Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest x-woman :)

Heisann dere. Håper at dere alle nyter sommeren selv oppi alle problemer eller gleder. Jeg er heldigvis snart ferdig med eksamen, og da skal samboer og jeg reise vekk en langhelg til LOndon og slappe av og legge den vanskelige tiden bak oss. Nå skal jeg bare se framover og være med godt mot.

Men det jeg lurte på, dere som har tatt IVF, kunne en bare nevnt opp gangen i IVF ink. hvor mange dager det er i mellom. Vi skal starte forsøket i august en gang, og begynner med primolutt 10/7, men jeg må planlegge ferie og slikt så jeg trenger å vite litt hvor mange dager det går med til spray før man begynner med sprøytene.....

Det blir jo litt mer innfløkt denne gangen. Har fått masse papirer men de er vekke nå selfølgelig!!!!!!!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109354-hvor-lang-tid-fra-a-%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Med primolut vet du jo nøyaktig nårtid du får mens, og da blir alt lettere å planlegge.

Du begynner med spray ca 1 uke før du får mens. Så har jeg brukt å gå ca 2-2 1/2 uke på spray. Deretter begynte jeg på sprøyter hvorav jeg gikk fra 10 til 12 dager på hormoner. Det varierer jo veldig i forhold til hvordan du reagerer.

Men sånn ca blir det jo, for alt er jo individuelt. Men slik har i alle fall løpet generelt vært for meg og mine forsøk. Lykke til og god tur til London.

Hallo x-woman!

Ville bare si hei. Har ikke vært aktiv her inne siden forsøket vårt mislykkes i mai. Leit at det ikke gikk bra med deg heller, men godt at du nå er klar for ivf.

Vi tok oss en hoppe på tur til syden noe som var godt for kropp og sjel. Dere fortjener nok en Londonstur nå etter alt styr med eksamen og den grusomme ventetiden før testing. KOS DERE:-))

For meg tok hele prosessen ca en måned fra nesespray til egginnsetting. Det som kan variere og gjøre at prosessen tar lenger tid er nesesprayen. Vet det er ulik praksis iforhold til kapasiteten på sykehusene etc.

Jeg regner med å starte i august/ sept. så vi får følges igjen da. Blir nok mye aktivitet etter sommeren igjen, i mellomtiden får du sjekke på fub.

Gjest x-woman :)

Hei x-woman!

Ca. 6-7 uker brukte jeg fra første spraydose til mensen kom.

Lykke til med neste forsøk og riktig god tur til London!

Hei alle sammen og takk for svarene. Vi gleder oss virkelig til å komme oss vekk og få tankene over på noe annet.

Men jeg lurer på noe mer :

Når jeg har fått mensen, skal jeg da begynne på spray med en gang? ( jeg har ikke fått respet på den ennå). Får jeg en mens igjen etter at jeg har sprayet evt. før jeg begynner på sprøyten.

Gleder meg til å begynne forsøket og håper at vi er mange som starter igjen i august/september. Det er så kjekt å ha mange å støtte seg til. Det blir ihvertfall en utrolig spennende høst. Kan nesten ikke vente......

Ha en god sommer alle sammen :)

Liba1365380518

Hei alle sammen og takk for svarene. Vi gleder oss virkelig til å komme oss vekk og få tankene over på noe annet.

Men jeg lurer på noe mer :

Når jeg har fått mensen, skal jeg da begynne på spray med en gang? ( jeg har ikke fått respet på den ennå). Får jeg en mens igjen etter at jeg har sprayet evt. før jeg begynner på sprøyten.

Gleder meg til å begynne forsøket og håper at vi er mange som starter igjen i august/september. Det er så kjekt å ha mange å støtte seg til. Det blir ihvertfall en utrolig spennende høst. Kan nesten ikke vente......

Ha en god sommer alle sammen :)

Hei igjen!

Du begynner på sprayen på 21. dag i syklusen. Altså den 21. dagen etter mensen. Du vil også få en "mens" omtrent til vanlig tid før du begynner med sprøytene. Jeg ville ringt å bedt om resept allerede nå, så du iallefall har den klar...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...