Gå til innhold

Nå takler jeg ikke mer !

Anbefalte innlegg

Gjest snart skilt

Jeg har to skjønne barn sammen med min mann. Vi har vært sammen i 12 år, gift i 2.

Han er svært sjarmerende og underholdene "ute av huset", og det var nok dette jeg falt for også. Han er også trofast.

Problemet er at han fremdeles oppfører seg som ungkar på andre områder. Han er en skikkelig egoist !

1.Han har en hobby som er svært spesiell og fører til at ingenting kan planlegges.

Når som helst (minst 4 dager i uken) kan han gi beskjed om at han må ut pga denne hobbyen. Hadde jeg bare visst hvilke dager han skulle bruke på denne hobbyen...

2. Når han er hjemme sitter han stort sett klistret foran TV eller PC.

3. I løpet av de årene vi har bodd ilag (12 år) har han støvsuget/vasket gulv under 5 ganger ! Klipt plenen 3 ganger, aldri vasket bil innvendig (utenom kjørt gjennom vaskemaskin)

. Aldri vasket klær, aldri skiftet sengetøy, sjelden tørket av en bordplate, .....

Finner sjelden på noe sammen med barna.

jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Det er lettere å ramse opp det han faktisk gjør:

- Lager middag 4 av 7 dager i uken.

- Freser snø (har kjøpt snøfreser)

- Skifter dekk

- Lager frokost og matpakker om morgenen til barna.

Ellers kan jeg faktisk ikke komme på noe.

Han har deltatt en del i opp-pussing av huset når det stod på... sammen med innleid snekker, far og svigerfar.

Han har fri hele dagene og jobber i helgene. Jeg jobber full tid i uken.

Jeg prøver igjen og igjen å finne på ting vi kan gjøre i fellesskap, men får svært liten respons...

Og når natten kommer, DA skal jeg tydeligvis trykke på en knapp og ha lyst på sex med han, selv om vi så vidt har sett hverandre på flere uker....

Om vi har snakket om det ?Joda, jeg får bare beskjed om at jeg høres ut som moren hans med den masingen....om husarbeid og blablabla...

Og at han ikke vil bruke tid sammen med meg når jeg er så sur. Hvis jeg bare smilte og var blid så skulle alt bli så mye bedre.........

Noen gode råd ? Det er ubehagelig nært at jeg ber om skilsmisse...selv om jeg egentlig ikke ønsker det...Jeg har svelgt så mange kameler at det snart er fullt... Til og med hans egne kamerater fatter ikke at jeg klarer å bo sammen med han fordi han er vanskelig og sta.

Og nå er jeg skikkelig deppa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108421-n%C3%A5-takler-jeg-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

I motsetning til Betty tror jeg ikke dette kan ryddes opp i. Uansett hva du sier eller gjør tviler jeg på at han klarer å endre personlighet.

Han virker egoistisk. En må ofre en del når en er to, enten en liker det eller ikke.

Det har gått så lenge uten bedring og da er det neppe stort dere kan gjøre.

Skjønner bare ikke hvorfor du har holdt ut så lenge.

Kontakt familierådgivningskontoret.

Dette tror jeg kan ryddes opp i. Men det er forståelig at du blir skikkelig frustrert iblant!

Det virker som om mannen din mangler respekt for deg.

At han kan ta seg en slik frihet syntes jeg er uhørt. Dette kan du ikke finne deg i! At mannen din skal ha hobbyer og kamerater er noe en må akseptere, MEN at en tar seg slik frihet er ikke akseptabelt.

Mitt forslag er:

Si at du må ta en alvorsprat med mannen din når dere ikke er kranglete. Ha fokus på løsninger og forhandle deg frem. La mannen din beskrive hvordan han syntes dagene hans er og beskriv dine. Det er kjempeviktig at dere ikke avbryter hverandre her. Ha 100% fokus på at DU ihvertfall ikke skaper irritasjon. Spør han om han syntes det er ok at du ikke trives? (ja, spør om det!) Det hadde vel vært bedre om dere kunne komme frem til løsninger som dere BEGGE kan leve med. La f.eks. du få faste kvelder i uka som du kan gjøre det du vil, og faste kvelder dere har sammen. At han må lære seg å si nei, er faktisk noe han må klare. At han kan holde på slik med hobbyen sin 4 kvelder i uka!!!!!! Det er jo 2-3 for mye!!!!! Ihverfall når det ikke kan planlegges. Driver han gjøn med deg eller???? La han velge bort noe. Han kan da ikke få i pose og i sekk. For guds skyld, sett foten ned da!

Det viktigste er at DERE finner løsninger som DERE kan leve meg BEGGE TO. At en må svelge noen kameler innemellom er ikke uvanelig, men at du til stadighet må gjøre det. NEI, NEI, NEI

Må legge til at jeg og sambo har et forhold på over 15 år. Vi har veldig fokus på å forhandle oss frem til løsninger. Vi vil at begge skal ha det godt i forholdet. Det får en ikke når bare en skal kreve.

Ikke la mannen din bidra til at du får en dårlig fremtid, da er det bedre å leve alene.

Håper virkelig at dere finner en løsning, og at mannen din våkner snart :o)

Lykke til!

mil1365380270

Egoist, det er det han er!!! I alle fall hvis han har skjønt at dette ikke er bra for deg. Si at du vurderer skilsmisse, for det kan ikke være sånn lenger. Han har ikke noe å bli sint for, selv om han sikkert blir det, når du forandrer reglene. Synes ikke han burde klage over at du høres ut som moren hans heller, for han har jo ikke mer ansvar enn en som bor hjemme hos mor ;-)

Det høres nesten akkurat ut som vårt forhold. Vi er ikke gift, men har vært sammen i 11 år. Han jobber turnus og er også hjemme hele dagen når han er hjemme. Gjør ikke en drit. Lager ikke middag en gang til jeg kommer hjem.

Jeg har et innlegg lenger opp ang. barn og flytting, for i dag flytter jeg. Jeg har prøvd ALT, men han er ikke villig til å forandre på noe. Med andre ord en stor egoist!

Jeg har foreslått familierådgivining. "God tur" fikk jeg til svar.

Gleder meg enormt nå til å flytte for meg selv, men gruer meg til dette med sønnen vår og flytting. Vet at alt blir bra etterhvert. Tenk å få sove lenge en lørdag når han har ungen. Vanligvis er det jeg som må opp i helgene. Til og med hvis jeg har vært ute med venninner.

Nei, kom deg bort fra han. Jeg skal ikke si at alt blir bra da, for det vet jeg ikke enda siden jeg flytter i dag, men jeg tror det kan bli utrolig deilig.

Lykke til!

Annonse

Gjest snart skilt

Har snakket sammen om situasjonen, og selv om han frendeles nekter rådgivning så er det litt bedre. Han har begyndt å spørre meg om det passer at han bruker tid på hobbyen de dagene han ønsker det...så får vi se da, når jeg en sjelden gang sier nei.

Er deppa ennå, men vi får håpe det retter seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...