Gå til innhold

Spiraltråden har trukket seg inn i livmoren

Anbefalte innlegg

Gjest Noamii

Hei,

var til legen idag for å ta ut hormonspiralen (har hatt den i to år), men legen kunne ikke finne trådene og sa at han måtte henvise meg videre til gynekolog (ventetid 5-6 uker). Ble litt skuffet fordi jeg hadde sett frem til denne dagen, så glemte å spørre ham om han virkelig så spiralen inni meg eller om han bare antok dette siden han ikke fant trådene. Samboeren min har pleid å kjenne trådene nå og da når vi har hatt sex, men har ikke merket dem de siste 4 månedene (fikk klippet trådene kortere for ca halvt år siden)..spurte meg til og med om jeg hadde fjernet spiralen allerede siden han ikke merket den..

Får dette noen særlige konsekvenser for meg, at spiralen har "gjemt" seg (annet enn at barneforøkning blir utsatt)? Det blir vel ikke noen særlige inngrep? Han sa gynekologen måtte åpne livmorhalsen for å ta ut spiralen..dette hørtes vondt ut :( Hva om den ikke er der? Eller om den har grodd seg fast? Vil bare vite alle muligheter for hva som kan ha skjedd med meg og kommer til å skje med meg..:P

Poster i både gynekologi og foreldre - småbarn.

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

jenni1365380537

Hei.

Min lege sa i forbindelse med min insettelse av spiral at dette var et fenomen som kunne forekomme. Je vet ikke helt hva de gjør for å få den ut, men han sa at i slike tilfeller måtte gynekologen bruke spesielle instrumenter for å få det til. Dette vil komme til å gjøre ganske vondt, men er heldigvis forholdsvis fort over.

Lykke til=)

Gjest togli

Det samme skjedde med meg da jeg skulle ta ut hormonspiralen. Jeg ble sendt videre til gynekolog på sykehuset. Gynekologen fikk spiralen kjapt og greit ut. Det var ikke vondt, kun litt ubehagelig (mest psykisk tror jeg...).

Etter at spiralen var tatt ut, fikk jeg ganske kraftige menssmerter som varte i noen timer. Disse var fullt ut til å leve med:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...