Gjest Måttebaresidet... Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Er ivf`er med 2 forsøk bak meg.Ser diskusjonen lengre nede, og tror nok at den psykiske belastningen er verre enn disse smertene osv, det er snakk om. Selv hadde jeg 2 helt forskjellige forsøk, et vondt og et som var helt "fantastisk"Vi er forskjellige,men en gla nyhet har jeg til alle dere som prøver..... Fødselen er langt vondere...!!! , men etterpå er alt om hormoner, sprøyter, hetetokter, uttak og innsetting, og til slutt fødselssmerter glemt!!! Lykke til!!! Hilsen ei som gjerne gjør det igjen;om det blir nødvendig!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108364-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjertergull Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Akkurat,jeg tror de fleste her ikke uttaler seg om smertene de har opplevd,for de glemmes fort.Skulle alle her som hadde opplevd smerter ha skrevet om det her,ville hele forumet bare bestått av smerter.Så noe verdensmesterskap i hvem som har mest smerter(som nevnt i innlegget under) synes jeg rett og slett grenser tildrittslenging om kvinner som har gjennomgått så mye som ivfére har.Dessuten,om noen virkelig har behov for og klage,hvor skal de ellers gjøre det om ikke her.Men nå er det vel ingen som tør... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108364-smerter/#findComment-637410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Akkurat,jeg tror de fleste her ikke uttaler seg om smertene de har opplevd,for de glemmes fort.Skulle alle her som hadde opplevd smerter ha skrevet om det her,ville hele forumet bare bestått av smerter.Så noe verdensmesterskap i hvem som har mest smerter(som nevnt i innlegget under) synes jeg rett og slett grenser tildrittslenging om kvinner som har gjennomgått så mye som ivfére har.Dessuten,om noen virkelig har behov for og klage,hvor skal de ellers gjøre det om ikke her.Men nå er det vel ingen som tør... Jeg tror ikke det tar så fryktelig mange dager før folk har glemt denne saken her, og jeg tror ikke noen kommer til å bløffe om hvordan de har det bare for å gjøre forsøket sitt mer rosenrødt enn det er. De fleste er klar over hvordan dette fungerer. Man stikker en nål gjennom livmorveggen, og det er nødvendigvis vondt i utgangspunktet. Hvis egguttak ikke var vondt, trengte de jo ikke bruke bedøvelse i det hele tatt. Noen ganger er det nok til å ta bort all smerten, og noen ganger ikke. Er det mange eggposer, er det ofte litt mer tuklete å få tak i alle, og da blr det mer vondt. Sitter eggposene litt bak livmoren, er det vanskeligere, og dermed også vondere. Jeg synes det er litt på grensen til lureri å si at folk bør "glede seg" til dette. Jeg tror de fleste ikke opplever det som gledefullt når noen stikker med nåler opp gjennom de mest intime delene av kroppen. Jeg synes ikke det er spesielt gledefullt med innvendig UL for å måle eggposer heller - selv om det ikke er vondt i det hele tatt. (Derimot er det fantastisk med innvendig UL når den viser et bittelite hjerte i full aktivitet). Men i alle fall - for nye lesere: Et IVF/ICSI forsøk kan være så mangt. Hvis dere følger med på disse sidene, vil dere også kunne få et inntrykk av hvordan det arter seg for de fleste. Noen har det verre, noen har det bedre. Når 0210 bare har lest skrekkhistorier her, så viser det vel egentlig bare at man leser det man vil lese. Jeg har i alle fall lest mye mer enn skrekkhistorier her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108364-smerter/#findComment-637985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.