Gå til innhold

Onanerer på feil måte - tvangshandling?

Anbefalte innlegg

Gjest Masturbera

Jeg er en jente på 24 år som onanerer ganske ofte. Kanskje litt for ofte. Jeg bruker nemlig onani som metode for avspenning, dersom jeg feks er stresset eller trenger å lade opp litt energi. Det er gått så langt at jeg nesten ikke kan takle litt stress, uten at jeg føler jeg må onanere. Jeg har også problemer med å få sove uten at jeg har fått utløsning.

Jeg kan nevne at jeg er singel, men at jeg er like avhengig av denne formen for tilfredstillelse (alene,med meg selv) dersom jeg har en partner. Får sjeldent orgasme som er like sterk i sammnen med en mann. Tenner ikke på kvinner.

Kan dette skyldes psykiske problemer? Er det en form for tvangsnevrose? Er det andre som har det slik?

Fortsetter under...

Tvangshandlinger er en syklig trang til å repetere en handling eller et handlingsmønster.

Det begynner ofte som du beskriver at man må gjøre en handling for å få bukt med en indre uro. Den vanligste tvangshandlingen er å vaske hendene hele tiden.

Men det som er vanlig med tvangshandlinger er at det blir værre med tid, det begynner ofte med en enkelt ting og så utvikler det seg til å bli fler og fler og mer kompliserte ting.

De fleste som har tvangshandligner vet at de har et problem selv om de ofte har problemer med å innrømme det.

Når det gjelder deg så er det to ting jeg ville tenkt på.

1. Er det bare dette, eller er det andre ting også? Blir det værre?

2. Er det et problem for deg at du har det slik?

Hvis du svarer nei på begge spørsmålene ville jeg slappet helt av.

Beste måten å komme ut av tvangsnevroser på er å bryte mønsteret. Når sykdommen er kommet langt så må man som regel ha hjelp, men det er mulig å bryte på egen hånd.

Jeg tror du rett og slett bare har lagt deg til en uvane som vil gå over etter hvert. Du kan hjelpe deg selv til det ved å konsentrere deg om å bryte mønsteret. Når du føler trangen kommer så finn på noe aktivt å gjøre til trangen går over. NB! Ikke la denne aktiviteten være spising.

det er förste gangen jeg har hört om, og glad er jeg for at jeg har hört om andre i slik situasjon. jeg var nemlig i slik för, för jeg fikk meg fast kjäreste og ble gravid.

för det så onanerte jeg mange ganger om dagen, prövde mange ganger å kutte ut, men det gikk bare ikke. klarte kansje å holde opp i to tre dager. og jeg gjorde det av samme grunnene som du.

men har kommet meg ut av den sirkelen.

lykke til :)

Gjest zamba

Ikke legg så mye "nevrose" i dette, slik de nedenfor fyrer opp under.

Hvis du fungerer greit i det daglige, altså andre "gjøremål" enn å onanere, så er det bare å kose seg med onanien, når du har behov, og mulighet til det.

Du har en sexdrift, og er kåt, verre er det ikke.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Jeg foreslår at du tar kontakt med din fastlege. Hun/han vil sikkert kunne gi bedre råd enn noen her på forumet.

Beste hilsen

Aldri i livet om jeg hadde tatt opp noe slik med min fastlege. Var jo såvidt jeg turde å skrive dette innlegget!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...