekk.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS du kan gjerne legge tilleggsopplysning uten at det skal koste ekstra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108323-styrtbl%C3%B8dning/#findComment-637959
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...