Gå til innhold

forelskelse

Anbefalte innlegg

Gjest veeeldig forelsket

Jeg er en gutt på 16 år og det er en jente i klassen min jeg er så utrolig forelsket i. Men jeg syns det er så vanskelig å oppføre seg normalt når hun er til stede. jeg er redd for å dumme meg ut eller si noe feil. Jeg vet at man skal være seg selv men jeg får liksom litt panikk, i hvert fall alene med henne. noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108954-forelskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CatePus

Dette bringer jo minnene tilbake...

Jeg fikk aldri dreisen på det der, - men jeg vokste av meg usikkerheten, så det ble noe på meg etterhvert...

Jenter har en tendens til å falle for gutter som overser dem. Da vil hun kanskje ta initiativ til samtale, og da er det jo bare å svare på det hun spør om (og du slipper å lure på hva du skal si).

Nei - her må noen andre steppe inn med ordentlig råd

- vår nybakte sosionom, soleil -

tar du saken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108954-forelskelse/#findComment-642636
Del på andre sider

Dette bringer jo minnene tilbake...

Jeg fikk aldri dreisen på det der, - men jeg vokste av meg usikkerheten, så det ble noe på meg etterhvert...

Jenter har en tendens til å falle for gutter som overser dem. Da vil hun kanskje ta initiativ til samtale, og da er det jo bare å svare på det hun spør om (og du slipper å lure på hva du skal si).

Nei - her må noen andre steppe inn med ordentlig råd

- vår nybakte sosionom, soleil -

tar du saken?

Jeg må vel nesten ta saken når jeg blir utfordret på den måten :)

*ler*

Tror det er viktig å vise interesse, men ikke presse på.

Spill på det som er felles.

Hva er likt for dere, hva har dere av interesser som er i samme baner?

Kom med komplimenter og positive bemerkninger når det passer.

Når det er naturlig så vær i nærheten der hun er. I kantina, på stamcafeen, diskoteket..

Kanskje kan du invitere henne på kino eller ut og spise?

Hvis hun tar med en venninne og du en kamerat blir det mer ufarlig, men sjansene for romantikk blir mindre.

Og når tiden er inne kan man si det som det er: "jeg har følelser for deg, jeg er forelsket i deg", eller lignende.

En kommer ikke så langt med å spille 'hard to get' hvis den andre ikke vet at en er interessert en gang.

Innlegget er ikke basert på fagkunnskap, kun egen erfaring.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108954-forelskelse/#findComment-642653
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...