Gå til innhold

Hvorfor bruker dere ikke beskyttelse damer?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63673

Bruker dere abort som prevansjonsmiddel?.... Angrepille? Eller går jenter på p-piller selv om de ikke er i et parforhold?. Kun 15 % bruker kondom ved tilfeldig sex..det er da veldig lavt. Eller er dere stort sett så fulle, at dere ikke tenker på dette?

Fortsetter under...

Gjest Ripley

Det er vel vi gutta som ikke bruker kondom?

Damene bruker (eller bruker ikke) p-piller, spiral osv, vi gutter bruker (eller bruker ikke) kondom.

Selv om man selvsagt er to om det.

Bra sagt. Siden ALLE andre prevensjonsmidler er beregnet på at kvinner skal bruke dem, og stappe seg fulle av hormoner og dritt som man blir syk av, er kanskje kondom ETT prevensjonsmiddel som gutta kan ta ansvaret for.Jeg må si jeg gleder meg litt til p-piller for menn kommer, sånn at dere kan finne ut hvordan det er å bli feit og kvisete og sur og kvalm og miste sexlysten og til slutt dø av kreft i underlivet eller blodpropp! Også kritiseres jenter for at de ikke tar ansvar for kondomet OGSÅ?? Ærlig talt, NOE må dere greie selv gutter. Om ikke for jentas skyld så for deres egen.

Bra sagt. Siden ALLE andre prevensjonsmidler er beregnet på at kvinner skal bruke dem, og stappe seg fulle av hormoner og dritt som man blir syk av, er kanskje kondom ETT prevensjonsmiddel som gutta kan ta ansvaret for.Jeg må si jeg gleder meg litt til p-piller for menn kommer, sånn at dere kan finne ut hvordan det er å bli feit og kvisete og sur og kvalm og miste sexlysten og til slutt dø av kreft i underlivet eller blodpropp! Også kritiseres jenter for at de ikke tar ansvar for kondomet OGSÅ?? Ærlig talt, NOE må dere greie selv gutter. Om ikke for jentas skyld så for deres egen.

Så som jente gir du blaffen i om gutten bruker kondom, for det er ikke ditt ansvar???

Hørtes smart ut.

Annonse

Så som jente gir du blaffen i om gutten bruker kondom, for det er ikke ditt ansvar???

Hørtes smart ut.

så gutta får velge fritt om de vil bruke kondom eller ikke? ...gutter tåler mus uten å få stor mage, men det gjør ikke damer..hadde jeg fått stor mage av det, hadde jeg som mann selvfølgelig sørget for prevansjon..

Jeg er ikke alt for sikker på at jeg kunne hatt tillit nok til å la gutta sørge for å innta den daglige p-pillen.. i alle fall ikke på generell basis.

Man kan jo tross alt treffe på folk som pirko, som sier "jeg tåler mus uten å få kul på magen"

Slike utsagn styrker ikke akkurat tiltroen til menns evne/ vilje til å beskytte seg selv og partner mot graviditet....

mener

så gutta får velge fritt om de vil bruke kondom eller ikke? ...gutter tåler mus uten å få stor mage, men det gjør ikke damer..hadde jeg fått stor mage av det, hadde jeg som mann selvfølgelig sørget for prevansjon..

Du synes ikke det er ilel med alle barnebidragene som kan forfølge deg da?

At du risikerer å pådra deg en utgift på flere tusen pr måned i 18 år framover er kanskje ikke nok til at du trer på et kondom?

Det går an å bruke hjernen til å tenke med, den er ikke bare der for at du ikke skal plages med ekko.

Du synes ikke det er ilel med alle barnebidragene som kan forfølge deg da?

Jeg?..jeg har ikke tilfeldig sex uten prevansjon jeg, så hadde damene gjort som meg, haddet ikke dette vært noe problem....jeg snakker på bagrunn av hvordan jeg opplever gutter, og jeg kjenner gutter bedre enn jenter siden jeg er gutt selv..men det må da gå an å være enig i at den parten som sitter igjen med største parten av problemet, memmelig damene som må føde ungen og oppdra den er den som burde ta hovedansvaret?. Tror egentlig damene er enda kåtere/desperate enn mannen jeg..er det sånn at hvis gutten ikke vil bruke kondom, så gir hun blanke fordi hun er så kåt, at det får briste eller bære?..eller tør hun ikke si fra?..tror ikke tallene hadde vært så høye hvis mannen hadde vært den som hadde fått kulen på magen..da hadde han nok tatt mere ansvar ja..

Jeg?..jeg har ikke tilfeldig sex uten prevansjon jeg, så hadde damene gjort som meg, haddet ikke dette vært noe problem....jeg snakker på bagrunn av hvordan jeg opplever gutter, og jeg kjenner gutter bedre enn jenter siden jeg er gutt selv..men det må da gå an å være enig i at den parten som sitter igjen med største parten av problemet, memmelig damene som må føde ungen og oppdra den er den som burde ta hovedansvaret?. Tror egentlig damene er enda kåtere/desperate enn mannen jeg..er det sånn at hvis gutten ikke vil bruke kondom, så gir hun blanke fordi hun er så kåt, at det får briste eller bære?..eller tør hun ikke si fra?..tror ikke tallene hadde vært så høye hvis mannen hadde vært den som hadde fått kulen på magen..da hadde han nok tatt mere ansvar ja..

Det som er skremmende er at du har endel rett i det du sier....

Unntatt i forhold til hvem som er mest desperate da... der tror jeg nok begge kjønn er like "ille".

Det er ikke uten grunn at jeg sa det jeg sa lenger oppi her om at jeg ikke hadde tort å overlate det til mannen å ta p-piller... *hehe*

Dessuten er det nå tross alt bare kondom som beskytter mot SOS da...

----

Og til de eventuelle mannfolk som klager over at kondomene vi jentene forsyner dere med "er for trange og ubehagelige": - dere HAR å sørge for å kjøpe spesialkondomer selv - det får være grenser for hvor mye vi kan gjette på forhånd!

*hehe*

Annonse

petter smart

At den største produsenten av kondomer synes det er skremmende at vi ikke bruker kondom så ofte er vel ikke rart. Telenor synes sikkert vi ringer for lite også.

Og en ting til i artikkelen. Kondomene ble vistnok testet ved å blåse dem opp til 1 m lengde og 30 cm bredde. Dette skulle vistnok bevise at ingen kunne klage på at kondomene var for små. Hvor trangt blir det ikke inne i kondomene ved slike utvidinger? En ting er å få på kondomet, noe annet er at det strammer noe jævlig.

Selv om en selvfølgelig skal bruke kondom ved ONS.

Gjest stoiker

Det er vel ikke utviklet kondom for damer ennå, derfor...........

Det var et kondom for kvinner, men siden det visst bare var jeg som kjøpte det, sluttet de lage det. Synd! Kanskje en ide å forsøke en gang til - å produsere det, mener jeg.

Det er ikke bare snakk om graviditet her, de fleste damer er beskyttet mot det vha p-piller. (Det er upraktisk å slutte og begynne på an igjen for hvert forhold, vi går som oftest på pillen hele tiden).

Det du som mann bør bekymre deg over er heller sykdommer, og DERFOR bør du kreve å bruke kondom. Kanskje damen ber om å ha sex uten fordi hun allerede har klamydia, og risikerer lite?

Gjest Ripley

Åja, så siden det er "damene som blir tjukke av sausen", må de ta ansvaret for kondomet? Menn skal altså ikke ha noe som helst ansvar ved tilfeldig sex, hverken for den eventuelle "bolla i ovnen" eller for prevensjon? Bare løpe rundt og knulle alt de vil og regne med at motparten passer på at det alltid går bra? Ærlig talt. Som sagt, det ENE prevensjonsmidlet som finnes som er myntet på mannen synes jeg han må greie å ta ansvar for selv. Men det er kanskje altfor komplisert når man tenker med feil hode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...