Gå til innhold

Rota med 8-9 andre, er det slutt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

11

• Babette

8

• favn

4

• huufsa

4

Mest aktive i denne tråden

petter smart

Som "ukke undertegnet" sier, hadde dette vært en kvinne hadde nok rådene vært annerledes.

Husker for en stund siden ei som hadde vært utro i påska, i fylla, og hun angret fælt. Praktisk talt alle jentene rådet henne til å holde kjeft. Sette det på lærekontoen.

Hvorfor er det slik at menn og kvinner får ulike råd fra kvinner. Er ikke utroskap fra kvinners side like ille?

Det er ikke måte på forståelse når en kvinne er utro. Enten det er pga avstand, at han ikke viser nok at han er glad i henne, at han lar kroppen forfalle osv. Men menn som er utro er drittsekker som fortjener å brenne i helvete.

Gjest dolina

Som "ukke undertegnet" sier, hadde dette vært en kvinne hadde nok rådene vært annerledes.

Husker for en stund siden ei som hadde vært utro i påska, i fylla, og hun angret fælt. Praktisk talt alle jentene rådet henne til å holde kjeft. Sette det på lærekontoen.

Hvorfor er det slik at menn og kvinner får ulike råd fra kvinner. Er ikke utroskap fra kvinners side like ille?

Det er ikke måte på forståelse når en kvinne er utro. Enten det er pga avstand, at han ikke viser nok at han er glad i henne, at han lar kroppen forfalle osv. Men menn som er utro er drittsekker som fortjener å brenne i helvete.

Det er ikke dobbeltmoral.

Det er snakk om to litt forskjellige eksempler.

Denne oslomannen har vært utro gjentatte ganger - 8/9 ganger! Han viser heller ikke så mye anger. Han sier han mister kontrollen i fylla. Han skal flytte sammen med kjæresten sin.

Denne damen er vel etablert. Det skjer en gang. Hun viser mye, mye anger.

Denne oslomannen har vært utro gjentatte ganger - 8/9 ganger! Han viser heller ikke så mye anger. Han sier han mister kontrollen i fylla. Han skal flytte sammen med kjæresten sin.

Klining er ikke utroskap.

For øvrig er jeg enig med petter smart. Men er forskjellsbehandling av kvinner og menn hele forklaringen ? Hvis man krydrer innlegget med tilstrekkelig tegn på anger hjelper det også. Jeg tror mange syntes synd på hun fra påsken, fordi hun var så fortvilet.

Så da er spørsmålet: Ville en Oslomann som lå til sengs og bare gråt føre til andre svar og mer sympati? Eller ville han vært patetisk og ynkelig?

Gjest Oslomann24

For øvrig er jeg enig med petter smart. Men er forskjellsbehandling av kvinner og menn hele forklaringen ? Hvis man krydrer innlegget med tilstrekkelig tegn på anger hjelper det også. Jeg tror mange syntes synd på hun fra påsken, fordi hun var så fortvilet.

Så da er spørsmålet: Ville en Oslomann som lå til sengs og bare gråt føre til andre svar og mer sympati? Eller ville han vært patetisk og ynkelig?

Selvfølgelig angrer jeg på det jeg har gjordt. Men skjedd er skjedd, nytter ikke å gråte over spildt melk:o)

Jeg har heller ingen bruk for sympati, det jeg hadde bruk for var gode råd, og det har jeg fått "plenty" av! Hvilket jeg er meget takknemmelig for!

Til sist vil jeg påpeke at jeg er fullstendig enig med Petter Smart, men jeg er glad for at jeg fikk de svarene jeg fikk!

mvh

En "forhåpentligvis ikke snart singel" Oslomann

Annonse

petter smart

Han skrev jo ikke engang at han hadde vært utro, bare "rotet litt". Kvinnene her er ikke engang interessert i å vite hva han mener med det.

Gjest Oslomann24

Det er bra at det er noen som forsvarer mennene her inne!

Men hvis dette hadde vært en side hovedsakelig for menn, så hadde det jo vært akkurat omvendt. Nemlig at kvinner som roter er horer, mens når vi gjør det, så er det greit så lenge kjæresten ikke er i samme postnummer:o)

Jeg vet ikke hvilken holdning jeg foretrekker:o)

Gjest angrer fortsatt

Jeg er faktisk ganske fortvilet ennå. Og jeg var ikke ute etter sympati for det hjelper ikke i min situasjon. Jeg var (er) ute etter gode råd. Jeg har valgt å følge det rådet de fleste gav meg: Å ikke si noe. Det er den enkleste utvei der og da, men det betyr ikke at jeg tar lett på det uansett. Men som sagt det er jeg (og han andre) som har begått en stor feil, og da må jeg finne ut hvordan jeg vil leve med følgende.

Man kan desverre aldri si noe om fremtiden, men jeg tror ikke at dette er noe jeg noensinne kommer til å gjøre igjen. Det var det heldigvis ikke verdt.

Gjest dolina

Problemstillingen mann-kvinne kommenterer jeg ikke. Det er handlingen.

Registrerer at du ikke anser klining som utroskap. Det blir da et definisjonsspørsmål, eller om toleransegrense. Jeg anser klining som utroskap.

Gjest dolina

Han skrev jo ikke engang at han hadde vært utro, bare "rotet litt". Kvinnene her er ikke engang interessert i å vite hva han mener med det.

Det er vel litt utenfor problemstillingen, strengt tatt. Rotet litt, er rotet litt. Han har hatt intim kontakt med noen andre enn kjæresten sin.

Annonse

Gjest dolina

Og det hadde ikke hun i påska? Men da var alt greit.

Gjentar:

"Det er ikke dobbeltmoral. Det er snakk om to litt forskjellige eksempler. Denne oslomannen har vært utro gjentatte ganger - 8/9 ganger! Han viser heller ikke så mye anger. Han sier han mister kontrollen i fylla. Han skal flytte sammen med kjæresten sin.

Denne damen er vel etablert. Det skjer en gang. Hun viser mye, mye anger. "

Hvilke svar man får, avhenger også av hva man skriver.

Jeg mener fortsatt det er to forskjellige situasjoner, som "krever" forskjellige handlinger fra de impliserte.

petter smart

Gjentar:

"Det er ikke dobbeltmoral. Det er snakk om to litt forskjellige eksempler. Denne oslomannen har vært utro gjentatte ganger - 8/9 ganger! Han viser heller ikke så mye anger. Han sier han mister kontrollen i fylla. Han skal flytte sammen med kjæresten sin.

Denne damen er vel etablert. Det skjer en gang. Hun viser mye, mye anger. "

Hvilke svar man får, avhenger også av hva man skriver.

Jeg mener fortsatt det er to forskjellige situasjoner, som "krever" forskjellige handlinger fra de impliserte.

Han har aldri sagt at han var utro. Igjen viser dobbeltmoralen seg, når han skriver "rotet" så leser alle det som utro. Men hadde han vært utro så hadde han vel sagt det.

Forskjellen her er at kvinner ikke godtar utroskap mot seg og fordømmer utro menn, men kunne godt være/er utro selv og skjønner alle de "gode" grunnene til det.

Gjest dolina

Han har aldri sagt at han var utro. Igjen viser dobbeltmoralen seg, når han skriver "rotet" så leser alle det som utro. Men hadde han vært utro så hadde han vel sagt det.

Forskjellen her er at kvinner ikke godtar utroskap mot seg og fordømmer utro menn, men kunne godt være/er utro selv og skjønner alle de "gode" grunnene til det.

Gjentar meg selv fra lenger nede i tråden:

"Problemstillingen mann-kvinne kommenterer jeg ikke. Det er handlingen.

Registrerer at du ikke anser klining som utroskap. Det blir da et definisjonsspørsmål, eller om toleransegrense. Jeg anser klining som utroskap."

Gjest ikke signatur

Jeg mener du bør fortelle henne dette, samt hva du mener om det nå. Si også hva du føler for henne, og la så henne velge om dere skal være sammen eller ikke. Ærlighet er SÅ viktig! Så det behøver jo ikke være slutt, men du bør fortelle henne at du har klint med andre (er du ærlig her når du sier det kun var roting?... Vet det er lett å gjøre mer..). Elsker du henne? Kan hun stole på deg nå????? Om du ikke kan stole på deg selv når du drikker må du heller drikke mindre. Snakk med henne, og la henne få vite ting før det evt. blir slutt. Og du har lært noe, håper jeg!

Gjest i påsken

Jeg føler vel at "settingen" blir en helt annen i mitt tilfelle. Her er det snakk om et forhold hvor de ikke bor sammen, har ikke vært sammen så lenge, og det er ingen barn eller andre eks-koner/koner involvert.

Konsekvensene av hans valg om å være ærlig har da ingen tredje part involvert. Det gjør det ganske mye enklere å være ærlig. Selv ville jeg også fortalt min mann om dette dersom jeg hadde vært utro med en villt fremmed. Men ettersom det var en felles bekjent/venn, med kone og barn osv. må jeg også ta de hensyn det medfører.

Dette har også kun skjedd meg denne ene gangen, og selv om vi hadde intim kontakt (ikke samleie), kommer ikke dette til å skje igjen. Om man kliner med 8 - 9 personer i et forhold kan man etter min mening ikke angre særskilt mye.

For om man har kjent en sånn anger på kroppen sitter det lengre i enn som så.

mil1365380270

Jeg synes kanskje du skal vurdere ditt alkoholforbruk samtidig?

Husk at dersom du hadde ligget med noen av dem - synes jeg du skal teste deg for kjønnssykdommer sånn for sikkerhets skyld - det er jo ikke sikkert at bare du har rotet rundt.

Tankeeksperiment til ettertanke: Dersom du hadde ligget med alle 9 som selv hadde ligget med 9 hver som selv hadde ligget med 9 hver som selv.....osv. - da er det ikke så sikkert det ikke er en sykdom eller to ute og går.

Når det gjelder klining - hadde jeg vært dama di, tror jeg ikke jeg ville tatt helt av om jeg fikk vite det. Hadde du derimot ligget med dem, ja, da ser du jo ovenfor her hvor redd jeg ville ha vært for å ligge med deg. Har ikke lyst på aids, jeg, skjønner du...

Lykke til! Flott at du tenker over det du har gjort og ikke bare vifter det bort som ubetydelig. Synes du høres ut som en flott mann, jeg!

Jeg hadde tatt helt av, det kan jeg si med sikkerhet! Etterpå (minutter?dager?), derimot, hadde jeg kanskje skjønt at det ikke var så viktig (så lenge det ikke gjentar seg), og at du var gutten i mitt liv uansett. Hvis hun også har noen svin på skogen, så går jo denne prosessen lettere, he-he.

Tro du har grunn til å frykte at det blir slutt også, men å ikke fortelle sånne ting når dere skal flytte sammen, er dumt. Tenk om noen venner fra studietiden plutselig dukker opp i livet deres? Vanskeligere å stole på deg om hun plutselig finner det ut når dere har bodd sammen i 4 år....

Gjest en mektig irritert Oslomann24

Jeg føler vel at "settingen" blir en helt annen i mitt tilfelle. Her er det snakk om et forhold hvor de ikke bor sammen, har ikke vært sammen så lenge, og det er ingen barn eller andre eks-koner/koner involvert.

Konsekvensene av hans valg om å være ærlig har da ingen tredje part involvert. Det gjør det ganske mye enklere å være ærlig. Selv ville jeg også fortalt min mann om dette dersom jeg hadde vært utro med en villt fremmed. Men ettersom det var en felles bekjent/venn, med kone og barn osv. må jeg også ta de hensyn det medfører.

Dette har også kun skjedd meg denne ene gangen, og selv om vi hadde intim kontakt (ikke samleie), kommer ikke dette til å skje igjen. Om man kliner med 8 - 9 personer i et forhold kan man etter min mening ikke angre særskilt mye.

For om man har kjent en sånn anger på kroppen sitter det lengre i enn som så.

undskyld meg, jeg kjenner ikke hele bakgrunnshistorien din, men tenk litt før du skriver!

Hvis du bor sammen med noen eller enda verre er gift, og du er "intim" med andre en din samboer/ektefelle er dette ti ganger værre enn det jeg har gjordt!

Når man flytter sammen er dette i mine øyne det samme som et "prøveekteskap". Å være utro da, og så skylde på at at den stakkars mannen du var intim med hadde familie og at du derfor ikke vil fortelle det til manden din, er mildt sagt patetisk!

Dere er tydligvis to etablerte "voksne" mennesker som valgte å være utro, så da burdte dere ha fortalt sanheten og håpet på det beste!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...