Gjest Deppa mann. Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg er en mann på 49 og er sammen med en kvinne på 46. "Problemet" mitt er at jeg har lyst på henne hver dag. Men hun er stikk motsatt. Det første halvåret hadde vi sex ofte men etter det har hun bare dabbet av. Det kan gå en uke,to uker og det har gått tre uker mellom hver gang.Er det noe jeg kan gjøre for å få mindre lyst? Noe må jeg gjøre for vi elsker hverandre.Og jeg må si at jeg føler meg mer og mer fortvilet og frustrert etter som tiden går.Trodde at man fikk mindre lyst med årene jeg. Jeg har aldri vært slik før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108831-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoiker Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg hadde en partner som hadde lyst på meg hele tida. Jeg følte meg jaget og jaktet på til slutt, grudde meg for å våkne (vekkes av ham), grudde meg for å legge meg, grudde meg for å snu ryggen til ham, grudde meg for å være i nærheten av ham! Jeg sliter ennå med å komme over det, blir fremdeles kvalm når menn kommer med seksuelle tilnærmelser - jeg vet ikke om jeg kommer over det noen gang. Det er som mislykket sier det - fokuser på _hele_ kvinnen, personen - hvis det hele bare blir så "primitivt" at det bare er og må være sex... Jeg vet faktisk ikke om jeg kommer til å klare komme meg nær en mann igjen noen gang, for mer enn en ONS i hvert fall. Fordi jeg ble jaget og jaktet på av en som trodde det var det fineste i verden at han hadde lyst på meg hele tida. Så gi henne _rom_ for seg selv, sin egen kropp, sin egen lyst - ikke vær så pågående at hun bare må forsvare seg og ikke oppdager om eller at hun også vil. Skjønte du noe av det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108831-sexlyst/#findComment-641117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pap Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hvorfor er det ALLTID slik at det er mannen som skriver like innlegg, "ønsker å redusere sexlysten for å få mere likevekt i forholdet"?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108831-sexlyst/#findComment-641130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helt ærlig Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Tror vi er svært mange menn i samme båt her gitt... Gift eller samboende - sexen funger greit når den er der, men bare så alt for sjelden. Tror vi er inne på grunnplanet i mann/kvinne forskjellen. Mange kvinner ønsker den romantiske og koselige oppbyggingen før sex. Det var greit for oss gutta når forholdet var nytt, og vi hadde tålmodighet til å "holde lanken" - vel vitende om at at den som venter, venter ikke forgjeves. Men etter plenklipp, husbeising, fotball med ungene, osv. er i hvertfall min tålmodighet slutt når kvelden kommer. Jeg opplever det som en lang vanskelig labyrint å komme i mål "på rette måte" hos min kone. Og etter knull nummer x-hundre, er motivasjonen og spenningen ikke lenger den samme. Det blir da en mer praktisk løsning: Man tømmer seg på egenhånd - for ikke å bli påtrengende og simpel mot sin kone. Hvis hun ikke møter meg på "halvveien" får heller sexlivet og ekteskapet råtne på rot. Samtidig leser jeg om kvinner som ikke får nok av sine menn... Hallo? Giftet seg med rett kvinne sa du... Jeg blir så deppa. Jeg har tatt MIN avgjørelse: Jeg blir ikke gammel sammen med min kone. Får finne rett timing med barns alder, jobbsituasjon osv - og vips. Finito. Livet er for kort til å sløses bort på kjipe damer/koner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108831-sexlyst/#findComment-641419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
patriark Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvorfor er det ALLTID slik at det er mannen som skriver like innlegg, "ønsker å redusere sexlysten for å få mere likevekt i forholdet"?? Tja, det kan jo komme av at vi har prøvd de fleste andre løsninger og funnat at de ikke virker. Personlig har jeg nå funnet ut hvem fastlegen min er, slik at jeg kan bestille time for å få utskrevet sexdempende midler. Må innrømme at jeg både gleder og gruer meg. Min kone ønsker sex gjennomsnittlig 3 -4 ganger i året, noe jeg finner for lite i forhold til mine lyster. Beklageligvis var sistgang hun hadde lyst i oktober 2002. Når vi da har prøvd massasje, oljer, leketøy, god mat og gud vet hva uten at det virker, hva mener du da man skal gjøre? Denne situasjonen gjør meg frustrert og jeg vil derfor gjøre noe med det. Neste alternativ er nemlig å skille seg hvilket jeg ønsker å unngå da vi ellers har et godt samliv. Det mangler bare litt sex. Er det slik at du mener vi som menn heller burde forlange å få mer sex uansett om de vil eller ikke? Jeg tror ikke det vil bedre forholdet særlig mye. Jeg har også forsøkt å få svar på spørsmål rundt dette av fagpersoner uten at de ønsker å besvare slike spørsmål (ikke DO). Da står man litt alene for å finne ut hva som eventuelt kan gjøres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108831-sexlyst/#findComment-644027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Slik du beskriver samlivet deres, har dere svært ulik sexdriv. Det kan du selvsagt løse ved å klare deg på egen hånd de gangene hun ikke ønsker å ha sex. Mange tror partneren er den som skal dekke alle seksuelle behov, men det kan for mange oppfattes som et stadig mas og føre til at hun får mindre og mindre lyst. Gled deg over din egen seksualitet og gjør det beste ut av det alene. Det er også mulig hun vil få mer lyst om du overlater initiativet til henne av og til. Men det betyr kanskje at du må vente en stund før hun våkner til liv og savner de gode stundene dere har hatt. Dere bør også ta opp om hva som er årsaken til hennes manglende lyst. Drt er mulig manglende tenning er hennes problem, men at hun synes dere har god sex når dere først kommer i gang. Prøv å få i gang en positiv dialog om dere kan gjøre noe annerledes som gjør at hun får lettere tenning eller større glede av seksualiteten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108831-sexlyst/#findComment-648186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.