Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jolli

Dette er kanskje et sutreinnlegg, men akkurat nå måtte jeg bare få det ned.

Jeg er arbeidsledig, og min samboer jobber mye på kveldstid. Er flott han jobber, men det er klart det blir mindre tid til meg. Det er selfølgelig helt ok, det. Er bedre at han jobber mye, enn at begge er arbeidsledig. Men arbeidsplassen hans er svært sosial, og noen ganger i uken så blir det gjerne noen øl etter jobb. Missforstå meg ikke, jeg nekter han selfølgelig ikke å gå ut å kose seg. MEN, saken er vel at jeg avogtil føler meg litt lite prioritert. Det er "liksom kjekkere" å kose seg meg arbeidskollegaer enn å treffe meg. Når jeg spør om vi skal finne på noe, så er han ikke negativ til det. Men da må det passe med at han har fri.Og så er han jo ofte sliten når han har jobbet mye. Og så blir det tv`titting. Hva i alle dager gjorde folk UTEN tv og data?!

Og jeg forstår jo det.Vi trenger jo ikke alltid å "finne" på noe hele tiden heller. Men bare det å prate sammen hadde vært toppen. Men han orker ikke det når han har jobbet så mye. Han er ikke en "skravle" type heller, og jeg må jo bare akseptere det.

Samtidig kan jeg ikke "mase" for mye om det heller. For han er jo ikke støttekontakten min heller. Vi er jo voksne begge to( uten barn, og jeg kan ikke kreve at han skal bruke ALL fritid på meg heller.

Nå er det sånn at her vi bor har jeg få venner. Har noen venninner som jeg treffer innemellom. Men de har jo tross alt sitt liv med jobb.Vi er ikke så "nær" at vi bare "stikker bort til hverandre heller". Er kanskje dumt det er sånn,men vil ikke "tråkke" på folk heller.

Dette "ensomhets problemet" hadde nok løst seg om jeg hadde fått jobb. Da hadde jeg hatt noe å vært opptatt med, og hatt kollegaer. Jeg krever ikke at de skal bli mine "nye" venner da. Men en får vertfall kontakt med mennesker.

Avogtil føler jeg litt at livet renner ifra meg,mens "alle" er opptatt med "ting og tang". Men samtidig får jeg inntrykk av når jeg leser rundtom på nettet at det er vanligere enn en tror. Hvordan er det med dere, er dere ensom avogtil?

Ja,ja...dette var et klage innlegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110084-ensom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er jo i to helt forskjellige situasjoner siden han jobber og du ikke.

Jeg mener det er viktig å ha sosial kontakt med sine kollegaer utenom jobb også.

Kanskje han føler litt at du kveler han og forlanger for mye. Hvis du omtrent bare sitter hjemme og venter på at han skal komme hjem fra jobb.

Hvis du ikke har det allerede skaff deg noen hobbyer - noe å gjøre - flere egne venner osv. Kan du ta noen kurs o.l. via arbeidsformidlingen så hiv deg på de.

Men selvsagt skal du jo kunne forvente at samboeren din tilbringer litt tid sammen med deg også. Hvis du føler at han gjør alt mulig annet enn å være sammen med deg bør jo dere ta en skikkelig prat om forholdet deres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110084-ensom/#findComment-650613
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...