Gå til innhold

Glemmer man noen gang ex'en?

Anbefalte innlegg

Gjest lever i fortiden

Er gift med en mann jeg er veldig glad i, og vi har to barn sammen.

Jeg har det godt i ekteskapet. Men jeg klarer ikke å glemme ex'en. Han var en helt anderledes type enn mannen min. Exen var utrolig romantisk og passjonert på alle mulige områder. Jeg vet at et forhold til ham hadde ødelagt meg. Likevel klarer jeg ikke å glemme ham...

Det er nå 9 år siden siste jeg så ham...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109121-glemmer-man-noen-gang-exen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg tror dere damer er en annen rase.

Mine ekser er som kort i en kortstokk, ulike følelser melder seg når jeg blar i den, men jeg tenker aldri på dem unntatt ved visse assosiasjoner. Da dukker noen få glimt opp som er glemt etter noen øyeblikk, slik er det med alle. De siste huskes best. Ingen av dem har klart å legge igjen noe sterkt og/ eller negativt som plager meg i ettertid. Jeg føler heller ikke noen dragning til noen av dem i ettertid, selv om jeg vet mye om flere selv i dag. Jeg har aldri følt sjalusi, selv om jeg har sett flere sammen med andre menn.

Er jeg normal ?

Kizza1365380506

Mine ekser er som kort i en kortstokk, ulike følelser melder seg når jeg blar i den, men jeg tenker aldri på dem unntatt ved visse assosiasjoner. Da dukker noen få glimt opp som er glemt etter noen øyeblikk, slik er det med alle. De siste huskes best. Ingen av dem har klart å legge igjen noe sterkt og/ eller negativt som plager meg i ettertid. Jeg føler heller ikke noen dragning til noen av dem i ettertid, selv om jeg vet mye om flere selv i dag. Jeg har aldri følt sjalusi, selv om jeg har sett flere sammen med andre menn.

Er jeg normal ?

Ja jeg tror du er normal på dette området iallefall. Det er jo mest normalt at minnene falmer og kun dukker opp som du sier ved visse assosiasjoner.

Tror jeg iallefall.

:o)

Kizza1365380506

Tror du dveler litt for mye med de minnene dine jeg. Du må passe deg så du ikke begynner å dyrke dem!

Jeg mener at minnene vil bli hos oss men de blekner og dukker kun opp i situasjoner som trigger minnet. Så forsvinner de igjen. Ingenting galt i det. De er jo en del av historien som gjør oss til den vi er blitt.

Men 9 år er jo lang tid dersom dine minner ikke har bleknet noe. Kanskje noe du bør jobbe med?

:o)

Gjest Solist

Er jeg normal ?

Tror ikke det har med kjønn å gjøre.

Annonse

Nei, man glenmer aldri exer som man var skikkelig glad i...men prøv å huske de gode stundene...og ikke heng deg opp i tanker som; "tenk om..."

Jeg er der også...tenker på exen og drømmer om han...men prøver å fokusere bare på de gode minnene og se de som minner og ikke som et romantisk bilde av hvordan ting kunne vært....tror det er sånn for mange, at vi tror gresset er grønnere utenfor gjerdet og at vi drømmer om en annen virklighet.

Men når alt kommer til stykket finner vi ut at vi har det godt der vi er...

Dette blir klisjeaktig..

Tror for min del at jeg aldri vil glemme eller komme ordentlig over en eks av meg. Tenker ofte på henne, har innfunnet meg forlengst med at det ikke skulle bli oss, men jeg vil alltid vaere glad i og tenke på henne uansett. Tror jeg alltid vil elske henne.. Hun er vel også den eneste av de jeg har vaert sammen med som jeg har elsket.

Vet ikke om jeg hadde blitt sjalu om jeg hadde sett henne med noen andre, mulig, men tror egentlig ikke det. Ønsker bare at hun har det bra og er lykkelig med den hun er sammen med. Det er nå noen år siden vi har hatt kontakt eller sett noe til hverandre.

Andre ekser er aldri noe problem. Hun ene ser jeg nesten daglig, ingen slike følelser der, hun er bare en god venninne.

Det gode jeg finner av det her, er at når jeg først har blitt ordentlig glad i (les: elsker) noen, så varer det. Det er ikke noe blaff, jeg slutter ikke over natten å bry meg eller ha følelser for. Synes egentlig det er en god ting.

Har ingen råd om hva du skal gjøre med det her. Tror det beste er bare å innfinne seg med at sånn er det bare. Det er ikke noe man kan fortelle om hjemme det der, det vil neppe bli oppfattet for det det er.

Anonymidag ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...