Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaget at jeg er gravid for fjerde gang. Vi skulle ikke ha flere barn, og jeg har gått på minipillen Conludag. Har ikke slurvet med den, tatt til samme tid hver dag osv.. Men allikevel!

Spørsmålene er jo mange, men ett av dem er hvorfor virket ikke pillen? Så var det noen som sa til meg at man ikke måtte ta minipillen om morgenen (slik jeg har gjort; i forbindelse med morgenstellet: lett å huske), for den virker best med en gang, og hvis man da ikke har sex før om kvelden så kan virkningen ha gitt seg litt.

Hva tror dere? Noen som har erfaringer eller forklaringer?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108921-minipiller-som-sviktet/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

söstra mi har opplevd det samme, etter födt nr 2 var det bestemt at de ikke skulle ha flere barn. så mens hun ammet lille tulla brukte hun minipillen, 7mnd etter födselen var hun gravid igjen.

hun snakket med en lege og han sa at å ta mini pillen hjelper like mye som å spise sukkertöy. så jeg vet ikke jeg.

• 5 uker senere...
Gjest hugns

Heisann!

Kan bare si at det samme har skjedd med meg, med Conludag.

Det skal her også sies at jeg gikk på vanlige p-piller (husker ikke navnet nå, beige futteral med vinrød kant, og en hvit blomst, lilje eller noe ?!) 1. gang jeg ble med barn, minipiller med 2. mann, - og kobberspiral med 3.mann.

Er sikkert slik som "tar meg lett"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...