Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lissis

Jeg er gravid i uke 35 + 5. Jeg mistenker at jeg muligens har fått bakteriell vagionose. (Har hattt det tidligere). Er dette farlig for fosteret og er det viktig at jeg får behandlet en eventuell infeksjon før jeg føder? Jeg er for tiden sykmeldt pga sviktende livmorhals og fare for prematur fødsel, kan det være farlig å sette igang behandeling av en slik infeksjon på dette stadiet i graviditeten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108416-graviditet-og-mulig-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det har vært diskutert om bakteriell vaginose kan øke risiko for prematur fødsel, og noen mener man skal behandle for å forebygge det, men det er på et tidligere tidspunkt i graviditeten det er aktuelt. Nå er du kommet så langt at det nok er for sent med denne hensikten. Fosteret tar ikke skade av en slik tilstand selv ved en vanlig fødsel.

Nevn dine symptomer for legen ved neste kontroll.

Lykke til med fødselen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...