Gå til innhold

Rota med 8-9 andre, er det slutt?

Anbefalte innlegg

Gjest Oslomann24

Hei!

Hmm, hvordan skal jeg skrive dette uten at det hele høres så patetisk ut!

Jeg har vært sammen med kjæresten min i litt over 3 år nå, vi bor langt fra hverandre grundet studier, men har store planer om å flytte sammen kommende høst!

Mitt dillemma er da om jeg skal fortelle henne at jeg har rota med 8-9 andre jenter, mens vi har vært sammen eller ei (har skjedd ifylla og når vi ikke har vært i samme land,en god undskyldning:o)

Det er vel best å starte med rene ark før vi flytter sammen, eller??

Jeg vet heller ikke om hun kan tilgi den "såkaldte utroskapen", hva tror dere??

Setter pris på alle svar!

mvh.

En dum,flørtende og angrende mann!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109241-rota-med-8-9-andre-er-det-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

11

• Babette

8

• favn

4

• huufsa

4

Mest aktive i denne tråden

Kizza1365380506

Ja du er dum det må jeg si. Det er kanskje forståelig du sier jo ingenting om hvor lenge dere har vært fra hverandre. Men uansett så er det dumt gjort. Men kanskje hun har gjort det samme.

Om du ikke forteller henne det kan det få ganske kraftige konsekvenser om hun finner det ut. Om du forteller henne det selv vil det jo også få konsekvenser men kanskje av en litt annen art. Du kan ikke kalle dette en slags utroskap for så lenge dere har vært sammen og ikke avtalt det på forhånd så er det utroskap verken mer eller mindre.

Jeg mener du bør fortelle henne det og si at du vil begynne på ny krysse fingrene og håpe på at hun er ett så stort menneske at hun skjønner hvorfor det skjedde.

Men ikke gi fylla alt skylda for det er for dumt.

Lykke til, du kan trenge det.

Mvh

Jeg ville aldri fortalt noe sånt. Hva oppnår du med det annet enn å såre henne?

Denne formen for "ærlighet" er ofte mer en egoistisk trang til å bli tilgitt og få letta dårlig samvittighet enn noe annet. Det du imidlertid burde gjøre er å spørre deg selv om du er klar for å gå inn i et forpliktenede forhold.

Annonse

Gjest Ukke indertegnet

Vedder 50.000 kr på at hadde du vært kvinne, og brukt større deler av innlegget til å fortelle hvor mye du angret, så hadde du fått helt andre svar av de personene som har svart deg under her...

(Men det kommer de aldri til å innrømme, ikke engang for seg selv...)

Gjest Oslomann24

Ja - fortell henne det, og ja - om hun er smart nok så er det slutt.

Takk for mange og ikke minst kjappe svar:o)

Jeg regner vel også med at det er slutt. Hvilket jeg frykter mye, da jeg har brukt de siste 2-3 månedene på å bestemme meg for at jeg vil satse 110 % på henne i fremtiden, men det er nok for sent med tanke på min tidligere oppførsel!

Vil ikke risikere at hun finner ut av det når vi er flyttet sammen, da blir jo skaden mye større både følelsemessigt og økonomisk. Så jeg hører på flertallet og forteller når vi møtes neste uke!

NB:fylla har ikke skylda, den er utelukkende min

mvh.

egoisten

Hva mener du med å ha rota med andre ? Hvis du har gått til sengs med dem er det jo litt alvorlig det du har gjort - har du bare småklina litt så hadde jeg kanskje ikke villet sagt noe. Men du bør jo tenke litt over hvorfor du gjorde det du gjorde. Har du ikke mer selvkontroll eller skjeddde det fordi du ikke har de riktige følelsene for henne? Hvis det er det siste så bør du vel ta konsekvensene av det og si det til henne.

Takk for mange og ikke minst kjappe svar:o)

Jeg regner vel også med at det er slutt. Hvilket jeg frykter mye, da jeg har brukt de siste 2-3 månedene på å bestemme meg for at jeg vil satse 110 % på henne i fremtiden, men det er nok for sent med tanke på min tidligere oppførsel!

Vil ikke risikere at hun finner ut av det når vi er flyttet sammen, da blir jo skaden mye større både følelsemessigt og økonomisk. Så jeg hører på flertallet og forteller når vi møtes neste uke!

NB:fylla har ikke skylda, den er utelukkende min

mvh.

egoisten

Jeg synes i alle fall du reflekterer godt rundt dette - å fortelle henne det er det eneste riktige å gjøre. Du trenger kanskje ikke å si antallet, men presisere at det er flere enn én. Og om du virkelig angrer og virkelig er glad i henne likevel, så sier du det.

Så kan dere to bli enige sammen om hva dere bør gjøre videre.

Gjest Oslomann24

Hva mener du med å ha rota med andre ? Hvis du har gått til sengs med dem er det jo litt alvorlig det du har gjort - har du bare småklina litt så hadde jeg kanskje ikke villet sagt noe. Men du bør jo tenke litt over hvorfor du gjorde det du gjorde. Har du ikke mer selvkontroll eller skjeddde det fordi du ikke har de riktige følelsene for henne? Hvis det er det siste så bør du vel ta konsekvensene av det og si det til henne.

neida har ikke gjordt noe mere enn å kline! Har sagt nei til noe mere, når det er kommet på banen.

Når det gjelder mine følelser har jeg funnet ut av at det er hun er den jeg vil ha, men jeg har skremmende liten selvkontroll, når jeg har fått en øl eller to for mye.

Det er ingen undskyldning, men en forklaring:o)

neida har ikke gjordt noe mere enn å kline! Har sagt nei til noe mere, når det er kommet på banen.

Når det gjelder mine følelser har jeg funnet ut av at det er hun er den jeg vil ha, men jeg har skremmende liten selvkontroll, når jeg har fått en øl eller to for mye.

Da mener jeg absolutt du ikke skal si noe til henne om det som skjedde.

Men til senere så sjekker du hvor grensene hos din forh. tlkommende samboer går for hva som er utroskap og ikke OG respekterer de. Noen ser på kyssing som utroskap men det gjør ikke jeg. Man skal jo selvfølgelig ikke 'kline rundt' når man er sammen med noen dog .....

Lykke til ! :-)

Gjest IngenLurerDenneGutten

Vedder 50.000 kr på at hadde du vært kvinne, og brukt større deler av innlegget til å fortelle hvor mye du angret, så hadde du fått helt andre svar av de personene som har svart deg under her...

(Men det kommer de aldri til å innrømme, ikke engang for seg selv...)

Selvfølgelig "ikke undertegnet" så skal man se mer gjennom fingrene med hennsyn til mannen (Trolling)

Annonse

Gjest dolina

Synes du skal si dette til dama di. Du har tross alt brutt noe veldig viktig i et forhold: tillit og trofasthet.

Hun vet jo strengt tatt ikke hvem hun flytter sammen med siden du ikke har fortalt dette.

Anbefaler deg å gå til psykolog eller liknende for å få litt bedre selvkontroll.

Gjest stoiker

Jeg synes kanskje du skal vurdere ditt alkoholforbruk samtidig?

Husk at dersom du hadde ligget med noen av dem - synes jeg du skal teste deg for kjønnssykdommer sånn for sikkerhets skyld - det er jo ikke sikkert at bare du har rotet rundt.

Tankeeksperiment til ettertanke: Dersom du hadde ligget med alle 9 som selv hadde ligget med 9 hver som selv hadde ligget med 9 hver som selv.....osv. - da er det ikke så sikkert det ikke er en sykdom eller to ute og går.

Når det gjelder klining - hadde jeg vært dama di, tror jeg ikke jeg ville tatt helt av om jeg fikk vite det. Hadde du derimot ligget med dem, ja, da ser du jo ovenfor her hvor redd jeg ville ha vært for å ligge med deg. Har ikke lyst på aids, jeg, skjønner du...

Lykke til! Flott at du tenker over det du har gjort og ikke bare vifter det bort som ubetydelig. Synes du høres ut som en flott mann, jeg!

Det beste er at du angrer og tar laerdom av det. Det kommer an på øyet som ser, men synes ikke det høres så forferdelig ut, som enkelte mener det er.

Synes du gjør lurt i å fortelle det og begynne med blanke ark. Vil tro du har god sjanse for tilgivelse så lenge du er helt aerlig nå.

Vil råde deg til å prøve å unngå emner om hvem det var, antall og slikt. Det er ikke det viktige, det øker bare tankevirksomheten og nører under sjalusien. Det var noen, men det var "bare" klining. Du angrer veldig og ønsker å vaere aerlig med henne. Uansett utfall vil hun nok sette pris på akkurat det. Vi gjør alle våres feil, dessverre.

Lykke til!

Gjest Oslomann24

Jeg synes kanskje du skal vurdere ditt alkoholforbruk samtidig?

Husk at dersom du hadde ligget med noen av dem - synes jeg du skal teste deg for kjønnssykdommer sånn for sikkerhets skyld - det er jo ikke sikkert at bare du har rotet rundt.

Tankeeksperiment til ettertanke: Dersom du hadde ligget med alle 9 som selv hadde ligget med 9 hver som selv hadde ligget med 9 hver som selv.....osv. - da er det ikke så sikkert det ikke er en sykdom eller to ute og går.

Når det gjelder klining - hadde jeg vært dama di, tror jeg ikke jeg ville tatt helt av om jeg fikk vite det. Hadde du derimot ligget med dem, ja, da ser du jo ovenfor her hvor redd jeg ville ha vært for å ligge med deg. Har ikke lyst på aids, jeg, skjønner du...

Lykke til! Flott at du tenker over det du har gjort og ikke bare vifter det bort som ubetydelig. Synes du høres ut som en flott mann, jeg!

Det var snilt av deg å komme med noen oppmuntrende ord i denne tunge stund!

Jeg får understreke nok engang at jeg ikke har ligget med noen av dem.

Jeg forteller henne det når vi møtes neste uke, så får jeg håpe at hun er like tilgivende som du ville vært:o)

Ps: Du har nok rett når det gjelder alkoholforbruket mitt også, det er dog ikke noe problem når jeg er i Norge, da alt er så råtte dyrt der:o)

mvh.

Nå, en litt mere opptemistisk mann!

Gjest Oslomann24

Tillegssvar fra meg. Jeg hadde blit forbanna å høre om at du har rota med 9 stykker uten å fortelle meg om det. Hvor lenge har du holdt tilbake sannheten egentlig...

Tror ikke dere skal flytte sammen. Hva med å bo i samme sted

det startet vel litt for et år siden! Vi hadde tenkt til å flytte inn i leiligheten min, og den er for stor og dyr til at jeg gidder å bo der alene.

Så det er enten eller, gidder ikke å utsette å flytte sammen når jeg har ventet på dette i 3 år:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...