Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest single

Fordi jeg har barn og en del vonde erfaringer har jeg bestemt meg for at jeg ikke ønsker fast forhold med samboer og full pakke, i allefall ikke så lenge barna er små.

Jeg satte inn en annonse hvor jeg helt klart søkte etter en venn og elsker. Beskrev godt hva jeg ønsker av forholdet, et vennskapsforhold som ikke innebærer annet enn et treff nå og da, kontakt via telefon, reise bort sammen, kort og godt ha det trivelig sammen uten å flytte sammen.

Nå møtte jeg en som svarte på denne annonsen, vi trives veldig godt i hverandres selskap. Dog virker han å være mer forelsket enn meg (jeg tror ikke jeg lenger kan bli forelsket...). Sexen er topp og vi finner på mye trivelig sammen.

MEN - nå har han begynt å mase allerede, etter tre måneder, om at jeg burde vite at når jeg setter inn en slik annonse så kan jeg risikere å bli så bundet til personen at det blir samboerforhold likevel. Alle mine gode grunner for å ikke bli samboer preller av, han er tydelig innstilt på at vi skal flytte sammen og alt det innebærer. Det er ikke jeg!

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har egentlig mest lyst til å bryte kontakten, jeg orker ikke det maset om samboer og alt det det innebærer.

Synes dere at det er fryktelig egoistisk av meg?

Jeg føler vel at jeg på en måte lurer han hvis jeg fortsetter å treffe han, samtidig blir jeg irritert fordi han ikke respekterer hva jeg vil, og tydeligvis forventer at det skal endre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108401-ikke-full-pakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo vært klar på hva du ønsker helt fra begynnelsen. Men man kan jo ikke styre følelser - så man kan jo bli forelsket og ønske å flytte sammen selv om man ikke ønsket det fra starten. Men 3 mnd. er jo uansett litt kort tid å være sammen før man flytter sammen?

Du har jo tydeligvis litt sperrer på det å flytte sammen med noen. Du er redd for å bli såret igjen? Jeg mener hvis du gir dette litt mer tid så kanskje han her være den rette?

Men si fra at det er uansett ikke aktuelt pr.idag med noe mer formalisering av innholdet. Det må han akseptere. Så kanskje går det seg til etterhvert hvis dere fortsetter å være sammen - eller forholdet fortsetter som nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108401-ikke-full-pakke/#findComment-637671
Del på andre sider

Så lenge du har vært dønn ærlig om hva du søkte etter helt fra start kan han ikke forvente noe annet fra deg.

At han har utviklet følelser for deg er jo en risiko-faktor, som like gjerne kunne ha rammet deg. Men så lenge du har vært ærlig fra start så er dette noe han må håndtere selv, enten må han ignorere sine følelser, eller bryte. Eller selvsagt at du velger å bryte dersom han ikke klarer å styre sine forventninger til deres forhold. Sånn som det er nå vil det jo være uutholdelig. Ikke gå på akkord med deg selv, gi etter for press/forventninger, men gjør slik du ønsker selv. Så lenge du spiller med åpne kort, og tar konsekvensen av situasjonen, så kan du jo ikke lastes for noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108401-ikke-full-pakke/#findComment-637684
Del på andre sider

Gjest stoiker

Jeg synes du skal minne ham på at du hele tiden har spilt med åpne kort, at det naturligvis er hyggelig at han liker deg så godt som han gjør - men at du står på det du har sagt hele tiden. SÅ valget er faktisk hans eget - godta det du sier, altså ikke et forhold, eller ta konsekvensen og gå. Men du står for det du har sagt. Husk du har barna å tenke på, også. Ikke la deg presse. Når han sier du må tenke på at det kan bli mer alvorlig - så overfører han sine egne følelser til deg og gir deg ansvaret for dem. Men det er hans følelser og han er voksen - la ham ta ansvaret for det selv. ALtså - enten får han slutte å mase, eller så blir konsekvensen av _hans_ egen oppførsel at dere ikke møtes mer. Du er ikke egoistisk - men ansvarlig og konsekvent. Bravo!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108401-ikke-full-pakke/#findComment-637773
Del på andre sider

Jeg syns du har all grunn og rett til å være litt egoistisk! Hvis ikke han kan takle dette forholdet dere har, bør du kanskje finne deg en ny, det er sikkert slitsomt for dere begge at han er forelsket men ikke du. Du bør selvsagt ikke gjøre noe du ikke har lyst til, iallefall ikke flytte sammen med en fyr du egentlig bare vil kose deg litt med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108401-ikke-full-pakke/#findComment-637940
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...