Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mulig det underbevisst er et makt-/hevnmiddel. Ble lei av å høre det fra kjæresten min, så jeg begynte å ta initiativet til sex, når han var såret/sur på meg. Siden han ikke hadde så veldig lyst på sex da, spurte jeg om han brukte sex-nekt som hevn mot meg. Har aldri hørt det siden ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108436-sex-nekt/page/2/#findComment-638708
Del på andre sider

Fortsetter under...

???

Den hypotesen om at prostituerte er av typen som bedriver sex-nekt - den finner du aldri i livet belegg for noe sted!

Jeg gjentar siste del, da skjønner du kanskje hva jeg mener...

"Hvis jenter ikke har glede av sex, kan noen tenke at de gidder ikke å ha sex bare for å være grei! I alle fall ikke uten at typen er grei...

Enkelte kvinner i denne kategorien går enda lengre, de prostituerer seg."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108436-sex-nekt/page/2/#findComment-638905
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Ditt utgangspunkt for å si nei til sex høres helt forståelig ut. Har du kranglet med partneren er det helt naturlig at lysten på sex forsvinner. Det tror jeg også skjer for de aller fleste menn.

Men jeg har møtt par som bruker den ekstra spenningen en krangel utløser som springbrett for seksuell aktivitet. En slik atferd kan føre ganske vilt av sted og fungere destruktivt for begge. En krangel hvor såre ord slynges ut uten filter fungerer som oppstart til seksualitet – som egentlig skulle være positivt og nærhetsskapende. Dersom par danner mønster på å ha sex som et resultat av en blanding mellom spenning, sårhet og å føle seg ydmyket, vil det ende galt om ikke mønsteret brytes.

Tilbake til din tankerekke. Fortsett med å bruke din egen lyst som utløsende faktor for å ha sex. Det finnes kvinner som bruker sex som byttemiddel. I sin ytterste konsekvens kalles det prostitusjon. Andre har sex med partneren fordi de føler de må stille opp og dekke hans seksuelle behov, ikke fordi de selv har lyst. Å "ofre" seg for en partner som har større sexdrift gjør ofte at kvinnens lyst sitter stadig lenger inne og kan i siste instans fungere helt lammende for hennes seksualitet. Noen går så langt ned i kjelleren at de trenger profesjonell hjelp for å finne tilbake lysten. (Svært mange kvinner som søker hjelp på klinikken min, har mistet lysten fordi de har hatt sex uten å ønske det). For menn er det atskillig vanskeligere å stille opp på uten lyst. De fleste vil få problemer med å få ereksjon dersom så var tilfelle.

Kvinner fremstilles også ofte i reklame eller vitser som de som sier nei til sex. Et helt typisk eksempel er Norvegiareklamen hvor en gråhåret kvinne avviser mannen som vellystig klapper henne på rumpa med kommentaren – du får vente til fredag. Hva slag signaler gir det? Hun slipper ham "til" på fredag – ikke fordi hun selv har lyst, men for å slippe maset?

Mitt generelle råd er – ikke ha sex dersom lysten ikke er der. Er det snakk om langtidsfravær av lyst – finn ut hva som er årsaken til det. Er du f.eks. for sliten – sørg for å få sove ut. Sover barn midt i dobbeltsenga og fungerer som effektiv stopper for all lyst, lær dem å sove alene. Har dere sex på en måte som ikke er godt for deg – vær ærlig overfor partneren og forklar hva som skal til for at du får det bedre. Det krever en innsats og at kvinnen viser sin seksualitet. Dersom resultatet gir bedre sex for begge er det virkelig verd innsatsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108436-sex-nekt/page/2/#findComment-641424
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...