Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk satt inn 2 egg 16 mai, tok blodprøve 28 mai som var meget positiv (hcg på 144). I dag var jeg på UL og fikk se at begge eggene hadde festet seg..men hun fant ingen foster...Hun kunne se noe lite i den ene og konkluderte med at utviklingen nok hadde stoppet opp for et par uker siden. Det var visst noe som skjedde hos ca 20%. Fikk beskjed om å komme igjen på mandag for å ta ny UL, for som hun sa, det kunne være at utviklingen bare gikk litt seint. Men om hun da fortsatt ikke kunne se noe så måtte jeg rett opp og ta utskraping. Noen som har vært borti det samme? Jeg regner med at begge er døde - for så mye forskjell kan det vel ikke skje på 2 dager? Hvorfor stopper utviklingen og hvorfor støter ikke kroppen det fra seg? Jeg har ikke blødd i det hele tatt og har følt meg gravid. Vært kjempetrøtt og kvalm. Men det var kanskje ikke min tur denne gangen...Så nå er det bare å sette seg ned å vente på å komme i køen igjen til høsten...Så får jeg deppe videre i helgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109967-noen-som-har-opplevd-det-samme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så trist å høre. Jeg har vært med på noe av det samme. Da jeg kom på UL i uke 7+ ett eller annet, var det bare en pose med noe udefinerbart inni. Den vokste litt i løpet av den neste uken også, men det var altså ikke noe ordentlig embryo, og slett ikke noe bankende hjerte.

Jeg var ikke særlig forberedt på at det kunne skje, så jeg var ganske langt nede etterpå. Syntes det var spesielt tøft i perioden fra første UL og til jeg fikk vite med sikkerhet at det ikke var noe. Jeg slapp utskrapning, og fikk isteden vente til den kom ut av seg selv. Det var himla vondt, men jeg syntes det var greit å slippe utskrapning likevel.

Etterpå var det fryktelig lenge å vente til neste forsøk. Men da satt den som et skudd. I dag har vi ei tulle på 20 måneder. Det er ganske rart å tenke på at hvis det hadde gått bra første gangen, ville det aldri blitt noe av akkurat henne.

Men i alle fall vil jeg ønske deg lykke til i morgen. Det kan jo hende at den bare er litt sen, men det er vel dessverre grunn til å begrense optimismen.

Ønsker deg alt godt videre !

Stor klem

Jeg vet nok dessverre hvordan du har det. Opplevde det to ganger selv. Missed abortion kalles det. Eggene slutter å utvikle seg, mens eggposene fortsatt vokser. Alle graviditetstegn kan være tilstede, men til ingen nytte. Hos meg endte det med utskraping og det var like så greitt for min del.

Nå er det jo ennå et lite håp for din del, men det er bedre å være realistisk og ikke lulle seg inn i en falsk verden av forhåpninger. Det gjorde jeg første gang og det hjalp ingenting.

Jeg håper jo at det går rette veien, men hvis ikke, en stor klem fra meg og et ønske om at det går mye bedre neste gang.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...