Gå til innhold

Endringer i menssyklus etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest bratz

Jeg har vanligvis menssyklus på 27-28 dager. Menstruasjonsblødningene har vart i 4-5 dager.

For noen mnd siden hadde jeg to tidlige SA. Først mistet jeg i uke 5. Ingen smerter og mensblødning i 8-9 dager. To mnd senere ble jeg igjen gravid og mistet i 4.svangerskapsuke. Ingen smerter denne gangen heller og mensblødning i 8-9 dager.

Menstruasjonsblødningen jeg hadde mellom de to spontanabortene og de to mens-periodene jeg har hatt etter den siste SA, har vært litt annerledes enn jeg er vant til. Menssyklusen har blitt kortere (21-23 dager) og mensperiodene har vart i 8 dager. Fem dager med normal blødning, en dags opphold, så to dager med litt blødning (mørkt blod). Jeg har ellers ingen smerter.

Virker dette normalt?

Fortsetter under...

Jeg har vært gravid og født et barn. Det jeg har merket best etter å ha gått gjennom disse to tingene er:

a) menssyklusen er blitt kortere (ofte bare 24-25 dager). Det har jeg ALDRI hatt før jeg ble gravid.

B) menssmertene er helt forsvunnet

Siden du faktisk har vært gravid, så kanskje det påvirker kroppen din, selv om du altså ikke "fullførte"...?

Og at du med det har fått kortere sykluser. De to SA kan ha forstyrret hormonbalansen midlertidig også, så det kanskje retter seg igjen etterhvert av seg selv.

Bare en teori fra meg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...