husmora Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Se innlegg 25.04.03 under husmora. Saken er den nå att hele skolen skal på Oslotur med lærene(4 stk) inkl. eks elskerinnen til mannen min. Alle foreldre som vil bli med er det plass til i bussen. Vår datter på 16 år mener jeg må bli med (noe jeg bestadig var med på når hun gikk på barneskolen. Fikk fri fra jobb o.s.v.) Bare jeg prater om eksen til mannen min så får jeg hjerteklapp, blir svimmel og "rar" i kroppen. Ikke minst når jeg ser henne.... Hun vet att jeg bestandig var med på turer med den eldste, så derfor burde hun så absolutt holde seg vekk nå..Noe hun kan- for det er ikke alle lærerene som skal bli med. Hadde ikke hun skulle vært med, så hadde vi fått en fin opplevelse sammen - noe jeg setter høyt når det gjelder barna. Hva i H.... skal jeg gjøre.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinnieM Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis det gjør deg så vondt å være med på turen, så synes jeg du skal la det være. Barnet ditt vil få en fin tur uansett. Sikkert ikke veldig hyggelig for barnet ditt å ha deg med hvis du knyter deg under turen heller. Hvorfor utsette seg selv for sånne "smerter"??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-645030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoiker Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg tror tiden er moden for å markere deg selv! Ta den plassen som er rettmessig din, ikke la en eks-elskerinne få ta den! Du kan neppe få henne til å ikke gå for din skyld. Ikke bry deg om det - her skal du ta tak i deg selv og dine rettigheter- at hun er der, skal ikke stoppe deg mer. Du vant, du er moren, retten er på din side. Den aller beste form for hevn er å "heve seg over" dette - noen sa en gang: "Elsk dine fiender, og de ergrer seg grønne!" - . Dessuten får du bedre tak i ditt helt rettferdige sinne i denne situasjonen når du ikke lenger viker unna denne kvinnen. Min mann var utro - da jeg skjønte hvem hun var, begynte jeg hilse på henne (hun rødmet hver gang) og en gang sto jeg bak henne i kassa på Rema, sammen med en venninne. Jeg hvisket og tisket med venninna mi og sa hvem denne kvinnen var - hun skjønte nok hva vi snakket om. Hun var rød i toppen og måtte trekke kortet og slå koden tre ganger for å få betalt og nesten løp ut. Det er da du skjønner at du ikke har noen grunn til å "skygge banen" her. Din mann (særlig han) og hun, har brutt ditt ekteskap. Du har rett på dine følelser! Du har rett til å hate henne! Du har rett til å være rasende på ham! La deg selv eie følelsene dine! Bli med på den turen. Hygg deg med datteren din. _Ikke la henne ta fra deg denne opplevelsen, også!_ _Ikke la utroskapen til din mann og henne få ødelegge for datteren din, også!_Plassen er rettmessig din. At hun blir med på turen - so what! skal du tenke. Du skal beholde plassen sammen med familien din - ikke bare din mann, men også datteren din. Så se følelsene i øynene, se hjertebankingen i øynene, se frykt og raseri i øynene - og ikke vik fra plassen din, du. Du skal se det går bedre etterhvert. Ofte er vi mer redde for angsten enn for det vi er redde for. Det er helt legitimt å få hjertebank og klump i halsen når du møter en slik kvinne, vedkjenn deg det - men ikke gi deg. Du skal videre i livet, ikke sant!? Rett ryggen, løft hodet!Reis! God tur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-645082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjerteklapp2 Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Tenk gjennom hva det værste som kan skje er. Hvis du virkelig er redd for at du bryter sammen, burde du kanskje la være... Hvis du bare tror det blir fælt, kan du vinne mye på å dra, tror jeg. Hun er sikkert ikke mindre redd enn deg? Hvordan føler du deg etterpå, hvis du ikke drar? Du har i alle fall all rett til å være der! Hvis du klarer å samle nok mot, synes jeg absolutt du skal dra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-645375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hei! Du kan få min mening, men det er nok du selv som må ta avgjørelsen, om du skal være med datteren din på skoletur eller ikke. Jeg tenker at det vil være bra for datteren din og deg selv at du er med på skoleturen. Både fordi du er en mor som engasjerer deg og støtter opp om dine barns skolehverdag. Og fordi du liker det selv. Spørsmålet blir om du tåler at denne x-læreren også er der. Kanskje du vil overvinne deg selv med å være med, og på en måte "psyke" x-læreren vekk fra din verden. Da er det en seier for deg. Men som sagt, kjenn etter hva du selv orker å utsette deg for! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-645487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvis det gjør deg så vondt å være med på turen, så synes jeg du skal la det være. Barnet ditt vil få en fin tur uansett. Sikkert ikke veldig hyggelig for barnet ditt å ha deg med hvis du knyter deg under turen heller. Hvorfor utsette seg selv for sånne "smerter"??? Tror du skal høre mest på stoikeren, det var fin lesning! Men hvor på banen er mannen din? Blir han med? Han er vel tilgitt, og han har vel gjort det slutt med denne lærerinnen? Så effektivt at hun skjønner deg er deg han elsker og bryr deg om, ikke henne - som bare var et sidesprang, ei som ble utnyttet - slik kan du tenke. Og så får du ham med til å demonstrere hvor lite X-damen betyr for dere begge nå, nesten som i kasseepisoden i innlegget foran! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-646114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
husmora Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Tror du skal høre mest på stoikeren, det var fin lesning! Men hvor på banen er mannen din? Blir han med? Han er vel tilgitt, og han har vel gjort det slutt med denne lærerinnen? Så effektivt at hun skjønner deg er deg han elsker og bryr deg om, ikke henne - som bare var et sidesprang, ei som ble utnyttet - slik kan du tenke. Og så får du ham med til å demonstrere hvor lite X-damen betyr for dere begge nå, nesten som i kasseepisoden i innlegget foran! Lykke til! Det ble nok ingen tur på meg. Full av angst- magetrøbbel og oppkast i går og i dag. Fillern!!!!! Hadde så lyst til å vise hvem som hadde "overtaket". Til "briv" vil jeg si att mannen min har nok gjort det slutt med læreren, men jeg har enda ikke klart å tilgi han. Han kan ikke skjønne att det er så vanskelig etter så lang tid 1 1/2år. Saken er den att dette var kona til hans kamerat og min barndomsvenn, min venninne og lærer for vårt barn. Forholdet pågikk i 4 mnd. Jeg spurte han flere ganger om det var noe pågang, men fikk beskjed om att hun hadde trøbbel hjemme og att hun prata så godt med han. Jeg fikk sååå dårlig samvittighet fordi jeg var sjalu på min venninne (jeg som aldri før hadde vært sjalu på noen). Så etter 4 mnd. fikk jeg bekrefta att han hadde hatt følelser for dama. Deretter fulgte det 3 mnd. med stadig nye innrømmelser som endte med han sa de hadde ligget sammen. Han sa også att han aldri hadde kommet til å reise fra meg, selv om han hadde ett forhold til denne dama- tro det den som kan. Han sier nå att han elsker meg og ikke vil reise fra meg. Vi bor på en liten plass, der det kun er 25-30 elever på barneskolen, denne læreren har også en sønn som går en klasse over vår datter. Problemer kommer det til å bli i mange år fremover, men de er vel til for å overvinnes (håper jeg). Slik det er nå har jeg bare lyst til å flytte, men det vil ikke mannen min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-646620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoiker Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det ble nok ingen tur på meg. Full av angst- magetrøbbel og oppkast i går og i dag. Fillern!!!!! Hadde så lyst til å vise hvem som hadde "overtaket". Til "briv" vil jeg si att mannen min har nok gjort det slutt med læreren, men jeg har enda ikke klart å tilgi han. Han kan ikke skjønne att det er så vanskelig etter så lang tid 1 1/2år. Saken er den att dette var kona til hans kamerat og min barndomsvenn, min venninne og lærer for vårt barn. Forholdet pågikk i 4 mnd. Jeg spurte han flere ganger om det var noe pågang, men fikk beskjed om att hun hadde trøbbel hjemme og att hun prata så godt med han. Jeg fikk sååå dårlig samvittighet fordi jeg var sjalu på min venninne (jeg som aldri før hadde vært sjalu på noen). Så etter 4 mnd. fikk jeg bekrefta att han hadde hatt følelser for dama. Deretter fulgte det 3 mnd. med stadig nye innrømmelser som endte med han sa de hadde ligget sammen. Han sa også att han aldri hadde kommet til å reise fra meg, selv om han hadde ett forhold til denne dama- tro det den som kan. Han sier nå att han elsker meg og ikke vil reise fra meg. Vi bor på en liten plass, der det kun er 25-30 elever på barneskolen, denne læreren har også en sønn som går en klasse over vår datter. Problemer kommer det til å bli i mange år fremover, men de er vel til for å overvinnes (håper jeg). Slik det er nå har jeg bare lyst til å flytte, men det vil ikke mannen min. Hvis du har tilgang på tv3 på formiddagene (evt. kan ta opp programmene på video), vil jeg anbefale Dr-Phil, som stadig kommer innom det du og jeg sliter med etter utroskap. Kanskje tar han opp noe som du kan identifisere deg med? Til en utro mann sa han rett ut at "hun kommer ALDRI til å komme over dette som er skjedd dersom du ikke innser hva det er du har gjort mot henne!" Han var en av disse klassiske mennene som ikke kan skjønne det er noe mer å mase om når han har gjort det slutt med den andre. Det er jo ikke noe mer han kan gjøre med det, mener han. Men han kan det. Det er helt nødvendig å innse hva han har gjort. At det har rystet hele grunnvollen, hele forutsetningen for forholdet. Og må be om tilgivelse, rett og slett, for det. Til det trenges profesjonell hjelp - eller Dr.Phil. Vet det høres litt enkelt ut, men om du hører hvordan han snakker med folk...! *www.drphil.com* er hans internettadresse. Gå inn på *advice* og *infidelity* og se hva han skriver. Det var virkelig synd du ikke kom deg på den turen. At du ble så syk, sier noe om hvor forferdelig du egentlig opplever alt det som har skjedd. Jeg skulle ønske du fikk hjelp av noen som kunne snakke deg gjennom den sorgen og det raseriet og den opplevelsen du har hatt. For du skal leve. Videre. Og ha det godt. Det spørs om ekteskapet kan overleve dersom han ikke innser at det er hans oppførsel som gjør at du føler deg så elendig, og at du _er i din fulle rett til å føle slik!_ Husk det - det er han og ikke du som skal ha vond samvittighet over dine følelser som sinne og hjertebank og avmakt. Det er _han_ som forårsaker dem, ikke du som ikke klarer å oppføre deg fornuftig. Du har rett til å føle som du gjør! Jeg ønsker deg all mulig lykke til videre! Hold ut! Kjemp for deg selv! Finn ut av følelsene dine, og tillat deg selv å ha dem. En klem fra meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109312-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/#findComment-646920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.