caritty Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg begynnte på p-piller da jeg var 16 år, trionetta etter å ha hatt uregelmessig mens siden jeg fikk den da jeg var 13. Da jeg var 18 sluttet jeg en periode for å se om den var regelmessig noe den ikke var. Jeg bestillte time til gynekolog og fikk diagnosen PCO etter blodprøver og ultralyd. Jeg er ikke overvektig, veier 60 kg og er 170 høy, eneste var at jeg hadde begynnt å få noen få tynne svarte hår rett under navelen. Gynekologen skrev ut Diane til meg og jeg har gått på denne p- pillen frem til nå , er i dag 21 år. Jeg var hos legen min og tok celle prøver i mars og målte samtidig blodtrykket mitt, i og med at jeg går på så sterke p-piller. Blodtrykket mitt var veldig høyt tatt min alder i betraktning og jeg fikk beskjed om å slutte med pillene straks. Nå har jeg gått uten p-piller i 3 mnd og har ikke fått mensen. Jeg er livredd for at de symptomene som økt hårvekst skal komme nå skom jeg ikke går på pillen lengre. Jeg røyker ikke, og trener kondisjonstrening4- 5 ganger i uken. Jeg er heller ikke noe arvelig belastet med høyt blodtrykk i familien. Nå er mitt spørsmål om jeg kan begynne på en annen p-pille enn diane? Vil denne dempe de symptomene som PCO gir like godt? Jeg hadde jo ikke høyt blodtrykk da jeg gikk på trionetta. Jeg får vel også nevne at blodtrykket mitt er nede på normalt nivå igjen nå som jeg har sluttet på diane. Jeg har også behov for prevensjon siden jeg er i fast forhold og skulle gjerne gått på p-piller.. Er det noen som kan veksle sine erfaringer med meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108913-pco-og-h%C3%B8yt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PCO'a Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er vel bare Diane som "tar" symptomene på PCO. Det beste du kan gjøre for å unngå problemene er å unngå sukker og mat som lett omdannes til sukker i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108913-pco-og-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-641477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.