Gjest snart skilt ? Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har et stort ønske om å ha med mannen min på rådgivning, for ellers tror jeg forholdet er over ! Han ønsker IKKE dette ! Han erkjenner at vi har problemer, men tror han kan løse de ved at "ting går over". Og kanskje går ting over (etter en krangel) for en kort periode, men når de egentlige problemene som fører til krangler aldri blir løst, kommer det alltid nye krangler etter en stund... Noen gode råd ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109483-hvordan-f%C3%A5-han-med-p%C3%A5-r%C3%A5dgivning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marriage Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hei snart skilt!! Jeg er en kvinne på 28 år, vært gift i 6 år. Som du vet går det opp og ned:meget vanlig uttrykk. Jeg skal prøve og gi deg råd, men med litt humor. Da tenker du humor? Er hun gal? jeg blir jo skilt. Man kan se ting i perspektiv. For at et ekteskap skal fungere må det være respekt for hverandres synspunkter og meninger- godta at den andre partnere ikke altid er enig i alt man sier. Men jeg vet jo som sagt ikke hva slag problemer dere har-det sitter nok litt dypt. For og få han med til terapi prøv og få han til å føle at han har kontrollen. tro meg menn liker ikke terapauter og ikke psykoliger...uff skremmende vettu. Men..la oss tenke at rent hypotetisk at mannen er familiens "hodet".. men hodet er festet til nakken som er kvinnen. dermed kan du som er nakken vri hodet hans i de retnonger du vil..men du må være smart- enhver mann vil komme på "de gode rådene først".. om du må så lat som om han er meget betydningsfull. Håper du skjønner hva jeg mener- kvinnelig list- psykologi. Hver smart- meget smart!! tenk på det som en utfordring..du kan få menn til å tro de mest utroligste ting. Prøv da vel!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109483-hvordan-f%C3%A5-han-med-p%C3%A5-r%C3%A5dgivning/#findComment-646374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eline Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hei snart skilt!! Jeg er en kvinne på 28 år, vært gift i 6 år. Som du vet går det opp og ned:meget vanlig uttrykk. Jeg skal prøve og gi deg råd, men med litt humor. Da tenker du humor? Er hun gal? jeg blir jo skilt. Man kan se ting i perspektiv. For at et ekteskap skal fungere må det være respekt for hverandres synspunkter og meninger- godta at den andre partnere ikke altid er enig i alt man sier. Men jeg vet jo som sagt ikke hva slag problemer dere har-det sitter nok litt dypt. For og få han med til terapi prøv og få han til å føle at han har kontrollen. tro meg menn liker ikke terapauter og ikke psykoliger...uff skremmende vettu. Men..la oss tenke at rent hypotetisk at mannen er familiens "hodet".. men hodet er festet til nakken som er kvinnen. dermed kan du som er nakken vri hodet hans i de retnonger du vil..men du må være smart- enhver mann vil komme på "de gode rådene først".. om du må så lat som om han er meget betydningsfull. Håper du skjønner hva jeg mener- kvinnelig list- psykologi. Hver smart- meget smart!! tenk på det som en utfordring..du kan få menn til å tro de mest utroligste ting. Prøv da vel!! Kanskje du burde sette deg ned å skrive et brev til han? F.eks. at dere til nå ikke har klart å se løsninger på deres problemer, og at du ikke orker å fortsette slik uten at det blir noen forbedringer. For at mannen din ikke skal føle at du drar han ufrivillig med, så må du be han f.eks. skriftelig (husk ved å kommunisere skriftelig i begynnelsen så krangler dere ikke, smart ikke sant?) å komme med forslag til forbedringer. Husk at i et forhold så må en lære seg å høre på hverandres synspunkter å forhandle seg frem til løsninger som begge kan leve med. Det som også er viktig å poengtere det er at du "innrømmer"/er ærlig om hva du kan forbedre, det samme må han gjøre. Han kan ikke endre seg til det bedre hvis han ikke vil være ærlig ovenfor seg selv, eller deg. Forklar hvorfor du vil til rådgivning hos tredje part, og spør han hva som skal til for at han vil være med, må han sitte med skilsmissepapirene i hånda? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109483-hvordan-f%C3%A5-han-med-p%C3%A5-r%C3%A5dgivning/#findComment-647709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.