Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har et lite stort dilemma, blir ikke enig med meg selv om vilket prevensjonsmiddel vi skal bruke. P-piller for meg er uaktuelt, for jeg blir så deprimert. da jeg brukte det var den värste tiden i mitt liv så det har jeg sluttet med. og ikke vil jeg tilföre kroppen det heller. og samleie med kondom, da kan jeg heller väre foruten sex. spiral tör jeg heller ikke sete inn. men prevensjon er ikke mitt beste område så derfor lurer jeg på forskjellige, og hva dere kan anbefale. jeg har tenkt på pessar, men blir ikke det litt klinete? tas den ut etter hvert samleie? må jeg ha en ny en hver gang?

jeg er i et fast forhold. og ingen av oss har kjönnssykdommer. men hva skal jeg bruke????

Hadde satt stor pris på om dere ville delt erfaringer med meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110159-hvilket-prevensjon-er-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo reagere forskjellig på ulike p-pille-merker, så om du bare har prøvd ett, så be legen om å få prøve et annet merke av en annen type (hovedtypene er monofase- eller trefase-piller, men det er også forskjeller i hormon-innhold i de ulike).

Ellers kan jeg anbefale et av de nye prevensjonsmidlene, nemlig p-ringen NuvaRing. Den har omtrent de samme hormoner som enkelte p-piller, men fordi p-ringen settes på plass i skjeden, og hormonene opptas i kroppen der, så er de ikke like belastende for kroppen, og gir færre bivirkninger. Det er ikke viktig å sette den på plass helt presist (i motsetning til pessaret). P-ringen skal sitte inne i 3 uker, så tas ut. En uke uten (samme som pille-fri uke på p-piller) for å ha mensblødning, deretter setter man inn en ny ring. Ringen kan fint sitte inne under samleie, de aller fleste merker ingenting til den (verken han eller hun). Men om man skulle føle at den er i veien eller til ubehag kan den tas ut i inntil 3 timer og settes inn igjen. Det er forøvrig kjempe-enkelt å sette den inn, enklere enn tampong! :-)

http://www.nuvaring.no

Har du tenkt på å bruke Persona. Det er 94% sikkert. Er ikke det sikkert nok?

I tillegg slipper du de ekle hormonene. Jeg tåler heller ikke p-piller. Derfor har min mann nå sterilisert seg.

Persona er det noe av det samme som Baby Comp? Man måler temperatur eller urinen?

Er en del som har blitt gravide om de har brukt slike apparater.

Se feks. fortvilte innlegg på seksualitet for en tid tilbake.

Mange har også lange perioder hvor de ikke kan ha sex fordi det er så få dager som er "trygge".

Er det ikke så farlig om man blir gravd så er det sikkert en grei løsning.

Annonse

Har du tenkt på å bruke Persona. Det er 94% sikkert. Er ikke det sikkert nok?

I tillegg slipper du de ekle hormonene. Jeg tåler heller ikke p-piller. Derfor har min mann nå sterilisert seg.

Persona er det noe av det samme som Baby Comp? Man måler temperatur eller urinen?

Er en del som har blitt gravide om de har brukt slike apparater.

Se feks. fortvilte innlegg på seksualitet for en tid tilbake.

Mange har også lange perioder hvor de ikke kan ha sex fordi det er så få dager som er "trygge".

Er det ikke så farlig om man blir gravd så er det sikkert en grei løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...