tina1365380349 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg skal på sykehuset mandag 16/6 kl.08:00 for å foreta Lapraskopi. Skal sjekke om egglederene er tette. Hvor dårlig blir man etter dette inngrepet? Trenger man mye smertestillende etterpå? Jeg er invitert i et selskap lørdag 21/6 - er jeg i form til det? Hvor lenge blir man sykmeldt? Kan jeg reise hjem med fly samme kveld? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108754-er-det-noen-som-har-erfaringer-vedr-lapraskopi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cizz Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Da jeg ble operert med laparoskopi ble det også brent hull i eggstokkene mine med strøm, ca 12-14 hull i hver eggstokk. Jeg vet ikke om det betydde noe for hvor dårlig jeg ble.... Jeg ble operert ca kl 13 på dagen, og våknet etter narkosen ca kl 15 med store smerter, jeg husker bare at jeg lå og hylte. Så fikk jeg mer smertestillende, sov mer, og "måtte" stå opp kl 17 (dette var jo dagkirurgi, folk ville jo gå hjem...) Jeg var veldig kvalm etter narkosen, og kom meg ikke lenger enn til dagligstuen før jeg måtte ha kvalmestillende, hvorpå jeg sovnet igjen. Var ikke ute derfra før kl 19, gost støttet av min kjære sambo. Jeg brukte pinex forte i tre dager etterpå. Jeg syns det var en veldig tøff opplevelse, og følte det nesten som et overgrep at jeg måtte reise hjem allerede. Jeg hadde hvertfall ikke greid å reise med fly den dagen! Men det er vel sikkert sånn at den brenningen gjorde at jeg hadde det egentlig ganske fælt....huff, det er ikke meningen å skremme deg, det var bare sånn jeg opplevde det.... Men jeg var i form og tilbake på jobb mandagen etter (ble operert på tirsdag), så det hadde ikke vært noe problem å gå i selskap etter de første tre-fire dagene. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108754-er-det-noen-som-har-erfaringer-vedr-lapraskopi/#findComment-640430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
persilla Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei tina Jeg tok også laparoscopi av samme årsak som deg. Hos meg ble det ikke funnet noe galt, og slapp en slik opplevelse som cizz opplevde. Det var en grei dag, forsåvidt. Kom om morgenen, og måtte barberes nedentil (selvgjort). Fikk likegladssprøyte og sikkert narkose, for jeg sov gjennom hele inngrepet. Fikk ikke med meg at jeg ble trillet inn på oprerasjonsstuen engang. Våknet utpå formiddagen, og følte meg helt pigg. Reiste hjem samme dag i tre-tiden, min samboer hentet meg. To bittesmå arr har jeg i etterkant, ett ved navlen og ett lenger nede på siden. Fikk sykemelding på 8 dager fordi at jeg jobbet som hjemmehjelp, men det var fordi de ville være snille, tror jeg. Hadde ikke behøvd det. Hadde ikke smerter i nevneverdig grad, greidde meg helt uten smertestillende. For meg var dagen på sykehuset nesten en avslapningsdag, sammenlignet med å gå på jobb... ble godt tatt vare på. Som du ser, så er oppleveldsene vidt forskjellige, jeg ønsker det lykke til med din laporoscopi, ikke gru deg for mye, det kan bli en grei opplevelse... Beste ønsker, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108754-er-det-noen-som-har-erfaringer-vedr-lapraskopi/#findComment-640453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest betina Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei Som du skjønner er det individuelt hvor mye smerter man har og hvor groggy en føler seg. Tror det kommer veldig an på hvor mye de "herjer". Jeg ble operert på en torsdag og lørdag kveld var vi på besøk hos noen venner. Jeg klarte meg uten smertestillende, men blødde mer fra navlen enn normalt er. Var ubehagelig å reise/sette seg de første dagene, men jeg var i helt fin form til å gå på jobb mandagen. Lykke til, ikke gru deg for mye! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108754-er-det-noen-som-har-erfaringer-vedr-lapraskopi/#findComment-640486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embla Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har tatt to slike inngrep. Første gang var jeg potte tett i den ene egglederen. De la på kraft for å prøve å blåse den opp, med det resultat at jeg hadde kraftige smerter da jeg våknet (rielignende). Måtte ha en god del smertestillende og kom meg ikke hjem fra sykehuset før de begynte å blinke med lysene ;o). Neste lap var med brenning av eggstokkene i tillegg. Den gikk mye greiere. Jeg var ikke tett denne gangen, det gjorde nok sitt. Hadde ikke behov for noe særlig smertestillende, men fikk veldig lavt blodtrykk så det tok på tiden før jeg fikk dra hjem denne gangen også. Det gikk fint å dra på fest noen dager etterpå. Problemet var at en lettere påseilet herre i samme selskap på død og liv ville sette seg på fanget mitt. Det var _ikke_ kjekt... Noen flytur fristet ikke verken første eller andre gang... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108754-er-det-noen-som-har-erfaringer-vedr-lapraskopi/#findComment-641856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sarina Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Da jeg ble operert med laparoskopi ble det også brent hull i eggstokkene mine med strøm, ca 12-14 hull i hver eggstokk. Jeg vet ikke om det betydde noe for hvor dårlig jeg ble.... Jeg ble operert ca kl 13 på dagen, og våknet etter narkosen ca kl 15 med store smerter, jeg husker bare at jeg lå og hylte. Så fikk jeg mer smertestillende, sov mer, og "måtte" stå opp kl 17 (dette var jo dagkirurgi, folk ville jo gå hjem...) Jeg var veldig kvalm etter narkosen, og kom meg ikke lenger enn til dagligstuen før jeg måtte ha kvalmestillende, hvorpå jeg sovnet igjen. Var ikke ute derfra før kl 19, gost støttet av min kjære sambo. Jeg brukte pinex forte i tre dager etterpå. Jeg syns det var en veldig tøff opplevelse, og følte det nesten som et overgrep at jeg måtte reise hjem allerede. Jeg hadde hvertfall ikke greid å reise med fly den dagen! Men det er vel sikkert sånn at den brenningen gjorde at jeg hadde det egentlig ganske fælt....huff, det er ikke meningen å skremme deg, det var bare sånn jeg opplevde det.... Men jeg var i form og tilbake på jobb mandagen etter (ble operert på tirsdag), så det hadde ikke vært noe problem å gå i selskap etter de første tre-fire dagene. Lykke til! Hei, Først, ikke noe å grue seg for du kommer et steg nærmere det du drømmer om!;-) Men, jeg hadde nok ikke klart å sette meg i et fly osv. De brente ingenting på meg bare helt normal Lap. men jeg måtte alikevel ha hjelp av mannen min til å komme opp av sengen de 3 første dagene. Og jeg var hjemme fra jobb i 10 dager. Var øm og hadde vondt i magen når jeg gikk, men etter 14 dager var jeg bra igjen! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108754-er-det-noen-som-har-erfaringer-vedr-lapraskopi/#findComment-699812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.