Gå til innhold

Mensen selv om jeg tar p-pillen

Anbefalte innlegg

Bente831365380491

Bruker Trionetta 28 dagers p-piller. Noen ganger når jeg ikke har lyst til å ha mensen, eller det ikke passer seg, så hopper jeg over den siste uken (de store hvite pillene), men likevel blør jeg litt. Er det noen som har opplevd det samme og vet hvorfor det skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109366-mensen-selv-om-jeg-tar-p-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det ikke går an å hoppe over mensen på denne måten når man bruker flerfase-p-piller (trionetta, trinordiol osv).

Vil du hoppe over eller utsette mensen ofte,bør du bruke monofase-p-piller (yasmin etc).

men trionetta må du forlenge en av fargene på brettet med piller av samme farge fra et annet brett.

Les mer her:

http://search.doktoronline.no/searchbin/fsearch?_cmd=search&words=utsette+mensen+trionetta&edit=1&type=0&forum=12&entries=25&x=28&y=7

• 3 uker senere...
Bente831365380491

Fordi det ikke går an å hoppe over mensen på denne måten når man bruker flerfase-p-piller (trionetta, trinordiol osv).

Vil du hoppe over eller utsette mensen ofte,bør du bruke monofase-p-piller (yasmin etc).

men trionetta må du forlenge en av fargene på brettet med piller av samme farge fra et annet brett.

Les mer her:

http://search.doktoronline.no/searchbin/fsearch?_cmd=search&words=utsette+mensen+trionetta&edit=1&type=0&forum=12&entries=25&x=28&y=7

Joda, det går godt an, fordi den siste uken med piller på brettet ikke har noen virkning. Det er bare denne ene gangen dette har skjedd. Har gjort det før, og da har det gått bra.

Gjest been there

Joda, det går godt an, fordi den siste uken med piller på brettet ikke har noen virkning. Det er bare denne ene gangen dette har skjedd. Har gjort det før, og da har det gått bra.

Les svarene fra legen i den linken "tips" la inn under innlegget sitt, så ser du at "tips" har rett.

Det er bare på monfase p-piller du kan kutte ut de syv "sukkerpillene" for å hoppe over mensen, gjør du dette med trefasepiller blir det krøll.

Les svarene fra legen i den linken "tips" la inn under innlegget sitt, så ser du at "tips" har rett.

Det er bare på monfase p-piller du kan kutte ut de syv "sukkerpillene" for å hoppe over mensen, gjør du dette med trefasepiller blir det krøll.

Sukkerpiller kan man vel kutte ut uansett!

Jeg bruker 21 Trionetta og tar ingen sukkerpiller. (Flerfase = flere farger og ulikt hormoninnhold?) Får mensen 4 dager etter siste pille. Venter 7 dager etter siste pille før jeg begynner på nytt brett.

Dette er riktig.

Hvis du skal hoppe over mens så fortsetter du med gule tabletter på det neste brettet.

Når du vil ha mensen stopper du med å bruke de gule tablettene. (Ikke ta de andre fargene)

Annonse

Tull og tøys, det er mange p-piller som ikke har sukkerpiller, de er bare lagt inn på noen merker for at det skal være enklere å følge et system. Kroppen merker ikke forskjell om man spiser de eller ikke.

Gjest been there

Tull og tøys, det er mange p-piller som ikke har sukkerpiller, de er bare lagt inn på noen merker for at det skal være enklere å følge et system. Kroppen merker ikke forskjell om man spiser de eller ikke.

Det er jo ikke det jeg sier, jeg sier at man ikke kan hoppe over mensen ved å hoppe over pillefri uke (eller sukkerpillene, det blir jo det samme) når man går på flerfasepiller. Man må som soleil sier, bruke gule piller fra et annet brett.

Det er jo ikke det jeg sier, jeg sier at man ikke kan hoppe over mensen ved å hoppe over pillefri uke (eller sukkerpillene, det blir jo det samme) når man går på flerfasepiller. Man må som soleil sier, bruke gule piller fra et annet brett.

Jeg var nok litt kjapp med svaret mitt, beklager :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...