Gå til innhold

Hvor mange av dere ville vurdert surrogatmor

Anbefalte innlegg

Gjest ikke-surro

Det høres ut som du synser fælt, ja.

Fint om noen kan svare mer presist og gjerne henvise til praksis, dommer eller lovverket.

Øhh..hvorfor svarer du dette til meg ETTER at surromamma har svart og bekreftet mye av det jeg skriver?Jeg har lest om dette før her(ellers hadde jeg ikke svart),men tvilte bare litt på et punkt/visste ikke alle detaljene om saken.

Måtte bare få sagt det!

Fortsetter under...

Øhh..hvorfor svarer du dette til meg ETTER at surromamma har svart og bekreftet mye av det jeg skriver?Jeg har lest om dette før her(ellers hadde jeg ikke svart),men tvilte bare litt på et punkt/visste ikke alle detaljene om saken.

Måtte bare få sagt det!

Beklager!

Surroamama svarte ikke under min tråd så jeg så ikke innlegget før etterpå.

Jeg pleier mest å sjekke 'innlegg til meg'.

Annonse

Jeg er født uten livmor. Det betyr at jeg har en mulighet utenom adopsjon til å få egne barn sammen med mannen min, og det er gjennom såkalt gestational surrogacy, der barnet biologisk sett blir vårt.

Jeg har i alle år trodd at adopsjon var eneste utvei. Med internett har jeg imidlertid oppdaget en ny verden i forhold til det med surrogatmoderskap de to siste årene. Det etiske er selvsagt helt sentralt i slike vurderinger, men jeg må si at jeg har blitt svært positivt overrasket over de kvinnene som ønsker å bære frem barn for kvinner som av ulike grunner ikke har denne muligheten selv. De er fantastiske og ressurssterke engler rett og slett. En del sterotypiske bilder og myter har heldigvis gått tapt underveis.

Å gi liv på denne måten er helt spesielt og vil nok alltid være marginalt som løsning på infertilitet. Men jeg håper at jeg en dag vil klare å realisere vår egen familiedrøm sammen med en surroengel.

Mange sier at det å bære frem biologiske barn ikke er viktig - at det viktigste er å få ha omsorg om et barn. Jeg skulle ønske det hadde vært nok for meg, men jeg klarer ikke la være å ønske meg dette når jeg vet det finnes en mulighet. Det er et slags dypt naturinstinkt som jeg ikke klarer å forklare rasjonelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...