Gå til innhold

Hvor mange av dere ville vurdert surrogatmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bobla T+3

tror nok faktisk at jeg ville vurdert adopsjon før surrogatmor.....

har ikke noe med at jeg er imot surrogatsvangerskap, men tror for min del at det hadde blitt mer riktig for meg...selvfølgelig måtte jeg jo også ha diskutert dette med mannen min...men har en følelse av at vi er enige..

kan vel ha noe med at behovet for barn er større en behovet for videreføring av gener for min del.....hmmmmm.....har ikke tatt den diskusjonen med meg selv....

Annonse

Lov i Norge eller ikke. Mange norske par gjør dette hvert år, det er alltid en løsning på ting.

Og når det gjelder dyrere enn adopsjon. Nei, ikke i alle tilfeller!

Når det gjelder prisen så bare antok jeg at det ville koste mer, man må jo betale for selve behandlingen ( i utlandet) samt personen som skal bære barnet frem om man ikke kjenner noen.

Uansett så er som sagt ikke vidreføring av gener poenget. Men et barn og da synes jeg adopsjon er ett bra allternativ.

Gjest Liana

Får jeg spør.

1.hvordan går det seg til at det er "lov" i Norge? Jeg mener, hva gjør dere for at det skal bli "lovlig"?

2.hvor mye penger tar du, som surrogatmor? Du skal vel også ha ditt honorar?

3.hvor mye koster det foreldrene i medisiner og utgifter ved behandlingen i eventuellt utland?

4.hvordan gikk det med den blødningen du hadde helt i begynnelsen?

Og nei, jeg tror ikke jeg ville klart det. Hvorfor? Aner ikke, men magefølelsen sier det bare.

Nei det ville jeg aldri vurdert. Hadde vært så livende redd for at surrogatmor skulle ombestemme seg og ville beholde barnet selv.

Selv er vi så heldige å ha født et barn selv og venter nå på at nestemann skal komme via adopsjon. Det føles mye riktigere for oss enn tanken på surrogatmor. At dermed andre måtte ønske det er helt ok for meg.

Hilsen

Gjest liljeroser

Jeg synes det er helt greit,har ingen motforestillinger mot det,ingen fordommer her!

Og glemte og skrive at,om jeg sto midt i den problemstillingen du nevner,så ville jeg valgt surrogatmor fremfor adopsjon.Jeg er så egoistisk at jeg personlig mener det er viktig og videreføre egne gener!Jeg ville ønske og se igjen trekk,fakter,farger osv fra oss de biologisk foreldrene.

Annonse

Gjest ikke-surro

Når de kommer til Norge igjen, da?

Må barnet adopteres?

Går dette helt knirkfritt?

Jeg er ikke hun som undertegner som "surromor" her,og jeg er heller ingen ekspert.Men jeg mener og ha lest at papirene ordnes i utlandet(i det landet hvor barnet unnfanges og fødes),og da tror jeg det går såkalt knirkefritt ja!.Er jeg helt på jordet nå eller?håper denne surromor svarer også :)

Jeg er ikke hun som undertegner som "surromor" her,og jeg er heller ingen ekspert.Men jeg mener og ha lest at papirene ordnes i utlandet(i det landet hvor barnet unnfanges og fødes),og da tror jeg det går såkalt knirkefritt ja!.Er jeg helt på jordet nå eller?håper denne surromor svarer også :)

Du har helt rett.

I f.eks. England, vil man gjennomgå en slags surroadopsjonsprosess. Den tar en stund, 6 uker.

I enkelte stater i USA får man en pre-birth order og får navnet på fødselsattesten og er foreldre med en gang.

I Russland går det også.

Finland/Latvia/Belgia osv osv.

Får jeg spør.

1.hvordan går det seg til at det er "lov" i Norge? Jeg mener, hva gjør dere for at det skal bli "lovlig"?

3.hvor mye koster det foreldrene i medisiner og utgifter ved behandlingen i eventuellt utland?

4.hvordan gikk det med den blødningen du hadde helt i begynnelsen?

Og nei, jeg tror ikke jeg ville klart det. Hvorfor? Aner ikke, men magefølelsen sier det bare.

Det er ikke ulovlig å være gravid i Norge. Det er ingen myndigheter som går og graver og spør om hvordan man har blitt gravid. Det som ikke er lov, ennå, er å befrukte en surrogatmor. Det er fullt lovlig for en surrogatmor å føde et barn, men loven vil da anse barnet som hennes. Dermed vil den logiske løsningen bli å føde i et surrovennlig land.

Jeg får betalt de faktiske utgifter jeg har. Trenger jeg en mammabukse, dekkes det. Trenger jeg reisepenger til en kontroll, dekkes det.Trenger jeg praktikant/dagmamma de siste mnd, dekkes det.

Der vi gjorde det sist, kostet behandlingen 8000 dollar + medisiner.

4.hvordan gikk det med den blødningen du hadde helt i begynnelsen? Den viste seg dessverre å være en spontanabort.

Det høres ut som du synser fælt, ja.

Fint om noen kan svare mer presist og gjerne henvise til praksis, dommer eller lovverket.

Du har helt rett.

I f.eks. England, vil man gjennomgå en slags surroadopsjonsprosess. Den tar en stund, 6 uker.

I enkelte stater i USA får man en pre-birth order og får navnet på fødselsattesten og er foreldre med en gang.

I Russland går det også.

Finland/Latvia/Belgia osv osv.

Men hva når barnet skal til Norge igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...