Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Var hos gynekolog i dag og er 8 uker på vei. Hun tok UL og fant et lite embryo på 6 mm og hun trodde hun så hjerteslag. Men hun kunne ikke si noe om hvordan dette gikk da embryoet var lite for alderen. Var hos Kahn forrige onsdag og da var det så vidt jeg så en liten prikk og han lette grundig før han fant hjerteslag. Men han sa ikke noe annet enn jeg var gravid. Jeg er jo livredd jeg nå. Blir det abort igjen??

er så lei meg

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109918-pleas-hjelp-meg-jeg-er-s%C3%A5-deppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var gravid med tvillingene så fikk jeg en blødning. Dro på UL i uke syv og der så de ett hjerte som slo og det de mente var restene etter en fostersekk. En uke senere fikk jeg ny UL og de kunne se en pytteliten fighter med hjerte som slo. I løpet av svangerskapet vokste vesla seg like stor som den andre babyen og ved fødselen var det kun 30 gram som skilte dem fra hverandre. Gi ikke opp.

Har de sett hjerteslag, har du statistikken på din side. Hva de ser så tidlig, er avhengig av hvor nytt utstyret er. Ikke tenk på millimetrene, det er store feilmarginer så tidlig. Sønnen min var også en fostersekk med "tvilsomt" innhold en gang.

Krysser fingrene - håper det går bra denne gangen!

Jeg kan ikke hjelpe deg så mye med dette. Vil bare sende deg en veldig stor og varm trøsteklem. Jeg har vært ute for noe av det samme, så jeg vet hvor fælt du har det nå.

For å si noe til trøst, kan det være stor forskjell på utstyret gynekologene bruker. Det kan gjøre at man ikke alltid se det man burde se. Likevel synes jeg embryoet var veldig lite for alderen. Hjerteslag er veldig positivt, men når det har vokst såpass lite, kan det være noe galt.

Håper i alle fall at du får en ny UL hos en lege du stoler skikkelig på, og at alt ser bra ut da.

Stor, varm trøsteklem

Hei! Vet akkurat hvordan du har det nå! Jeg var også på UL i dag (uke 7) og fikk se at begge eggene hadde festet seg, men hun kunne kun se antydning til et foster i det ene. Så hun mente at utviklingen hadde stoppet opp og at det ikke var noe levende. Men som hun sa, innimellom går utviklingen litt seint, så jeg må ta ny UL på mandag...men er det fortsatt ikke hjerteaktivitet bærer det rett til utskraping...Men jeg synes ikke du skal gi opp!! De har jo sett hjerteaktivitet hos deg og om fosteret er ca 6 mm så er jo det det skal være! Uansett lykke til!!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...