Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hm. Det begynner nesten å bli påfallende, synes du ikke? :)

Tenkte bare jeg måtte skrive det her. Enkelte amøber har en eller annen forestilling om at jeg er pro-omskjæring på hele verdens befolkning. Rett og slett at det er min misjon her på kloden og kappe flest mulig forhuder.

Men disse er vel ikke helt stabile. Det er tross alt på sexforumet at dette temaet av en eller annen utrolig grunn ofte blir diskutert.

Personlig synes jeg enkelte av disse som hele tiden drar inn groteske ritualer av barn som blir omskjært på de mest groteske måter, her på seksforumet når en stakkars fortvilet 18 åring trenger råd fordi han ser at det er noe feil med kølla si, er rimelig perverse.

Men generelt, i forhold til å skjære om unger, er jeg selvsagt enig om at dette er et forkvaklet syn på liv og helse, og disse skapningene som gjør dette fordi en eller annen Gud i en eller annen hallisunasjon har fortalt dem at dette skal gjøres, er ikke helt vel bevarte.

Det var bare det jeg ville si! :)

Fortsetter under...

Meget bra innlegg og jeg kunne ikke vært mer enig.

Dette var også gode argumenter mot omskjæring av menn, i motsetning til hva enkelte her på dol driver å forfekter i forhold til ødelagt sexliv og den slags tull.

Religion er stort sett galskap. Det hersker det vel fint liten tvil om.

Jeg så et innlegg på psykiatriforumet for en tid tilbake der en person beskrev to scenarioer:

1. En skapning ser folk som ikke er der.

Han blir lagt inn, medisinert og får en diagnose.

2. En skapning snakker med en eller annen Gud hver kveld og får trøst av denne skapningen i vonde tider.

Han er religiøs.

Galskap spør du meg.

Hvis flere personer har den samme vrangforestillingen/troen så heter det en sekt eller en religion, men hvis _en_ person har denne vrangforestillingen/troen alene så har vedkommende psykotiske symptomer.

Gjest mislykket

Hvis flere personer har den samme vrangforestillingen/troen så heter det en sekt eller en religion, men hvis _en_ person har denne vrangforestillingen/troen alene så har vedkommende psykotiske symptomer.

Kjære venn,

mener du at alle sekter har en vrangforestilling?

Beste hilsen

Du kan da ikke begynne å sammenligne å kappe kjønnsleppene av en kvinne, noe som vil ødelegge hennes sexliv for resten av livet, med å kappe forhuden av en mann, noe som blir gjort i store deler av verden og som ikke vil ødelegge sexlivet til en mann.

Ikke aner jeg hvorfor relgiøse kapper forhuden, enda mindre vet jeg om hvorfor amerikanere gjør det og personlig synes jeg ikke noe om at dette blir gjort på barn, men å begynne å sammenligne dette med å omskjære kvinnfolk for utelukkende å ta fram dem deres sexliv, er jo helt malplassert.

Etter at du skrev dette innlegget så har jeg forsket på "følsomhet i kjønslepper".

Mine indre og ytre lepper tåler vannvittig mye før det blir smertefullt.

Kunne antagelig bært vekter med dem om jeg fikk festa det skikkelig. Jeg har kløpet hardt og dratt dem hit og dit.

Konklusjonen var at det var vondere å dra og klype i øreflippen enn i nevnte hudfolder. (Vet ikke hvordan dette er for andre)

Når det gjelder kjønnsleppenes rolle for nytelse så er jeg usikker på hvor mye de har å si. Tror antagelig at g-punktet og klitoris er det viktigste. Men i forhold til munnsex kan det godt hende at de har en stimulerende funksjon.

Utseendemessig hadde det sett ganske ekkelt ut med en skjede uten kjønnslepper.

Om det er mer hygienisk uten (de indre) kjønnslepper aner jeg ikke, men det er kanskje en rimelig hypotetisk problemstilling.

Uansett så er rituell omskjæring forbundet med enorme smerter, infeksjoner og underlivsproblemer generelt.

"Noen vil argumentere sor at omskjæring av menn også kan begrunnes i å ta fra dem seksuallivets gleder."

Helt sant. NOEN vil det.

I den ene leiren, altså når det gjelder kvinner og omskjæring, så vil NOEN mennesker - de vi andre kaller for fanatikere - hevde at omskjæring av kvinner er helt greit.

Disse kaller vi for fanatikere og hadde noen uttalt seg sånn i Norge hadde media tatt helt av.

I den andre leiren, altså når det gjelder omskjæring av menn, så er det omvendt. Så godt som hele verden sier at dette er et harmløst inngrep, men også her finner du noen leger som sier at dette er grusomt, og som bruker all sin tid på å sloss mot "lemlestingen".

I denne leiren er det disse som er fanatikerne.

Jeg er helt enig i at omskjæring av unger er en uting. Dette er noe ungene bør få bestemme selv når de en gang blir voksne nok til å ta denne avgjørelsen, og alle slike religiøse skikker er jeg sterkt i mot, uansett om de er harmløse eller hva de nå måtte være. Jeg har noe i mot at noen skal ta seg til rette på denne måten når det gjelder små barn. Uansett om inngrepet vil få konsekvenser for unga i voksen alder, eller ikke.

Det er uansett helt uinteressant her, da du argumenterer med at gutta får ødelagt sexliv av dette, og her har du overhodet ingen forutsetninger for å uttale deg. Så innihelvete mange menn som er omskjært rundt om i verden, enten de har blitt det som spedbarn, barn, ungdom eller godt voksne, så er det så lite klager på dette som det er, med unntak av fra de som ikke er omskjært og av en eller annen grunn vet mye bedre enn oss som er det.

Det irriterer meg at enkelte her skal vite dette så jævla mye bedre enn meg, en fyr som omskjærte seg som 20 åring, som hadde trang forhud men ikke så trang at jeg ikke kunne ha sex med huden bak hodet og som derfor vet hvordan det er ha sex med og uten forhud.

Jeg har ikke opplevd noen forskjelle i følsomhet, selv om hue mitt har herdet seg nå i snart 10 år. Tro meg, jeg ville merket det.

Men enkelte av dere andre vet selvsagt bedre enn meg, og dere vet også godt at omskjærte ikke kan onanere, dere vet godt at omskjærte får et dårlig sexliv fordi de ikke føler noe der nede da huden blir herdet.

Det er ganske sterkt hva dere synerene vet, og det irriterer meg.

Men samma. Dere må selvsagt gjerne lytte til deres fanatikere. De finnes tross alt, enten de er leger eller bare idioter som herjer her på dol.

"Det er uansett helt uinteressant her, da du argumenterer med at gutta får ødelagt sexliv av dette, og her har du overhodet ingen forutsetninger for å uttale deg."

Dette har jeg aldri sagt eller ment.

Etter at du skrev dette innlegget så har jeg forsket på "følsomhet i kjønslepper".

Mine indre og ytre lepper tåler vannvittig mye før det blir smertefullt.

Kunne antagelig bært vekter med dem om jeg fikk festa det skikkelig. Jeg har kløpet hardt og dratt dem hit og dit.

Konklusjonen var at det var vondere å dra og klype i øreflippen enn i nevnte hudfolder. (Vet ikke hvordan dette er for andre)

Når det gjelder kjønnsleppenes rolle for nytelse så er jeg usikker på hvor mye de har å si. Tror antagelig at g-punktet og klitoris er det viktigste. Men i forhold til munnsex kan det godt hende at de har en stimulerende funksjon.

Utseendemessig hadde det sett ganske ekkelt ut med en skjede uten kjønnslepper.

Om det er mer hygienisk uten (de indre) kjønnslepper aner jeg ikke, men det er kanskje en rimelig hypotetisk problemstilling.

Uansett så er rituell omskjæring forbundet med enorme smerter, infeksjoner og underlivsproblemer generelt.

Rituell omskjæring er galskap uansett.

Poengene mine er som følger:

1. Innlegg som omfatter omskjæring av barn hører ikke hjemme på sexforumet (uten at jeg nå sikter til deg, det er stort sett Ulv som drar inn unger i sexdebattene her).

2. Rituell omskjæring av gutter eller jenter, uansett hvor harmløst det måtte være for førstnevnte, er en uting og burde vært straffbart.

3. Noen av hovedargumentene til enkelte debattanter her er at omskjærte får et ødelagt sexliv, noe halve verden (eller hvor mange det nå er) vet at er feil, og klarer man ikke komme opp med bedre argumenter mot å gjøre dette mot unger så bør man holde kjeft.

Spørsmålet om omskjæring av unger hører uansett ikke hjemme på sexforumet, ei heller i diskusjoner hvor frustrete 18 åringer spør om råd når de sliter med et medisinsk problem.

Argumenter om renslighet er også latterlige, da de fleste med normal hygiene klarer å holde kølla si rein, selv med forhud. Klarer man ikke det har man større problemer enn at man har forhud.

For øvrig forstår jeg at enkelte har store problemer med å holde junior rein. F.eks. skrev Ulv ett innlegg om hvordan kuken skal vaskes, og beskrivelsen var mer avansert enn hvordan de fleste vasker sin nye, flotte Mercedes.

Jeg går dog ut fra at dette er et problem Ulven sliter med, og ikke representativt for de fleste andre av oss.

Annonse

Rituell omskjæring er galskap uansett.

Poengene mine er som følger:

1. Innlegg som omfatter omskjæring av barn hører ikke hjemme på sexforumet (uten at jeg nå sikter til deg, det er stort sett Ulv som drar inn unger i sexdebattene her).

2. Rituell omskjæring av gutter eller jenter, uansett hvor harmløst det måtte være for førstnevnte, er en uting og burde vært straffbart.

3. Noen av hovedargumentene til enkelte debattanter her er at omskjærte får et ødelagt sexliv, noe halve verden (eller hvor mange det nå er) vet at er feil, og klarer man ikke komme opp med bedre argumenter mot å gjøre dette mot unger så bør man holde kjeft.

Spørsmålet om omskjæring av unger hører uansett ikke hjemme på sexforumet, ei heller i diskusjoner hvor frustrete 18 åringer spør om råd når de sliter med et medisinsk problem.

Argumenter om renslighet er også latterlige, da de fleste med normal hygiene klarer å holde kølla si rein, selv med forhud. Klarer man ikke det har man større problemer enn at man har forhud.

For øvrig forstår jeg at enkelte har store problemer med å holde junior rein. F.eks. skrev Ulv ett innlegg om hvordan kuken skal vaskes, og beskrivelsen var mer avansert enn hvordan de fleste vasker sin nye, flotte Mercedes.

Jeg går dog ut fra at dette er et problem Ulven sliter med, og ikke representativt for de fleste andre av oss.

Jeg syns det du skriver her er svært fornuftig.

Grunnen til at barn var nevnt i dette innlegget var på grunn av kultur/religion aspektet.

Jeg syns det du skriver her er svært fornuftig.

Grunnen til at barn var nevnt i dette innlegget var på grunn av kultur/religion aspektet.

Problemet er at barn har en tendens til å bli dratt fram i alle omskjæringsdebatter, og siden jeg går utifra (naiv som jeg er) at de fleste som skriver inn på dol og spør om råd i forhold til å omskjære seg selv eller typen sin, er over spedbarnsalder.

Det er ikke alle som har forstått det, men jeg siktet heller ikke til deg. Bare så det er sagt.

*himler tilbake*

Infeksjoner i underlivet er mest en kvinneplage. Ikke vet jeg hvorfor det er slik. Kanskje fordi det er slimhinner som er åpne. Kan det ha noe med kriker, kroker og kjønnslepper som samler opp diverse?

Hypotetisk sett: Hvis dette inngrepet var en del av en kultur/religion som du var en del av. Ville det vært naturlig å utført inngrepet?

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Tradisjonell omskjæring av kvinner med igjen-syying er et annet inngrep.

Mange kvinner opererer også bort deler av kjønnsleppene av kosmetiske hensyn fordi det er små indre kjønnslepper som er "in".

Kommentarer?

Plager kvinner får i underlivet skylles vel mest uomskårede menn :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...