Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på p-pillen i januar, etter å ha gått fast på den i flere år. Eggløsning og mensen kom tilbake med det samme, som den skulle.

Jeg merker imidlertid veldig stor forskjell på eggløningen nå fra hvordan den var før jeg begynte på pillen. Den gangen merket jeg også når jeg hadde eggløsning. Litt murring i kosryggen og en litt "stump" følelse i siden, gjerne høyre og venstre annenhver gang.

Nå derimot, er eggløsning direkte smertefullt. Det verker i korsryggen, og gjør virkelig vondt i sidene. Det er heller ikke annenhver gang lenger, men på begge sider hver gang.

Jeg får problemer med å sitte fordi det presser på eggstokkene. Jeg kan heller ikke ligge slik jeg pleier. Dette varer i ca. 3 dager før det går over. Jeg føler meg også mye mer oppblåst under eggløsning.

Det varierer litt fra gang til gang. Denne gangen er det ekstra ille, og det gjør meg litt bekymret, for jeg har aldri opplevd eggløsning sånn før.

Er det normalt med litt smertefulle eggløsninger, eller kan det være noe galt? Det var ikke slik før. Kan p-piller ha hatt noen innvirkning?

Bør jeg oppsøke lege i forbindelse med dette, eller er det normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109594-smertefull-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg verker også veldig under eggløsning, men kun på høyre side når jeg har eggløsning der. Ved eggløsning på venstre side merker jeg ingenting. Jeg har skikkelig vondt i 1 dag men merker murring både dagen før og dagen etter.... Vet ikke hvor normalt det er men legen min mente det ikke var noe galt av den grunn...

Hei!

Jeg verker også veldig under eggløsning, men kun på høyre side når jeg har eggløsning der. Ved eggløsning på venstre side merker jeg ingenting. Jeg har skikkelig vondt i 1 dag men merker murring både dagen før og dagen etter.... Vet ikke hvor normalt det er men legen min mente det ikke var noe galt av den grunn...

Takk for svar! Det var berolignede :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...