Gå til innhold

Kan noen hjelpe oss å få sexlivet i gang....

Anbefalte innlegg

Smulan1365380495

Mannen min og jeg syns sexlivet er lite aktivt for tiden. Det er jeg som holder igjen, får liksom ikke hodet mitt til å tillate å slippe meg løs. Kroppen vil så gjerne men så sier hodet mitt at jeg skal stoppe før det er for sent.Når vi kommer i gang og jeg kommer over "punktet" som sier at jeg skal stoppe (det vil si at jeg går mot "min egen" vilje) har vi det SÅ bra. Men det er veldig vanskelig å gjøre dette ofte da punktet før hodet sier stopp blir tidligere og tidligere. Jeg kan nevne at vi har vært gift/samboere i 13 år, har to barn på 6 og 3 år. Dette har vært et problem i ca 1 - 1 1/2 år. Kan nevne at vi har hatt en kjempebra og aktivt sexliv føre dette. Jeg har prøvd å tenke på om det var noe som skjedde på den tiden som skulle resultere i dette, men har ikke kunne finne på noe å gi skylden. Jeg har hormonspiral men den kom inn i bildet på et senere tidspunkt.

Har lurt litt på om jeg skulle oppsøke psykolog eller sexolog men vet ikke om det skulle være det vi trenger. Har noen erfaringer om hvordan dette kan løses?? Eller har noen løst et liknende problem og kan dele gode løsninger med oss?? Vi vil så veldig at dette skal fungere igjen!!!!!

Må også nevne at mannen min er veldig forståelsesfull og tålmodig, vi prater mye om dette.

Takker for alle gode hjelpere!!

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur

Mitt råd er bare å slappe av; ikke tenke på dette... Prøv, selv om det er vanskelig. Antagelig vil dere snart få det bedre, når du ikke er så fokusert på dette. Husk at samlivet er ikke på topp alltid, og det må jobbes med. Tenk positivt, og gled dere over hverandre. Lykke til.

• 2 uker senere...
Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er vanskelig å skjønne hva punktet du beskriver egentlig er for noe. Tror du trenger hjelp for å finne ut hva som har utløst det at du ikke kan styre over din egen vilje lenger og din følelse av at du må stoppe. Kan det være noen slags synd- og skamproblematikk? I tilfelle hvorfor dukket den opp for 1 1/2 år siden? Er det bare i forbindelse med seksualitet du ikke kan styre over din egen vilje, eller skjer det på andre områder også? Du trenger å få avdekket mulige årsaker til spørsmålene overfor. Det høres ut til at du allerede har diskutert mulige svar med mannen din, men ikke har funnet dem. Søk derfor profesjonell hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...